Mans sapņu ceļojums - Dienvidkoreja 9. diena

9. diena Bulguksa templis un Seoukguram grota

Kaut arī diena solās būt lietaina, esmu apņēmības pilna doties uz Bulguksa templi un Seoukguram grotu. Par cik šajā viesu mājā ir B&B tad eju testēt, kas ir brokastīs. Ir kafija – klasiski korejiešu stilā – vājš kafijūdens. Ir tostermaizes un džems. Nu labi. Ēdīšu tostermaizes un pataupīšu atlikušās auzu putru paciņas citām vietām, kur kas zin brokastis nebūs. Pie brokastu galda satieku vēl vienu ceļotāju – Vācieti, kas apceļo pasauli jau 2 ar pusi gadus. Visnotaļ interesants sarunu biedrs. Drusku parunājamies un es dodos uz pilsētas autobusu, kas mani aizvedīs 45 minūšu braucienā no pilsētas uz Bulguksa templi. Te man atkal leiliski noder Seulā iegādātā Tmoney karte. Iekāpjot autobusā pie šofera nopīkstinu – man parādās cipari atlikušais un iztērētais. Ārā kāpjot nopīktinu pie vidējām durvīm. Atkal redzu – cik izmaksāja šis brauciens un cik man kartē atlikums. Lieliska sistēma – maksājot ar T money ir lētāk kā ar skaidru naudu. Der visās pilsētās pilsētu autobusos un metro viena un tā pati karte. Vienīgi Seulā pirkto karti es varēju papildināt tikai atgriežoties Seulā. Maksa tiek rēķināta ņemot vērā gan nobraukto attālumu, gan laiku.

Kad esam sasnieguši Bulguksa templi, kas atrodas uz Toham kalna nogāzes, laiks aizvien vairāk nomācas un sāk smidzināt sīks lietus. Augstāk kalnu galotnes sasegušās ar mākoņu pēļiem un paslēptas cilvēku acīm. Bulguksu templis iekļauts pasaules kultūras mantojuma sarakstā. Celts 8 gs vidū, laikā kad bija Sillas dinastijas ,,zelta'' laiki. Šajā templī ir apvienotas labākās tā laika arhitektūras un amatniecības prasmes. Šis ir galvenais Korejas Budisma templis kurā atrodas 7 nacionālie tautas dārgumi - Dabotap un Seokgatap akmens pagodas, Cheongun-Gyo (Blue Cloud Bridge), un divas zeltainās bronzas statujas Budas.

Par cik neesmu pazīstama ar budistu lūgšanu tradīcijam, tad apskatos šo skaisto arhitektūras mākslas darbu un pamazām dodos tālāk. Izlemju apskatīt arī 4 km uz austrumiem atrodošo Seoukguram grotu. Izrādās ir divas iespējas doties pa kājnieku taku, kas pamatā sastāv no kāpnēm, vai braukt vienu pieturu ar autobusu kas kursē starp šiem abiem apskates objektiem. Par cik līņā , nolemju braukt ar autobusu. Kalnā dodamies pa serpentīna ceļu. Šajā brīdī es tiešām nožēloju, ka nav skaidrs laiks , tas skats no kalna lejā uz šo ceļu varēja būt fantastisks. Kad esam augšā , izrādās ka ne tikai līst, bet esam iebraukuši tieši mākoņos. Knapi ko var redzēt , tāpēc sekoju plūsmai. Izrādās labu gabalu jādodas pa dubļainu taku, līdz nonākam pie kalnā piebūvēta tempļa , kurā atrodas Budas statuja. Tur fotografēt nedrīkst, bet bilžu galerijai pieliku bildes no interneta, lai būtu priekšstats.

Atgriežos stāvlaukumā. Gaidu autobusu atpakaļ un Bulguksa templi, kur jāpārsēžas. Pienāk divas Korejietes, kuras ievēroju jau pieturā, kad braucām šurp. Viņas cienājas ar karstu saldu kafiju un piedāvā arī man. Tā kā atrasties mākonī ir ne tikai jautri, bet arī slapjums ir palīdis gan zem lietussarga gan lietus mēteļa, gaidot piemetas nepatīkams drebulis. Esmu priecīga un pateicīga par karsto kafiju. Atkal paldies Korejiešu valodā. Noskaidrojam no kurienes esmu. Tad pienāk pārītis franču tūristu. Kur te varot dabūt kafiju. Kad uzzina ka Korejietes man atdeva savu pēdējo, jūtas nedaudz vīlušies. Viņi man jautā kā patika. Gājiens pa dubļaino taku un sliktā redzamība likusi viņiem vilties. Kā krievi dziedāja senajos laikos - dabai nav sliktu laika apstākļu– Atrasties mākonī jau vien ir ko vērts. Kaut nedaudz vēsi, man viss joprojām patīk, ak es laimīgā!

Te jau ir autobuss, un tik pat ātri nāk nākošais atpakaļ uz Kjendžo centru. Ieeju autoostas kafejnīcā un varonīgi nolemju – šodien ir īstā diena testēt tokpoki – vienu no man zināmajiem asākajiem Korejiešu ēdieniem. Rīsu mīklas veltnīši, un jūras veltes- zivju cepumi asā , nu ļoti asā mērcītē. Lai pilnīgi nesabojātu savus priekšstatus par melnu kafiju paņemu karstu latte. Pēc tam ātri uz viesu māju, karsta , karsta duša , sausas drēbes , matracim karstumu uz vislielāko un operatīvi sasildos zem siltas sedziņas. Rīt arī vēl būs diena, veselība jātaupa.