Expedīcija: Pāri Eiropai ar velosipēdu (No Latvijas līdz Lisboa (Portugālei))

10. JŪLIJS. Atbrauc šoferis, paņemam savas mantas. Riteņus ieliekam piekabē piestiprinām un dodamies ceļā. Pie Rīgas robežas skatāmies divas meitenes stopē. Ātri izdomājam, ka paņemsim. Tās ir kaimiņu meitenes (no Igaunijas). Viņas dodas uz Slovākiju ar stopiem uz festivālu kaut kādu. Bija baigi priecīgas, ka mēs viņas paņēmām (laukā līst lietus) sarumējāmies mašīnā. Aizvedām viņas līdz robežai, kur mēs no viņām šķīrāmies un novēlējām laimīgu ceļu. Esam sākuši savu braucienu (Latvija – Lisboa ( Portugāle)), tagad atrodamies pie Latvijas – Lietuvas robežas. Līst lietus. Domājam, kur pārlaist nakti. Ieraugam pamestu šķūni, dodamies uz to. Metam akmens šķēres, kurš ies pirmais, zāle slapja, nātres – Ars ies pirmais(aut.-draugs ar kuru braucam ceļojumā). Uzcēlām telti pie veca pamesta šķūņa. Ir neliels satraukums. Somas salikām teltī iekšā, tagad esam kā konservu bundžā, laukā apmēram +15ºC. Dodamies pie miera ap pulksten 23ºº, rīt agri jāceļas (kā nekā pirmā diena ceļā būs. Šoferis, gan bija labs (Elmārs) ātri nokļuvām tur, kur gribējām. 11. JŪLIJS. Piecēlāmies ap 7 ºº lija lietus  aizgājām atpakaļ gulēt. Ap 8 sākām taisīties. Izvelkam no šķūnīša savus riteņus, novācam telti un sākam stiķēt mantas uz riteņiem. Veiksmīgi esam to izdarījuši dodamies uz ceļa pusi. Līdz robežai kādi trīs simti metri. Braucam uz to. Tiekam līdz robežai, parādam pases un šie novēl veiksmi (visi, tik tizli smaida). Sākam braukt lietus nelīst, vēlāk sāk spīdēt saule. Pa ceļam apskatījām viesnīcu, kurai blakus bija visādas kara lidmašīnas. Braucam tālāk visu laiku sanāk braukt kalnā . Tiekam līdz kaut kādam miestam, paprasām, kur veikals atrodas. Atrodam veikalu pie kura sēž večuks un sūc alu . Mūs saskrien skatīties viss pagasts. Paēdām. Pošamies tālāk. Braucot pa ceļu paprasām lauku mājās ūdeni. Saimnieks bija labs (labi runāja krieviski). Braucām tālāk, meklējām sliedes, bet negādīgi nevarējām atrast (ne jau burtiski ) nezinājām vienkārši saprast cik tālu viņas ir. Beigās atradām, pārbraucām pāri un sākam meklēt, kur palikt pa nakti. Atradām nelielu dīķi, pie kura uzcēlām telti. Sāka nedaudz smidzināt. Nepamanījām, ka pie telts ir skudru pūznis. Pārcietām, nebija nekas traks viņas netraucēja mūs un mēs viņas arī ne . Izmēģinājām nedaudz prīmusu, makaroni bija jāgaida nevis 5 minūtes, bet gan 15 minūtes. Atgūlos un tā arī aizmigu. Kopā šodien km: 143 Laiks ceļā: 07:27:16 Vid. Km/h: 19,1 Max. km/h: 41,7 12. JŪLIJS. Naktī bija auksts. Labi, ka naktī zeķes atradu. No rīta puses bija labāk, kad piecēlāmies spīdēja jau saule. Sākam braukt, kājas neklausa. Braucam fūres tik tuvu brauc, dažas reizes ar vēju nodzen nost no ceļa. Ceļš līdz Kauņai bija kā paviļņiem, no rīta kā nevaru ieēst tā nevaru. Kad iebrauksim Kauņa, tad