Amsterdamas ainiņas

Šogad darba darīšanas mani aizveda uz Nīderlandes galvaspilsētu-Amsterdamu ! Mūžīgās aizņemtības dēļ sanāca tā ka nebijām pasūtījuši aviobiļetes un tā nu devāmies ceļā ar auto-līdz pašai Amsterdamai(1876 km.) .Braucām divatā,tā ka varējām mainīties kad pie stūres apnika.Lielākoties braucām pa autobāņiem(kur viņi ir) lai ātrāk nokļūtu Amsterdamā.Vācijā uz bāņa nav ātruma ierobežojumu un bija iespēja notestēt auto spējas.Bet arī braucot uz 160-170 kmh. daudzi pa trešo joslu gāja garām kā stāvošiem ! Jāsaka ka tomēr vislabāk tomēr braukt ar 130 kmh-kā tas ir pārsvarā visās ES valstīs,arī Nīderlandē.Iebraucot Nīderlandē uzlikām kruīzi uz 138.kmh.,taču palika neomulīgi ka visiem gājām garām ! Praktiski neviens mūs neapdzina ! Tad arī mēs sākām braukt plūsmā-130.kmh.Uzreiz ievērojām cik daudz Nīderlandē ir lopu fermu ! Praktiski visu ceļu,līdz Amsterdamai redzamas fermas un lopi-govis,gaļas buļli,aitas.Un viss ļoti iekopts ! Pasūtījām viesnīcu pašā pilsētas centrā-kanāla malā.Jāsaka lētāk kā Rīgā ! Pirmais ko ievērojām tas ir milzīgais velosipēdu daudzums ! Tie ir visur un biezā slānī ! Un brauc pa savu speciāli iezīmēto joslu-brauc jauni,veci,sievietes,bērni ! Un visur salikti čupu čupām velosipēdi ! Pirmajā vakarā gājām apskatīt pilsētu un pirmais iespaids palika pozitīvs-skaista pilsēta ! Pilsēta sadalīta daudzos kanālos pa kuriem kursē kuģīši un laivas,gluži kā Venēcijā ! Pilsētas centrā sastapām daudz tūristu.Pārsteidza īpatnējās vecās mājas kuras praktiski visas ar šķībām sienām uz augšu platākas lai iegūtu vairāk platības ! Izskatās dīvaini-kā pasaku namiņi un šādu ēku ļoti daudz ! Protams visas sakoptas,atjaunotas=perfekti ! Dauz kafejnīcu-uzkrītoši daudz ! Arī mēs ēdām vakariņas kādā no krodziņiem un jā-uzminējāt-lētāk kā Rīgā ! Veikalu gan pamaz-vairāk specializētie-kā piemēram ,,Giftshop,,siera veikali ar ļoti lielu siera izvēli.Izstaigājām visu vecpilsētu krustu šķērsu,redzējām arī slavenās sarkano lukturu ielas.Godīgi sakot man tā nevisai omulīgi bija to redzēt-kā tās meitenes pašas tur jūtas-nezinu....Vakaros redzējām daudz pārīšu rokās sadevušies,nu džeks ar džeku-tikai vienam mugurā -svārciņi.....tas nekas ka bārda....,bet nav jau mana darīšana.Neskaitāmas suvenīru bodītes kur var nopirkt tradicionālās kurpes ar uzrakstiem,,Amsterdam,, ,haluciogēno sēņu veikaliņi,zālīšu bodītes-nu tā bišku jocīgi ir to redzot ! Apskatījām arī seksa muzeju,godīgi sakot nekā īpaša...Tā nu trīs vakarus(pa dienu pildījām savus darba pienākumus) centāmies iepazīt Amsterdamu no dažādiem rakursiem.Jāsaka ka braucām uz darba vietu ar savu auto un konstatējām ka nav sastrēgumu,varbūt tāpēc ka pārsvarā visi pārvietojas ar veļukiem-arī džeki uzvalkos un kaklasaitēs ! Un vispār transporta kustība organizēta perfekti-Šleseram vajadzētu aizbraukt pieredzes apmaiņā ! Iegādājamies suvenīrus nopirkām sieru(specifisku kāds nav LV ) un ar labiem iespaidiem par Amsterdamu ceturtās dienas agrā rītā devāmies atpakaļ uz Latviju.Domāju ka noteikti tur gribēšu atgriezties-vienalga kurā gadalaikā !