Sabile

Šogad cilvēkiem vairāk gribēsies atpūtu tepat. Tepat - tas ir Latvijā. Un vajadzēs tādēļ, ka naudiņas būs tieši tik, lai atpūstos tepat. Daudzu cilvēku ceļi šajā gadā vedīs uz Sabiles pusi. Domāju, ka koordinātas nav minamas - tāpat jau zināmas. Sabilē dzīvoju - tāpēc par saviem iespaidiem varētu pastāstīt diezgan plaši, tomēr stāstīšu īsi. Pati Sabile - maza lauku pilsēta, kuru no visām pusēm ieskauj Latvijas kalni. Kalni rada iespēju uz pilsētu paskatīties no augšas. Skats ir interesants un reti kurā Latvijas pilsētā ko līdzīgu būs izdevība redzēt. Vēl Sabili raksturo stipri šaurās ielas un senās mājas. Tās tiešām izskata, izkārtojuma un daudzējādā citā ziņā izskatās senas. Vēl atliek tik gaidīt laikus, kad kopīgā darbā tās varbūt iegūs skaistākus vaibstus. Pedvāle - pats esmu bijis trīs reizes, kopš tur darbojas parks. Iepriekš tā teritorija bija publiski brīvi pieejama. Nu tad arī mākslas objektu nebija. Man patīk, bet vienmēr gadījies draņķīgā laikā būt un tas traucējis tā pa īstam ieskatīties un saskatīt. Zviedru cepure - te vairāk nav ko piebilst kā to, ka superīga atpūta ziemā laižot ar slēpēm vai dēli no kalna un vasarā superīgi ar rodeli no kalna braukt. Zirgu izjādes arī ir. Vīna kalns - īstas Latvijā audzētas vīnogas. Viens no tālākajiem ziemeļu punktiem, kur audzē vīnogas. Pieejams arī Sabiles vīns - procedūru īsti nezinu, bet Vīna svētkos var nopirkt. Un tad vēl - Abavas rumba, kas ir otrs lielākais ūdenskritums Latvijā (ja neņem vērā speciālistu norādījumu, ka Abavas rumba nemaz neatbilst ūdneskrituma kritērijiem). Katrā ziņā šī ūdneskrituma apkārtne ir viena no skaistākajām vietām Latvijā. Ar šo vietu esmu fiziski un juridiski saistīts - tāpēc esmu pilnvarots sacīt, ka Abavas rumba ir ja ne pirmā, tad vismaz otrā apmeklētākā vieta Sabiles apkārtnē. Pagājušajā gadā mūs apmeklēja aptuveni 20 000 cilvēku (tas ir piesardzīgs aprēķins). Starp citu - iepriekš minētais ir tikai daļiņa no tā, ko Sabiles apkārtne piedāvā. Zemāk minētas vietnes, kur var smelties papildus informāciju un iedvesmu. www.abavasrumba.lv www.sabile.lv www.zviedrucepure.lv www.pedvale.lv http://www.ldf.lv/pub/?doc_id=28636[/b]