nopirksim vakariņas un pusdienas (iepirkāmies veikalā Maxima). Tālāk devāmies un Marijānpoli. Daži šoferi pasveicina mūs. Braucam un tur rakstīts , ka uz Marijanpoli jābrauc pa apvedceļu, izdomājam, ka brauksim pa taisno. Tur bija ceļa remonts lej asfaltu, kādus 3 km, ja ne vairāk. Bet galā stāvēja policists, kas ķēra likumpārkāpējus. Skatāmies kartupeļu lauks, mazlietiņ paņemam vakariņām. Braucam tālāk un satiekam divus čehu ceļotājus M+W (vīrieti un sievieti). Parunājām un braucam tālāk. Tikuši Marijanpolē paprasām cik līdz robežai. Braucot pa ceļam parunājam ar vienu lietuvieti cik tad vairs atlicis. Pirms robežas paprasām ūdeni un nakts mājas. Saimnieks laipni piekrita, tā palikām 1,5 km pirms robežas .Telti uzceļam zem ābeles. Vāram kartupeļus, kādu stundu . Beigas vēl zaļi un tāds pus ēduši ejam gulēt. Šodien +20ºC. Saimniekam bija suns, kam zobi bija kā pirātam. Kopā šodien km: 136,52 Laiks ceļā: 08:19:22 Vid. Km/h: 16,4 Max. km/h: 40,5 13. JŪLIJS. Piecēlāmies labi, esam izgulējušies. Piebraucam pie robežas visi skatās un brīnās, veiksmīgi šķērsojām robežu. Samainījam uz rokas esošo naudu uz zlotiem. Braucam uz Suwalki. Tur caur pilsētu ved viens ceļš un nemaldoties braucām tālāk uz Augustīni. Augustīnē nopērkam pusdienas, sāka līt lietus, izvilku laukā savu lietus mēteli. Un papusdienojām pie veikala. Kamēr papusdienojām tikmēr jau lietus beidz līt. Tālāk ceļš uz Bealastoku bija vienkārši šausmīgs. Gar malu nav kur braukt. Fūres tik ātri brauc, ka nezinām, kur likties. Tad sākas pats labākais, kad fūres nav, tad braucam pa ceļa vidu, bet kā ieraugam tā metamies malā. Pa ceļam uzvilkām sarkanu krekliņu ar uzrakstu LATVIA. Daudzas mašīnas uzpīpina mums. Šodien ap ceļam satikām piecus Šveices tūristus un trīs vāciešus. Naktsmītni atrodam 24 km pirms Bealastokas, nelielā mežiņā. Vakariņas ēdīsim makaronus. Piepumpējām gultas un dodamies pie miera. Esmu ticis pie siltām zeķēm. Odi ir neciešami labi, ka mums līdz ir pret odiem pūšamais. Kopā šodien km: 133,58 Laiks ceļā: 07:17:40 Vid. Km/h: 18,3 Max. km/h: 44,2 14. JŪLIJS. Naktī visu laiku garām brauca kaut kāda uzrauga mašīna, bet mēs bijām labi nomaskējušies. Ap 8 izbraucām no naktsmājām. Devāmies uz Bealastoku tur nokļuvām pēc stundas, varbūt nedaudz vairāk, šodien braukšana vispār bija bīstama. Bealastokā iebraucām prasījām ceļu uz dzelzceļa staciju. Teica, ka jābrauc uz priekšu, braucām tālāk kā stacijas nav tā nav, paprasījām vēlreiz izrādās, ka jābrauc uz citu pusi pavisam, pēc 10 minūtēm esam stacijā. Ejot iekšā stacijā pie mums pienāk kungs, gados jau. Prasa, kur mēs dodamies. Izstāstām viņam, šis mums piedāvā paciemoties Varšavā vienu dienu, bet tā kā mēs kavējām (brauciena grafiku) nepiekritām. Viņš mums palīdzēja iegādāties biļetes(gan mums, gan arī mūsu riteņiem). Gaidām vilcienu. Atstutējam riteņus stacijā un