Pārsteigumiem bagātākais ceļojums.

Kārtējais pavasaris atnāk ar kārtējo ceļojumu.Mums aprīlis ,nu jau 15.gadus,saistās ar pavasara ceļojumu.Tas ir tikpat ierasts,kā pēc ziemas,nāk pavasaris.Šoreiz gan tas izvērtās pavisam neparasts.Tāpat kā ar bitēm,arī ar laika apstākļiem,nekad,neko nevar paredzēt ! Nu,jā-ja gribi sasmīdināt dievu-pastāsti viņam par saviem plāniem....

Un tā-vēsā rīta agrumā,dodamies ceļā.Pirmais pit-stops pienāk Polijas otrajā galā-pie Katowices.Otrajā dienā-jānošķērso Čehija un Austrija,lai nokļūtu ,caur Booking Com ,pasūtītajās naktsmājās-Pasavā,Vācijā.Pasūtījām viesnīcu ,ar nosaukumu-,,Kernmuhle,,,kas tulkojumā,nozīmē-sēklu dzirnavas.Šeit mums paredzēts uzturēties,četras naktis.

Viesnīca atrodas netālu no Pasavas,klusā,jaukā vietā.Doppelcimmers-ar dušu,balkonu,Sat Tv,brokastīm un internetu....kā es teicu-internetu...,nē ar gliemezi !!! Salīdzinot ar Latvijas internetu,tas tik tiešām ir gliemezis ! Bildi lādē 20 minūtes !!! Nu,labi,neesam jau atbraukuši sērfot internetā. Apskatām Pasavu,izstaigājām vecpilsētu-krustu-šķersu.Vārdu sakot-četru dienu atpūta,pēc pilnas programmas.Visapkārt zied viss-magnolijas,ķirši,ābeles,ceriņi ! Bet tad viss pēkšņi mainās-uznāk neredzēts aukstums,sāk snigt,putināt Lieki piebilst,ka nekā vairāk par plānām jaciņām,mums līdzi nav ! Jo,visu šo gadu garumā,nekad nav bijis tik auksti !!!

Pēc Vācijas,dodamies uz nākamo pieturas punktu-Austrijā,pilsētiņā-Laterns,netālu no Šveices robežas.Arī šo viesu namu mēs pasūtījām car Booking Com.Otrais rīts atkal atnes pārsteigumu-viss apsnidzis balts-kā ziemā ! Bet mēs -kalnos,ar vasaras riepām...

...Nu,neko darīt,braucam uz Šveici.Apskatām piesnigušo Apenzelli,Sankt Galleni,Konstanci,Lustenau.Līdz vakaram sniegs ir nokusis-Gott Sie Dank ! Vēl,nedaudz par internetu.Ja mums,Latvijā,bezvadu internets ir katrā kafejnīcā,viesnīcā,autobusā un pat dažās suņu būdās,tad citur Eiropā tā nav ! Un tik attīstītā valstī,kā Šveice,tas ir lēnāks,nekā Latvijā ! Un televīzija-nu atkal jāsaka,ka es,Latvijā,varu ierakstīt hokeja spēli,nolikt uz pauzi,aiziet pēc kafijas un turpināt no vietas,kur iesāku.Bet Vācijā un Austrijā,man šāda iespēja netika dota....

Otrajā dienā,dodamies uz pundurvalsti-Lihtenšteinu.Daudz jau tur nav ko redzēt,jo tā tiešām arī ir pundurvalsts ! Laiks pieturas vēss,ja neteiktu-auksts !

Apskatām Feldkirhi,Rankweilu,Dornbirn,Hohenau.Apmeklējam vietējās pilis,ievērības cienīgus muzejus.Dienās,kad bijām Austrijā,tur notika Prezidenta vēlēšanas.Tāpat,kā pie mums,visur reklāmas,plakāti ar večiem un solījumiem.Ticiet man,arī austriešu tauta nemīl politiķus ! Tauta ir ļoti neapmierināta ar imigrantu pieplūdumu-un tam par pierādījumu-ievēlēja-galēji,labējo- Norbertu Hoferu ! Jo ,šis vīrs,solīja cīnīties pret imigrāciju un nepieļaut to ieplūšanu,Austrijā !

Labi,politiku malā ! Nākamās četras dienas,pavadām, visskaistākajā,Austrijas daļā-Štīrijā.Štīriju sauc par Austrijas zaļo sirsniņu-,,Das grune herz Osterreichs,,.Iebraucot Štīrijā-atklājās bēdīga aina-visapkārt viss nosalis !!! Vīnogu dārzi visi nosaluši,magnolijas,aprikozes,valrieksti,plūškoki....viss pilnībā nosalis !!! 2016.gada vīna Austrijā nebūs !!!

Viss norisinājās sekojoši-bija ļoti silts laiks,viss ziedēja pilnā sparā,pilnīga idille....līdz uznāca sniegs un sals un visam beigas ! Viesu nama saimniece mums pastāstīja,ka tāds pavasaris nav viņas mūžā pieredzēts ! Nu bēdīgi,ja neteiktu vairāk.Bet tas vēl nav viss...tad sāka līt-lija divas diennaktis no vietas ! Sākās plūdi-visi lauki applūda.Saimnieka ķirbju lauks izskatījās pēc rīsu audzētavas....atkal raža pagalam ! Atgriežoties viesu namā,dabūjām mest līkumu,jo ceļš bija pārplūdis un izskalots.Vienu vādu sakot-šis pavasaris Austrijas zemniekiem un lauksaimniekiem ,izrādījies kā murgains sapnis,ar miljoniem zaudējumu.....

Mēs,protams ,sapirkām vīnu,tādejādi,atbalstot savus pazīstamos,vīndarus grūtajā laikā.Cerams,ka kaut kā viņi izķepurosies.

Tiem,vīndariem,kuri darina tikai vīnu,būs brūti laiki,jo vesels gads-kaķim zem astes.Tikai tie,kuriem ir klāt restorāns-,,buschenschank,, vai viesu nams,varēs savilkt galus ar šiem pakalpojumiem.

Bet,ko lai saka-cilvēks plāno-dievs dara.Tikai žēl,ka ,valstī,kur dieva vārds tiek lietots,sasveicinoties-,,Guss Gott,, tas viņus nav pasagājis no nebūšanām.

Bez pārsteigumiem neiztikām arī mājupceļā.Polijā,uz autobāņa,sākās tāda vētra un lietusgāzes,ka 100.metru priekšā neko nevarēja saskatīt.Dažus auto sāka priekšā nēsāt un tās apmeta vairākus kūleņus.Lietus ūdens straumes plūda kā upes pa autobāni.

Laimīgi nokļuvām līdz Lietuvai,kur atkal piedzīvojām atgadījumu.Pirms pilsētas-Jurbarkas,izdomājām paķert pa kafijai un izbraucot no pilsētas notikusi smaga avārija.Kāds čalis,ar Suzuki moci,milzīgā ātrumā,ietriecies auto(marka nebija nosakāma) kurā iespiesti cilvēki.Moča vadītājs,atsities pret auto sānu,aizlidojis 80.metrus un piezemējies uz asfalta.Bet autro iespiestie cilvēki,jāgriež laukā no bleķiem.....spriedām,ja nebūtu iebraukuši pēc kafijas,varbūt jauneklis būtu ietriecies mūsu auto....

Tā,nu pēc 14.dienu ceļojuma,kurā pieredzējām-vasaru,ziemu,salu,sniegu,puteni,lietu,vētru,avārijas...laimīgi atgriezāmies Dzimtenē ! Visur ir labi,bet mājās-vislabāk !