Slovākija

Slovākijas apskati sākam ar Bardejovas pilsētas apskati. Pilsētas vecpilsēta iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Rakstos pirmoreiz minēta 1247. gadā. Tāpat kā visa Slovākija, gadsimtiem bijusi Ungārijas sastāvā. 1376. gadā karalis Lāslo I piešķīra Bardejovai karaļa brīvpilsētas satusu. Pilsēta attīstījās kā tirdzniecības centrs ceļā no Baltijas un Melno jūru. Vislielāko uzplaukumu piedzīvoja 15./16. gadsimtā. Kopā ar četrām citām svarīgām karaļa brīvpilsētam (Košici, Levoču, Prešovu un Sabinovu) ietilpa t.s. Pentapolisā. Šeit darbojās daudzas ģildes, ap pilsētu bija akmens aizsardzības mūri, kas daļēji saglabājušies līdz mūsdienām.

Tālāk seko Stropkovas mini zoo. Šajā zoo ir pārsteidzoši daudz dzīvnieku un visi tie apskatāmi ļoti tuvu.

Tālāk braucam uz Herl'any ciematiņu.

Herl'any ciematiņš pazīstams ar vienīgo aukstā ūdens geizeru Slovākijā. Tas izvird periodiski ik pēc 24-32 stundām 10-15 m augstumā kopš 1872. gada. Izvirdums ilgst aptuveni 25 minūtes. Pie geizera blakām ir tablo, kurā uzrādīts datums un aptuvenais laiks, kad geizers izvirdīs. Atliek tikai savlaicīgi ierasties un nenokavēt brīdi, kad tas notiek. Mums paveicās, jo jāgaida tikai kādas 2 stundas.

Tagad varam droši doties uz Zemplínska šírava ūdenskrātuves, kura tiek dēvēta arī par Slovāku jūru, kempingu, lai pārnakšņotu. Šī ūdenskrātuve mums tā iepatīkas, ka turpinājumā izvēlamies šeit pārnakšņot 3 naktis.

Nākošajā rītā dodamies uz Sninsky kamen, kas ir 1005 m augsts kalns. Tas atrodas pie slovāku Morske Oko kalnu ezeriņa. Un no šī kalna virsotnes paverās plašs skats uz apkārtējiem kalniem un līdzenumiem. Tas ir diezgan grūts vairāku stundu gājiens, kas prasa izturību un spēkus, bet redzamais skats no virsotnes atsver visu.

Pēc tam dodamies uz Viniansky hrad pilsdrupām, kas izvietojušās uz 325,4 m augsta kalna pie Zemplínska šírava ūdenskrātuves. Pilsdrupas pašlaik tiek aktīvi atjaunotas, un no kalna augšas paverās varens skats uz apkārtni.

Vakarā nakšņojam jau pie zināmās Zemplínska šírava ūdenskrātuves.

Nākošajā dienā dodamies uz Košices zoo. Tā platība ir 292 ha, un pēc lieluma tas ir trešais lielākais Eiropā. Blakām atrodas dinozauru parks un rodeļu nobrauciens.

Vakarā pārnakšņojam Jasov ciematiņa kempingā.

Jasov ciematiņā atrodas klosteris ar Sv.Jāņa Kristītāja baznīcu, kas veido lielāko klosteru kompleksu Slovākijā, bet savukārt tam blakām atrodas gigantiska sekvoja 8 m apkārtmērā. Tā ir 48 m augsta. Augstākais koks Slovākijā.

Nākošajā rītā dodamies uz Hajske ūdenskritumiem, kas veido ūdenskritumu virkni, no kuriem augstākais ir 7 m augsts.

Turpat netālu atrodas Zadielska dolina kanjons, kurš šaurākajā vietā ir tikai 10 m plats. Pārgājiens pa apli ir diezgan grūts un aizņem laiku 5-6 stundas, bet dēļ varenajiem skatiem, kas paverās no augšas, ir tā vērts.

Nakšņot dodamies uz Ungāriju, jo šeit uz robežas ir izvietojies Slovāku Karstu parks, kurā atrodas vairākas alas.

Kā pirmā ala ir Domicas ala, kas veido 25 km kopgarumu un ir garākā ala Slovākijā. Tā ir UNESCO sarakstā, un tajā apskatāmi dažādi krāšņi veidojumi. Tajā ir pat pazemes ezeriņš.

Turpat netālu atrodas Gombašecas ala, kas ir 1525 m gara.

Tālāk dodamies uz Ohtinskas Aragonītu alu, kas ir unikāla dēļ saviem aragonītiem. Tā ir tikai 300 m gara. Tikai 3 tādas pasaulē alas līdz šim ir atklātas.

Un tad jau atgriežamies pie Zemplínska šírava ūdenskrātuves, kur aizejam uz Thermal SPA baseinu.

Kā pēdējais apskates objekts Slovākijā ir Medzilaborce pilsētiņa, kurā atrodas Endija Vorhola muzejs, jo Vorhola ģimene ir cēlusies no šī reģiona. Pat mājas Medzilaborcē ir savādi izgreznotas, un pa skaļruni pilsētas centrā dienas laikā tiek atskaņota mūzika. Endijs Vorhols bija pasaulslavens amerikāņu gleznotājs, viena no centrālajām personām poparta vizuālās mākslas kustībā. Tāpat Vorhols bijis arī ierakstu producents, menedžeris, "pagrīdes" filmu veidotājs un grāmatu autors. Tiek uzskatīts, ka Vorhols ar saviem darbiem un visu dzīvi kopumā, ir viens no spilgtākajiem masu jeb populārās kultūras pārstāvjiem.

Piuezīme: Ceļojums noticis 2014.gada vasaras sākumā.