sēžam. Pienāk mūsu draugs un netīšām apgāž Jāņa riteni, viņš tikai pasaka sorry (vēlāk izrādījās, ka no trieciena ir sasists mūsu vienīgais spogulis ). Pienāk vilciens. Dodamies uz to, un meklējam, kur mums jākāpj. Atrodam uz vilciena pirmā vagona uzzīmētu riteni ceļam visas mantas iekšā. Iekšā paņemam noņemam no riteņiem mantas un pakaram savus riteņus vertikāli, kuriem tā paredzēts stāvēt. Bet paši apsēžamies paredzētājās vietās. Kur var ļoti labi redzēt mūsu riteņus. Pie mums vēlāk kajītē pievienojās 2 pārīši (krievvalodīgi runājoši jaunieši, kas apceļo Polijas pilis). Tā kā gars ceļš priekšā ejam mazliet pagulēt, bet grūti aizmigt. Esam jau pie Varšavas atvadāmies no sava poļu paziņas. Esam braukuši 2 stundas. Pat neesam pusē. Iekārtojāmies tā kārtīgāk, jo tāls ceļš vēl priekšā. Brauciens turpinās, un, tad tikai sākas piedzīvojumi. Nezinām, kur izkāpt, divas stundas stāvam kājās. Prasām pasažieriem, kas kāpj laukā, bet tie nezin ( poļiem izrādās, ka ne vien ceļi ir slikti, bet arī ar ģeogrāfiju ir slikti ). Beigās tomēr esam veiksmīgi nokļuvuši Wloclaw. Stacijā pilns ar cilvēkiem (pūlis). Izejam no stacijas, laukā ļoti tumšs. Braucam nezināmā virzienā, paprasām kur braukt uz otru pusi . Pēc laika pārliecināmies vai tiešām pareizi braucam, izrādās, ka jā. Izbraucam no pilsētas meklējam, kur palikt. Izbraucot no pilsētas liela tumsa. Skatāmies neliels mežiņš, ejot no kalna lejā tā līdz kaklam grāvī iekšā (nātres ari sakož). Lienam laukā no turienes, tur noteikti nevarēja palikt. Pēc kāda km atrodam, kur palikt zem ozola (rozes ērkšķi), bet izdomājām, kur tad mēs blandīsimies apkārt pa nakti paliekam tur. Kopā šodien km: 40,46 Laiks ceļā: 02:45:58 Vid. Km/h: 14,6 Max. km/h: 32,3 P.S.... tā kā caur Poliju nebija iespējams braukt, tad bija jāpieņem radikāli soļi un jāšķērso Polija ar vilcienu (veselība svarīgākā lieta). 15. JŪLIJS. Izlīdām no džungļiem, sākam braukt saule cepina (+33ºC)., braucam uz Swidnicu, Swidnicā nopērkam pusdienas un kādu našķi (saldējumu). Papusdienojam prasām vietējiem kā var nokļūt uz vienu ceļu, bet šie mums stāsta , ka jābrauc uz Wolbrychiem. Pa ceļam uz Wolbrychiem ceļš ved tikai kalnā, tik liels kad bija beigās arī jāpastumjas, kāds gabaliņš. Pēc tam līdz pilsētai tikai uz leju un tad atkal augšā. Tad bija tā, kad 2 stundas braucam augšā, 5 minūtes lejā ātrums ap 40 km/h , kalni te ir ļoti lieli, bail pat iedomāties kādi būs Alpi. Viens vīrietis pateica, ka jābrauc uz Nacho, braucam karšu nav (tikai viena liela Eiropas karte), izbraucam cauri nelielam miestam, uzbraucam kalnā un paliekam. Taisām vakariņās rīsus, atkal vakariņas nesanāk (Jānis pie maltītes mielojas ar vīnu ). Atkal man vakariņas man tādas vienkāršas. Arsam gan viss garšo, laikam esmu parāk izvēlīgs. Kopā šodien km: 114,88 Laiks ceļā: 07:35:12 Vid. Km/h: 15,1 Max. km/h: 51,7 