JNS & kids cultural learnings of America, diena 4

Bijām pārak noguruši lai sarakstītu vakar tāpēc rakstu šodien.

Pēc izgulēšanās lieliskā motelī Best Western Space Shuttle paēdām lieliski un varējām pamest šo vietu lai dotos uz Kennedy Space Center.

Ieradāmies stipri laicīgi un ļoti izdevīgi - pirms vēl tiek sākta maksas iekasēšana par parkingu kā rezultātā ietaupījām 10 dolārus. Pirms parka atvēršanas tika atskaņota ASV himna un, kā es novēroju, visi amerikāņi turēja roku uz sirds. Mēs vienkārši stāvējām miera stājā. Domāju, ka šāda prakse būtu jāievieš arī Latvijā - atskaņot valsts himnu pirms nozīmīgu atrakcijas vietu atvēršanas.

Kennedy Space Center pirmais, ko ieraudzījām, bija raķešu dārzs. Tur izstādītas daudzas raķetes, kuras dažādu iemeslu dēļ nav nekad lidojušas tomēr to līdzinieces ir. Bija arī 15 minūšu ekskursija pa šo raķešu dārzu uz kuru bērni negribēja iet sākumā tomēr pēc tās atzina, ka bija ļoti interesanti uzzināt stāstu par ASV attīstību kosmosa apguvē.

Ekskursijas beigās es tās vadītājai uzdevu jautājumu: vai stāsts par Gorska kungu ir patiess vai izdomāts. Viņa, kā NASA pārstāve man atbildēja, ka īstas skaidrības nav un fakts ir tāds, ka to nevar ne noliegt nedz arī apstiprināt. Diemžēl pirmavoti - Neil Armstrong un Gorska kungs jau sen kā atdusas savās mūža mājās.

Pēc tam apskatījām izstādi, kas ir veltīta Marsa izpētei. Lektors ļoti interesantā formā un visiem saprotamā valodā īsumā pastāstīja, kādas ir NASA ieceres un plāni saistībā ar Marsa apguvi.

Nākamais ievērības cienīgais pasākums bija 'astronaut encounter', kuru vadīja izbijis astronauts Roger Crouch. Patika viņa pasniegšanas stils - teikšu, ka viņš varētu būt ļoti labs standup comedian. Vislabāk man palika atmiņā viņa ieteikums visiem: NEATSAKIETIES NO SAVIEM SAPŅIEM. Ir mērķtiecīgi jāiet uz to realizēšanu. Bija iespējams pēc tam uzdot viņam jautājumus. Dēļ tā, ka jautājumi bija publiski un zāles priekšā es nokautrējos un nepajautāju.

Kad šis pasākums beidzās, tad apskatījām 3D IMAX cinema. Bija interesanti bet sīkumos neizplūdīšu.

Interesants bija bus tour, kur izbraukājām dažādas vietas, palaišanas platformas kosmodromā. Uzzinājām, ka visu teritoriju apsargā aptuuveni 4000 brīvprātīgie. Vienu tiem man izdevās nobildēt. Skatīt zemāk.

Iespaidīgs bija VAB jeb vehicle assembly building un galvenais - tā izmēri. Tāpat arī pārsteidza raķešu transportiera izmēri.

Atpakaļ ceļā bija iespēja apskatīt Saturn V kā arī Apollo misijas komand centru. Mums nodemonstrēja to, kā viss notika pie palaišanas un kā viss vibrēja un trīcēja. Malači NASA, ka ne tikai lido kosmosā bet savā pieredzē dalās arī ar citiem.

Aptaustījām akmeni, kurš ir atvests no mēness. Ja jautāsiet kāda sajūta? Parasta - akmens kā akmens, bet apziņa, ka tas ir atvest no mēness jau daudz ko maina.

Pēc tam devāmies atpakaļ uz galveno visitor complex, kur vēl apskatījām space Shuttle Atlantis. Skatīt zemāk.

Kad visu bijām apskatījuši, tad ap 5:30PM sākām braukt uz Kissimee/Orlando

Brauciens, lai arī īss tomēr bija diezgan grūts - satiksme ļoti dzīva un kustība ļoti lēna. Cerēju, ka viss uzlabosies pēc uzbraukšanas uz 4. intertersteita tomēr tā nenotika. Lai aŗi ar grūtībām tomēr tikām līdz Official Ticket Center Kissimē laicīgi. Slēgšanas laiks bija 8:00PM, mēs ieradāmies 7:45PM. Izņēmām Universal Studios biļetes un tad devāmies ko iekost. Piebraucām pie Walmart, noparkojāmies. Patīk tas, ka vietas parkingam ir platas un katram auto durvis var atvērt līdz pat galam. Ieejot Walmart pārsteidza lielveikala apmērs - tik liels, ka otru galu nevarēja redzēt - daudzi mūsu iepirkšanās centri ir mazāki par šo lielveikalu.

Paēdām subway uz vietas gatavotos 6inch sendvičus, samaksājām ..laikam kādus 16 vai 17 dolārus uz vietas un devāmies tālāk - pēc 4.5km jau bija mūsu viesnīca, kurā uzturēsimies līdz 12. martam.

Šodien nekur nedodamies - ne uz vienu aktīvo atrakciju. Iespējams, ka vēlāk apskatīsim pilsētu vai arī aizbrauksim uz kādu pastaigu maršrutu. Rīt gan noteikti kaut kur dosimies - iespējams, ka uz Seaworld Orlando.

Laika apstākļi ir diezgan vēsi - tikai +14 grādi tomēr sinoptiķi sola, ka temperatūra pakāpsies līdz +24 grādiem.

Tikko paēdām brokastis mūsu jaunajā viesnīcā. Nav ne tuvu tik labas kā iepriekšējā bet naktsmītnes cena arī ir krietni zemāka.