Tunisijas celojuma prieki un vilshanas...

Esam laimīgi atgriezušās no ceļojuma pa Tunisiju. Tā kā pirms braukšanas cītīgi izlasīju citu atsauksmes par Tunisiju, vēlējos nedaudz padalīties savos ceļojuma iespaidos, jo tas iespējams var palīdzēt kādam citam ceļotājam izdarīt izvēli par labu vai sliktu tur-operatoram un viesnīcai. JŪRAS TA NAV! Visupirms par viesnīcu. Pirmais pārsteigums pirmajā vakarā bija meklēt 250m attālo jūru, kuru mums izdevās atrast pēc vairāk kā 10 minušu gājiena. Iespējams, ka viesnīca atrodas 250-400m no jūras, kā bija solīts katalogā, vienīgi pie tās nav iespējams piekļūt, jo priekša atrodas vairākas greznas viesnīcas ar nožogojumu un apsardzi. Lai nokļūtu līdz jūrai ir jāiet paprāvs gabals un pludmale tai vietā ir netīra un piegružota... ŪDENS MONOPOLS Dzeramais ūdens ir šis valsts īpatnība, jo tas ir deficīts, bet to, ka viesnīcā var lietot tikai pie viņiem pirktu ūdeni, ir diezgan dīvaina prasība. Jāpiebilst, ka ūdens tur ir ar 600% uzcenojumu (salīdzinājumā ar mazumtirdzniecības cenu veikalā). Tā kā mēs neko ļaunu nedomājot, vietējā pilsētiņā iegādājamies ūdens 6-paku, tas mums beidzas ar diezgan nepatīkamu incidentu no viesnīcas apkalpojoša personāla puses, kurš mums centās fiziski iespaidot, raujot aiz rokas, kavējot nokļūšanu liftā un liekot kāju lifta durvis, tādejādi cenšoties mūs apturēt un atņemt "nelikumīgo pirkumu". Ir saprotams, ka vakarā restorānā dzērieni ir iegādājami par naudu, bet, ka tas attiecas uz pārējo viesnīcu, ir ļoti apšaubāms aizliegums. Jāpiebilst, ka turpmāk tika pārbaudīts mūsu iepirkumu maisiņu saturs gluži kā teroristiem, kas apdraud visu viesnīcas eksistenci. Savādāk, viesnīca Le Khalife*** ir viduvēja, celta jau diezgan pasen un līdz ar to arī manāmi nolietojusies. Viesnīcu var ieteikt izvēlēties ģimenēm ar bērniem (kam nav pretenziju pret pārējo apkārtni), jo viesnīcā darbojas animation team, kas rūpējas par bērnu izklaidi vismaz atsevišķās diennakts daļās, tāpat ir ūdens aerobika un citas izklaides. Pēdējā vakara bija patīkams pārsteigums, kad gultā bija izkaisīti ziedi un gaisā virmoja rožu aromāts! Bet satraucošākais "incidents" bija saistīts ar Novators pārstāvi. SŪDZAMBĪBELE Kādu rītu sauļojoties, pie mums atnāca kāds viesnīcas darbinieks, kas bija manāmi pikts uz mums... Izrādās, ka šis Novators pārstāvis bija izsaucis viesnīcas vadību un vadošo menedžmentu, un apgalvoja, ka šis viesnīcas darbinieks "jaucot viņa biznesu", utt. Izrādās, ka sarunā ar Novators darbinieku, mēs kā atrunu, lai nebrauktu ekskursija uz Sahāru (ar Novators), kā vienu no iemesliem bijām minējušas, ka "mums kāds teica", ka ekskursija ir nogurdinoša un tur ir ļoti karsts... Par šo Novators darbinieka aplamo apvainojumu, šis darbinieks tika pakļauts sava darba devēja nosodījumam un draudēts atlaist. Kapitulējot ietekmēt mūsu izvēli, savu naidu izvērst pret nevainīgiem apkārtējiem, liekas diezgan šokējoša. Iespējams, ka Novators ir pārāk spēcīgi „materiālie stimuli”, kas saistīti ar pārdoto ekskursiju daudzumu, bet tas nedrīkst kļūt par apgrūtinājumu klientiem un apkārtējiem cilvēkiem! Ne Domina, ne TezTur, ne citiem tur-operatoriem, ar