16. JŪLIJS. Naktī kaut, kas gāja pa mežu (bija mazliet tā bailīgi). Rīts bija karsts, kā arī diena (dienā bija gaisa temperatūra +35ºC). Braucot uz Prāgu, liels kalns bija jāpievar, bet tad bija neliels saldais ēdiens. Sekoja nobrauciens no kalna, bijām ieskrējušies jau līdz 50 km/h, kad pēkšņi mums garā panesās policijas auto. Labi, ka no viņu puses nesekoja sankcijas, bet atklāti, lai pa priekšu mūs noķer. Lejā bija neliels, kur mēs mazlietiņ nopeldējāmies. Ūdens atvēsināja mūs pirms tālāk ceļa. Braucam, braucam un braucam. Mazliet garlaicīgi nav, ko redzēt. Kalni paliek mazāki, bet ir, mašīnas paliek mazāk, jo mašīnas pārsvarā brauc pa autobāni. Brauciens pa šo ceļu izvēršas dažāds, pie riteņu apvalkiem līp klāt visādas drazas. Tāpēc, lai nesabojātu apvalkus pēc neliela nobraukta gabala tīrām nost. Ieraugam nelielas karjeras. Dodamies pie tām nopeldamies, kā arī, lai atveldzētos ar ūdeni. Esam izskatās vieni. Peldamies, bet pēkšņi. Man acu priekša parādās NĀRA. Beigās izrādījās, ka tā bija nūdiste. Bet pirms došanās tālāk izmantojām nesen nopirkto Eiropas atlasu (400 lpp.). Mūsu ceļš visu laiku ved gar bāni, paskatoties uz to pusi, auto pa to triecas ar ļoti lielu ātrumu. Vakar pusē pie vienas mājas paprasījām tantei ūdeni. No sākuma viņa nesaprata, ko mēs gribējām (valodu arī viņa neprata). Nācās izmantot sentēvu metodes parādījām ar zīmju valodu (ko viņa saprata un bija tik laipna un palīdzēja mums). Ūdens šodien gāja kā jūra. Saulaina diena bija. Jau paliek tumšs pabraucam tālāk un nelielā parkā atrodam nakts mītnes. Uzceļam telti un sākam taisīt vakariņas. Man šodien vakariņās zupa. Ars arī taisa zupu. Viņa zupa sanāca nu tāda kā zaļa zāle sagatavota blenderī. Labi, ka man bija vēl kāda zupiņa aizķērusies. Nevar atstāt draugu neēdušu. Dodamies pie miera. Kopā šodien km: 131,29 Laiks ceļā: 07:31:30 Vid. Km/h: 17,4 Max. km/h: 53,6 17. JŪLIJS. No rīta pamostamies ar labu garastāvokli. Šodien maz jābrauc maz, līdz Prāgai apmēram 40 km. Ap pulksten 11 ºº esam tur, ieejam veikalā nopirkt brokastis. Pēc brokastīm sākas pilsētas apskate, pilsētā ļoti daudz aziātu. Daži cilvēki atpazīst uzrakstu LATVIA. Stumjoties tālāk apskatīt pilsētu satiekam vienu melnādainu cilvēku. Aprunājamies ar viņu ļoti labi runā angliski, strādāja, viņš neliela restorānā un uzplijās visiem, lai ienāk. Šis uzzinot, kur mēs dodamies teica: ”Visu cieņu Jums, es to gan nevarētu, kā arī beigās mums aplaudēja ”. Apskatam upes labo krastu pa upīti peld nelieli laineri līdz kuģīši, kas pēc manām domām liekas, ka sasists no dažiem dēļiem un knapi turas virs ūdens. Kamēr notiek kartes pētīšana, paralēli notiek atveldzēšanās. Sākas rāpšanās nelielajā pilsētas kalnā (2 reizes lielāks nekā Gaiziņš). Mazliet braucam, mazliet pastumjamies, bet veiksmīgi tiekam augšā. Visu uz mums skatās kā uz pasaules brīnumiem. Pie