Slovēnija-valsts kura nekad neapnīk !

Domāju-kādēļ tik maz (9)aprakstu par šo burvīgo mazo un viesmīlīgo valstiņu ? Vai tas tāpēc ka patālu no mums vai arī maz informācijas ? Bet tur ir ko redzēt ! Tur ir gan augsti kalni-Jūlija Alpi ar Triglavu ,Pokljuka kalni,Savinjas Alpi,skaista daba,ezeri (Bohinjas ezers)pazemes brīnumi(Postojnas alas,Skočjamas alas) skaistas pilis-kā Predjama un vīna dārzi,apiņu un kukurūzas plantācijas ! Un protams nevar nepieminēt jaukās Adrijas Jūras piekrastes pilsētiņas kā-Kopera,Portoroža,Pirana.Un par cik Slovēnijai pieder ļoti šaura piekrastes josla ap 40.km. tad protams gan vietējo gan tūristu blīvums šeit ir pamatīgs ! Taisnību sakot Horvātijai pieder pāri par tūkstoti km. jūras piekrastes-bet arī tur netrūkst peldēt gribētāju ! Tādēļ arī karā kurš risinājās 4-gadus no 1991-1995.g. Slovēnija cieta vismazāk-šeit iztika ar dažu dienu apšaudēm.Taču Horvātija tika ierauta četru gadu ilgā karā ar visu no tā izrietošām sekām-kara laikā praktiski apstājas visa ekonomiskā attīstība.Tādēļ Slovēnija arī ir attīstītākā bijušās Dienvidslāvijas valsts kura pirmā pārgāja uz eiro.Šajā valstī šobrīd ir attīstīta ražošana,lauksaimniecība un tūrisms.Tūrisms uz priekšu iet platiem soļiem šajā valstī ir daudz kempingu,viesu namu un daudz interesantu apskates objektu.Tas pats manis jau pieminētais Bohinjas ezers kur tiek piedāvātas izklaides iespējas tūristiem-gan peldes ezerā,foreļu makšķerēšana,iespēja uzbraukt ar pacēlāju Vogela kalnā kur ir daudz pastaigu taku .Turpat Vogela pakājē ir Savicas ūdenskritums.Netālu atrodas daudziem jau zināmā Bledas pilsēta kas pārsteidz ar savu skaisto apkārtni un Bledas pili un skaisto parku ! Kur nu vēl Marinjas ziedu dārzs kur var apskatīt cilvēku roku darbu brīnumus ! Dārza vidū dīķī peld daudz zivju un nemaz nebēg no cilvēkiem.Tur atrodas arī sarkanas zivis-līdzīgas sapaliem ! Katra Savinjas Alpu ciematiņa apskate ir apbrīnas vērta.Braucot pa šaurajiem līkumotajiem celiņiem var tikai apbrīnot cilvēkus kuri te dzīvo un ikdienā lavierē lielā ātrumā gan lejā pēc pārtikas uz veikalu gan ziemā kad ceļi aizsniguši un slideni ! Viena no skaistākajām vietām šajā apkārtnē ir Logarskas ieleja kur atrodas pastaigu takas.Viena no pastaigu takām aizved uz Rinkas ūdenskritumu kurš iztek no kalnu ezera.Skats ir vienkārši burvīgs ! Ptīkamas emocijas izraisa brauciens pa Dravas upes ieleju no Dravogradas līdz Mariborai.Šis ceļš ved pa dziļu ieleju gar pašu krāčainas upes krastu un abās pusēs augsti kalni-vienā pusē-Pohorjes kalni,bet otrā-Kozjaks.Arī pati Maribora ir ievērības cienīga pilsēta ar interesantu arhitektūru.Pa ceļam var apskatīt pilsētiņu kura saucas-Lemberg ! Uz austrumiem no Mariboras ir interesants ciemats Jeruzalem kurā ir skaista baznīca ! Protams ka arī galvaspilsēta Ljubljana ir jauka it sevišķi vecpilsēta.Jāsaka ka ceļu tīkls pārsteigs jebkuru kurš ieradīsies šeit pirmoreiz ! Visi ceļi ir ļoti labā stāvoklī arī pavisam mazie kas ved uz jebkuru ciematu-pilnīgi visi ir asfaltēti.Lielākās pilsētas (Ljubljana-Maribora,Ljubljana-Kozina,Ljubljana-Bleda) savieno maksas autobāņi.Tur jāmaksā par konkrēti nobraukto ceļa gabalu.Ik pa posmam ir ,,cestina,, kur pie izbraukšanas ir jāsamaksā.Jāsaka ka nekad,nekur neredzēju policistus ar radariem.Visur kur ir radari novietoti ir zīmes-,,radarna kontrolj,,.Šajā valstī ir pārsteidzoši daudz krodziņu un kafejnīcu ! Šādas ēstuves ir jāmeklē zem apzīmējumiem-Gostilna,Konoba,Okrepčevalnica.šeit tiek piedāvāti tradicionālie čevapčiči,strukli, roznjiči,svinska kotleta,bet Adrijas piekrastē vairāk jūras veltes-rižot kurš pilns ar gliemežiem, astoņkājiem,kalmāriem.Šur tur pa retam var dabūt tādu delikatesi kā-,,srdeli na žaru,,-grillētas sardīnes ar citrona mērci ! Tādas mēs nobaudījām Piranā ! Super ! Arī šis valsts vīni nav zemē metami-nu nav tik labi kā Austrijas,Franc., vai Vācijas,bet dažas šķirnes tīri neko ! Un alus ir garšīgs-,,Zlatorog svetli,, .Varbūt ka šis apraksts pamudinās kādu no jums doties uz šo jauko un viesmīlīgo zemi...kas zin ,pats tur esmu bijis reizes deviņas..bet ceru ka vēl tur atgriezīšos jo vēl ir pāris vietiņu kurās neesmu bijis.......Veiksmīgus ceļojumus !