kuriem man ir bijusi pieredze, šī „ieinteresētība” nav ne tuvu Novators pārstāvju apsēstībai. Vēlos piebilst, ka mums nebija nemazākā nodoma braukt ar Novators, jo mēs jau agrāk bijām saskārušās ar Novators pārstāvju necienīgu uzvedību, kas pārsvara izpaudās kā meli un iebiedēšana par bīstamo kriminogēno situāciju attiecīgajā valstī (Krētā), lai piespiestu mūs izvelēties ekskursijas tieši no viņiem, nevis no kāda cita tur-operatora un krietni lētāk. PUSTINJA Tunisija visas ekskursijas pa valsti ir stingri kontrolētas no Tūrisma ministrijas puses, un visur maksa vienādi - Ekskursija uz Sahāru - 125TD (~100USD) + 45TD par kamieļiem un džipiem. (Lai gan tas ir dārgi, tas ir gūto iespaidu vērts! Nepiedzīvojot šo ekskursiju, šis brauciens būtu diezgan pliekans un neinteresants, no gūto iespaidu viedokļa.) Mēs izvelējāmies braukt ar tūrisma aģentūru TWS, kas nodrošina ekskursijas arī angļu valoda, jo mēs slikti saprotam krievu valodu. Jāsaka, ka tas biju burvīgs un iespaidiem bagāts brauciens, gids bija zinošs, inteliģents, asprātīgs un vispusīgs cilvēks, kurš plaši stāstīja par valsti un tur notiekošajiem procesiem, paražām un tikumiem, katru no apskates objektiem un vietām, kurās viesojāmies, un visu ekskursiju pasniedza 5 valodās! Neskatoties uz to, ka autobusa atradās tikai 2 vācieši, visa informācija par valsti un intereses objektiem bija arī vācu valodā. Kā pretstatu varu minēt Novators transferta autobusu, kur iekāpjot dažiem nepilsoņiem, tur paris desmitiem esošajiem latviešiem, informācija tika sniegta vairs tikai krievu valodā. SHOPPINGS UN SPĀRDOŠS VĪRIETIS Tā cilvēki ir daudz uzbāzīgāki kā Ēģiptē un Turcijā, kas arī ir musulmaņu (arābu) valstis. Un ar viņu vēlēšanos pieskarties un apčamdīt ir jārēķinās, sevišķi, ja esi auguma garāka un ir „kur ieķerties”... Mums bija nepatīkams atgadījums, kad viens tirgonis iespēra manai ceļa biedrenei pa vēderu ar kāju. Iespēra viņš tādēļ, ka pēc viņa centieniem mani aptaustīt, viņa viņam uzšāva pa rokām, un viņš viņai iespēra, tad draudēja mest ar akmeni... Aculiecinieki mums gan ieteica vērsties policija, bet negribējās pēdējo vakaru pavadīt kārtojot formalitātes un skaidrojoties. A, Tunisija bez kautrēšanās ir jāsaka, ka esat no Krievijas, būs gan jāatbild ar paris krievu frāzēm pretī. Sākumcena ir vismaz 2-3 x lētāka, tas attiecas ari uz beigu cenu... „Krievi nav kapitālisti kā amerikāņi un viņi ir tadi paši kā mēs...” ;) Vēl viņi mēdz neturēt vārdu, ja, piemēram, jūs, pēc jūsu domām, esat vienojušies par sev izdevīgu cenu, tad iedodot vairāk naudas, var nesaņemt visu atlikumu atpakaļ... Tā gadījās vairakkārt... Tāpēc sagatavot precīzu naudiņu... NOBEIGUMĀ Savādāk - burvīgs laiks, saule un ūdens. Cilvēki - dažādi, bet ja pieņem to, ka viņiem dabā ir vēlme tevi aptaustīt, tad – ir jauki un draudzīgi... Interesanti, ka tika piedāvāta izpirkuma maksa - 5000 kamieļu vērtība, bet izrēķinot naudiskā vērtība, tie ir nieka 35 000 lati... ;) Izdarot secinājumus, varu vienīgi mudināt censties iepazīt valsti paša spēkiem vai izvēloties citas kompānijas! Es vel ne reizi neesmu kļūdījusies – ne Grieķija, Turcija, Ēģipte, ne citur! Jauku atpūtu!