veikala paprasām, kur var nokļūt uz ceļa, kurš ved uz Plezu. Sākās lielā maldīšanās, beigās tomēr atrodam ceļu (braucām, kur viens lika). Uzbraucam uz ceļa, liekas, ka visi baigi ātri brauc. Ars jau man kādu gabalu priekšā man. Ieraugu zīmi saprotu, ka nu tagad ir mēsli (uz ceļa zīmes bija 100 km/h). Nepaiet ne 3 minūtes, kad Čehijas policija jau ir klāt. Kamēr tieku līdz Arsam. Viņš jau tā pamatīgi iekarsis, kad man nākas nomierināt viņu. Šie uzreiz mums saka: ”Nav nekādu problēmu , viss ir OK ”. Kā arī teica, lai dodamies atpakaļ un nākošajā ceļa, lai griežamies pa labi . Tiekam uz normāla ceļa, nav jau tā, ka mums nepatīk ātrums, bet mazlietiņ ar ātru. Braucam sākas nelieli nobraucieni. Nobraucam no kalna, skatāmies upe izdomājam, ka vajadzētu nomazgāties pie reizes. Ejam pa vienam peldēties, skatāmies pāri upei ir kempings. Saku, lai Ars pārpeld pāri upei un uzprasa, cik maksā. Viņš atpeld atpakaļ un saka, ka neviens neko nezin. Izlemjam, ka varētu palikt pa nakti tur. Uzslienam telti un ejam peldēties, pa upi trenējas airētāji un vēl ūdens regbiju. Pārpeldu pāri upei, upe ir kādus 100 m plata. Peldot atpakaļ paliek grūti knapi atpeldu atpakaļ. Vēlāk paliek mazlietiņ slikti (dūša tāda , kad gribas vemt, par laimi, tas nenotiek. Dodamies pie miera. Ir neliels sagurums. Kopā šodien km: 89,02 Laiks ceļā: 06:38:16 Vid. Km/h: 13,4 Max. km/h: 46,3 18. JŪLIJS. Iebraucot kempingā, nevarējām nevienu atrast, kam jāmaksā. Apmetāmies. Vakarā, kad palika tumšs. Pēkšņi mums teltī sāk spīdināt lukturi, vīrietis ar suni, saka, ka mums nav numura uz telts. Šis mani aizved pie šefa (šis kož Malibū bārā). Aizeju uz viņa kabinetu. Viņš man prasa, lai iedodu pasi vajag datus. Iedodu viņam, tad viņš saka, ka mums jāmaksā 150 kČ (mums ir tikai 120 Kč). Es viņam saku, ka man uz konta stāv nauda. Viņš saka, ka manu pasi paņems, bet mēs, lai no rīta aizejam uz automātu un izņemam naudu . ta arī izdarījam. Viņš man atdeva pasi un bijām, abas puses apmierinātas. Līdz pulksten 14 ºº atpūtāmies un sauļojāmies(kempingā dzīvo pārsvarā tikai NL). Sākām braukt kalni ir, bet mazi. Tā mēs braucām līdz kādiem 20 ºº līdz atradām, kur apmesties pa nakti pie neliela ezera. Aizgāju gulēt uzreiz, jo ēst man negribējās. Kopā šodien km: 86,05 Laiks ceļā: 05:33:07 Vid. Km/h: 15,5 Max. km/h: 52,7 19. JŪLIJS. Braucam uz Lnare, vienā pagriezienā nepareizi pagriežamies un nobraucam līdz vienam ciemam 1km attālumā. Tur ceļa zīmes rāda, ka tur kur mums vajag jābrauc uz otru pusi. Tā mums sanāca nobraukt 2 liekus km. Tālāk devāmies uz Horaždovice. Cilvēki atsaucīgi palīdz mums sameklēt īsto ceļu. Braucot uz Sušice sākās nelieli kalni. Līdz Vācijas robežai 30 km. Sākas trakākais kalns ļoti augstu jābrauc. Beigās pat nācās stundu stumt augšā riteni. Netālu no robežas ir Žebena Rūda. Bet bija tā vērts, jo, tad sekoja