Latvijas sala Baltijas jūrā.....

Ari Latvijai, izrādās, ir sala Baltijas jūrā un nevis kaut kāda, bet gan mākslīgā sala.

1872.gadā tika uzsākta mākslīgās salas izveide 5 km no Kolkasraga. Bet latvietis praktiskais neko nedara aiz gara laika nedara. Šī sala bija nepieciešama, lai tur izvietotu bāku, kas nodrošinātu kuģu satiksmes drošību Irbes šaurumā. Līdz tam šo funkciju veica pie Kolkas raga noenkurots kuģis. 1875.gada jūnijā sāka darboties pagaidu tornis, bet 1884.gadā tika atklāta pašreizējā bāka- 21 m augsts apaļš, akmens mūra tornis. Mūsdienās tā jau atrodas vairāk kā 6 km no krasta,

Šodien Kolkas bāka ir nozīmīgākā Latvijas bāka,

Bākas tornis izgatavots Pēterburgā un nogādāts uz salu pa daļām. Bākas uguns augstums ir 19,6 m virs jūras līmeņa, bet gaisma redzama 9,3 jūras jūdžu jeb 17.2 km attālumā. Gaisma balta (1 sekundi deg, 1 sekundi pārtraukums, 1 sekundi deg, 7 sekundes pārtraukums). Bākas saliņa veidota kā regulārs astoņstūris ar 42 m attālumu starp pretējām malām.

2011. gada vasarā uz bākas izcēlās ugunsgrēks un daļēji nopostīja ēkas. Ēkas ir atjaunotas.

Jūras krastā, Kolkas ragā, atrodas Vecās bākas drupas. Īstenībā šeit 50 metru atstatu stāvējuši divi torņi, bet viens no tiem jau 19. gadsimtā izzudis pilnīgi.