Austrija-kalnu un vīnu zeme

Austrija ir viena no tām zemēm kurā iemīlas ne uzreiz kā tas notiek ar Horvātiju ! Es uz Austriju pirmo reizi devos kad tur vēl bija šiliņi-(naudas vienības pirms eiro).Vispirms protams tika apskatīta Vīne-burvīga pilsēta,tad kultūras galvaspilsēta-Grāca,Zalcburga,Klāgenfurte,Insbruka.Tad pamazām sāku apmeklēt arī mazās pilsētiņas ar kurām arī atklāju Austrijas burvību-mazpilsētu un lauku šarmu ! Laukos nav tūristu pūļi un burzmas tur var baudīt klusumu izbaudīt lauku labumus un kalnu(Grossglockner-3797m) varenību ! kad iepazinu šo zemi tad sāku to apmeklēt jau 3.reizes gadā,iepazinu cilvēkus,parašas,tikumus un viņu rāmo dzīvesstilu ! Apguvis vācu valodu lai varētu labāk komunicēties sapratu ka austrieši ir ļoti jauka tauta-pilnīgi atšķiras no vāciešiem ! parasti apmetāmies kāda lauku Bušenšenkā(lauku krogs,vīna darītava) kur var nobaudīt austriešu ēdienus ! nevienā ceļvedī jums nepateiks kas ir ,,Bretljausse,saurbrathen,most vai sturm ! bet to visu var baudīt kādā no buschenschank ! kas var būt jaukāk kā baudīt bretljausse-gaļas plate(tajā ietilpst kūpināts šķiņķis,sautēta gaļa,lauku speķis,dradzīši,lauku desiņas,mājas siers-4 veidi) +pašdarīnāts vēlo vīnogu vīns un pi blakus galdiņa sēž pusmūža vīrs kurš spēlē akardeonu un jodelē īstā austrijas dialektā ! starp citu te reti kur runā tīrā vācu valodā-pārsvarā dažādi dialekti-īpaši Tirolē kur ļoti īpatnēji runā ! sākumā nesapratu ne vārda,tagad jau esmu piešāvies ! Un interesanti ka katrā mazā ciematā ir daudz krodziņu,restorānu un viesu namu ar un bez naktsmāju iespējām.Vīna reģionos tie saucas-Weinbau,Weinhof,Buschenschank.Tirolē un citviet kur nav vīna dārzu-Gasthof,Gasthaus,Berghotel ,Gastegarten,Stubn un Privatzimmer.Laukos cilvēki ir ļoti laipni un izpalīdzīgi.Braukājot pa Austriju cenšamies nakšņot augstāk kalnos no kurienes paveras superīga panorāma un skati .parasti paliekam mazos viesu namiņos nevis hoteļos jo tad var parunāties ar saimniekiem uzzināt par viņu dzīvi jo viņi ļoti labprāt stāsta par sevi un arī mūs iztaujā ! tā jau esam iepazinušies ar dažām ģimenēm un dodamies tur vairākkārt.Esmu izbraucis daudzus kalnu maršrutus kā Grossglockner Hohalpenstrasse gan arī tādos celiņos kur divi nevar samainīties ! tas ir fascinējoši ! Un kur tad Austrijas pilis kā-Hohostervicas pils kur vēl joprojām saimnieko Kēvenhilleru dzimta Segavas pils ar savu vīna darītavu,Rozenburgas pils ,Melkas abateja-super ! Swarovska kristālu muzejs,vēl jāredz Krimlas ūdenskritums,vēl iesaku uzbraukt Stausse-kas atrodas Kaprunā tur var uzbraukt ar pacēlāju un tad ar speciālu busu līdz kalnu ezeram kuru satur aizsprosts ! noteikti iesaku aizbraukt uz Europark Minimundus,kurš atrodas pie Klagenfurtes kur var apskatīt visus pasaules celtnes miniatūrā.Vēl var doties uz Koutsachu-uzkāpt Piramidkogel-tornī no kura var redzēt vai visu Karintijas apgabalu ! Vēl iesaku izbraukt rudenī kad lapas krāsojas-Donavas nībelungu ceļu-gar Donavas krastu vijas romantiskais ceļš no Kremsas līdz Liencai un noteikti apskatīt Dirnšteinu kur cīnījās Lovenherz-Lauvassirds.Apskates vērta ir Alpbahas ciems kurš atzīts par skaistāko ciemu Austrijā apskatīt Wilder Kaiser-kur uzņēma filmu-Ķeizarkalns.Un vispār katra Austrijas pilsēta un novads ir tā vērts .Ja gadās pabūt lauku labumu tirdziņā kur tirgo pašdarināto sieru-bergkasse vai pabūt īstā krāmu tirdziņā ! Austrijā iemīlas pamazām bet uz mūžu nu vismaz ar mani tā notika ! Šeit ir tikai daļiņa no tā ko varētu par šo jauko zemi pastāstīt -tā jāredz pašiem !! **** P.S. nu kā jau pierasts latvietim jau vajag kaut ko iebilst vai pakritizēt ! rakstot jau neturu blakus grāmatas vai bukletus ar cipariem ! vai tad tie cipari ir tik svarīgi (starp citu vienā ceķvedī minēts-3797m bet citā 3798m (Grossglokners) ,bet par Ričardu Lauvassirdi runājot-nav jau svarīgi ko konkrēti viņš darīja Dirnšteinā ? bet statistikas cienītājiem-1192.gadā viņš tika ieslodzīts Kinringenburgas cietoksnī un par viņa atbrīvošanu tika samaksāti 35000kg sudraba ! Ne jau ciparus un faktus aicinu apskatīt bet skaisto Dirnšteinu !