FJORDU ZEME

Šajā ceļojumā devāmies divatā ar sievu izmantojot IMPRO ceļojumu biroju. Doties uz Norvēģiju izdomājam tā nejauši, sākumā bija doma braukt uz Dienvidu zemēm, bet tad es internetā sāku skatīties Norvēģu bildes un secināju ka tās daba ir kas īpašs. Un tā nu pierunāju sieviņu un 2008. gada jūlijā devāmies aplūkot kā dzīvo troļli. Laiks bija ideāls kā dienvidos katru dienu +27 grādi. Ceļojuma ilgums bija 8 dienas un kopā brauciens izmaksāja ap 700Ls uz diviem. Bet uz prāmjiem mēs izvēlējāmies A klases kajītes, lai šo ceļojumu varētu izbāudīt pa pilno. Ja izvēlas zemākas klases kajītes tad šis brauciens būtu lētāks. Protams pa virsu vēl jārēķinās par ēdamo izmaksā, iespēju robežās mēs ņēmām ēdamo līdz no Latvijas, bet ciktad nu daudz panesīsi. Pirmās dienas maršruts bija braukšana uz Somiju. Jau agri no rīta garš brauciens uz Tallinu, tad ar prāmi pārcelšanās uz Helsinkiem un tad no Helsinkiem uz Turku. Šāds pābrauciens aizņem visu dienu. Protams var izvēlēties ceļojuma maršrutus, kur ar prāmi brauc no Rīgas uz Stokholmu vai pat ar lidmašīnu no Rīgas uz Oslo, bet jārēķinās ka šie maršruti izmaksās krietni dārgāk. Tākā mēs Somiju vēl nebijām redzējuši, tad bijām ar mieru braukt lētākā braucienā. Pirmo nakti mēs pavadām uz prāmja no Turku uz Stokholmu, uz prāmja var visu nakti izklaidēties, bet ja ir vēlēšanās nākamās dienas braucienā apskatīt Zviedriju tad tomēr labāk iet laicīgāk gulēt, jo Stokholmā iebraucam jau 7.00 no rīta. Stokholmā jau bijām divas reizes braucot kruīzā no Rīgas, pilsēta skaista un sakopta. Orās dienas brauciens arī ir nogurdinošs, janobrauc 700 km līdz pirmajam kempingam Norvēģijā. Pa ceļam līdz Norvēģijas robežai īpaši nav ko apskatīt, pārsvarā meži klajumi klintīs izkalti ceļi, kas šķērso valsti kā zirnekļu tīklā tīti. Jau pusdienas laikā esam uz robežas un jau jūtamas dabas izmaiņas, koku mizu un zemi klāj sūnas, jūtams ziemeļu skarbums. Šķērsojot robežu nevajag uzrādīt pasi kaut arī izbraucam no Eiropas savienības. Dodoties tālāk sāk parādīties kalni un tīrās upes, kalni stiepjas abpus ceļam un ceļš iet pārsvarā pa ieleju brīžiem uzved augstāk kalna nogāzēs un paveras neaptverams skats uz ieleju. Tuvojoties otrās dienas galapunktam iebraucam jau ar tundras veidīgu klātu mežu un kalni klāti tikai ar sūnām. Mūsu kempingu sauc TROLLTUN ,kas atrodas Dombas pilsētas tuvumā augstu augstu kalnā, kur paveras burvīgs skats uz sniegotām virsotnēm. Trešajā dienā mēs devāmies apskatīt Troļlu sienu. Tā ir augstākā klints siena Eiropā kuru iecienījuši daudzi klinšu kāpēji. Tās augstums sasniedz trīs Eifeļu torņu augstumā. Nākamā visneiaizmirstamākā apskate ir Troļlu ceļš. Tas ir ceļš kas ved augstu klints virsotnē ar ļoti daudz serpentīniem. Ceļa vidū gāžas lejā liels ūdenskritums. Brauciens ir bailīgs īpaši braucot ar autobusu, kur no augšas skatoties ceļa malu nemaz neredz. Ceļa galā ir skaists skats kā paradīzē, sniegotās virsotnes upite kas brāžas lejā, skatu platforma pāri klints malai un protam suvenīru tirdziņš. Nākamā pietura ir Romsdāles ieleja, kur audzē gardas zemenes, mēs arī panašķojāmies. Pēdējā apskate bija brauciens lejā pa Ērgļu ceļu ar skatu uz Geirangerfjordu. Trešās un ceturtās dienas nakti pavadam Loena ezera krastā. Mums bija lielisks nummurs ar skatu uz ezeru un kalnu virsotnēm ar ledājiem. No kūstošiem sniegiem ezerā ūdens ir sajaukta ūdens un piena krāsā, izskatās kā pasakā. Pateicoties siltajam laikam ūdens pa virsu bija sasilis un bija tā iespēja nopeldēties. Ceturtā dienā apskatījām Dalsnibas virsotni 1500m virs jūras līmeņa, ar skatu uz Geirangerfjordu, tur varēja izbaudīt ziemas priekus karstā laikā, jo sniegs tur arī ir saglabājies. Vēlāk sekoja 1h ekskursija ar prāmi pa Gerangeru un pēcpusdienā devāmies uz Brigsdāles ledāja apskati. Piektās dienas apskatē bija Beijas ledājs un vienīgais Ledus muzejs Eiropā. Pa ceļam apskatam vecāko koka stāvbaznīcu. Piektās un sestās dienas naktis pavadam olimpisko spēļu pilsētā Lillehammerē. Sestajā dienā dodamies uz Oslo kur apskatam kuģa FRAM un Kontiki muzeju. Un pēc tam pastaiga pa Vīgelana parku ar viņa darinātām cilvēka tēlu skulptūrām. Tā arī ceļojums beidzās, nakamās divas 7 un 8 diena aiziet braucienam uz mājām.