foršs nobrauciens. Trīs km liels, kurā max ātrumu, es sasniedzu 58,3 km/h. Pie Vācijas robežas sameklējām pases braucam klāt rādīt pases, bet šie neuzmet aci un viss. Vācijas robežu šķērsojām robežu nemaz nenokāpjot no riteņa. Vakariņas mēģināsim sameklēt Zwiesel. Prasa, viens saka, ka lejā no kalna, nobraucam lejā, lejā saka, ka augša dodamies atpakaļ, beigās izrādās, ka ir lejā. Paprasām četrām sievietēm šīs mums saka, ka aiz stūra esot braucam un tur tik tiešām par laimi ir veikals. Bijām gandrīz atmetuši cerības. Pie veikala prasu ceļu uz Regen, tur satiekam krievvalodīgi runājošu cilvēku. Šis mums izstāsta, kur braukt. Prasa mums , kur mēs sataisījušies. Mēs sakām, ka uz Portugāli. Šis saka, ka mēs neesam pie pilna prāta. Vakar šis atlidojis no turienes, tur tikai lietus līstot. Braucam Regen paprasām ģimenei ceļu uz Deggendorf. Māte saka, ka vienīgā, kas runā angliski (viņa runāja vāciski, cik jau skolā es biju mācījies tik arī sapratu) ir meita. Piegāju klāt un viņa man izstāstīju, kur un kā. Kad braucām prom, visi māja mums, bet it īpaši meita. Kopā šodien km: 125,7 Laiks ceļā: 07:35:00 Vid. Km/h: 16,5 Max. km/h: 58,3 20. JŪLIJS. Agri no rīta iebraucam Deggendorfā. Izņemam no automāta Euro. Tālāk mūsu ceļš veda uz Platingu, pa ceļam braucot uzbraucām kaut kam nezināmam virsū, kas skrēja pāri ceļam( pārbraucām abi pāri, izskatījās ļoti sāpīgi), bet šis aizskrēja tālāk, tā kā nekas nebūtu noticis. Tad izdomājām, ka jābrauc tālāk no lielajiem ceļiem. Ceļš veda cauri kukurūzas laukiem. Braucam uz Vilisbiburgu, pēc tam vēl tālāk uz Taufkirhenu, tad izdomājām, ka jātiek līdz ezeram pirms Minhenes. Braucam 6 km pirms Erdingas sāk līt lietus, paslēpjamies pieturā pretim nelielam krogam. Pieturā bija jau iestumts ritenis (nebija ne piesiets, ne kāds, kas par viņu uztrauktos). Sēdējam kādu stundu ,tur paēdām vakariņas. Sākām braukt pēc kādiem 500 m, atkal sāka līt lietus. Tad neliels parks bija redzams, iebraucam un paliekam tur (šaubījāmies vai tas nav privātīpašums, bet bija kaut kur jāpaliek). Naktī pie telts līp klāt visādi gliemeži (zilo plūmju lielumā). Šodien braucām no tāda kalna – 59,6 km/h. Jankam vēl viens ātruma rekords – 72,4 km/h. Kopā šodien km: 140,48 Laiks ceļā: 07:35:49 Vid. Km/h: 18,4 Max. km/h: 59,6 21. JŪLIJS. No rīta piecēlāmies, daudz cilvēki pastaigājās ar suņiem. Braucam uz Minheni, pirms Minhenes katru rītu, kā jau ierasts no rīt brokastis. Braucam Minhenē iekšā tur liels parks blakus, gar kuru tek upe (mazliet izkaltusi), pāri upei iet daudz tiltu ar slūžām. Uzbraucam uz galvenās ielas, braucam un apskatam pilsētu. Riteņbraucēju Minhenē ir tik daudz, ka nav kur likties, tūkstošiem viņu ir. Ja brauc par lēnu , tad kāds no aizmugures Tev jau pīpina , lai ātrāk brauc vai laiž garām. Apskatāmies pilsētu, daudz ļoti skaistu vietu. Pilsēta pilna ar cilvēkiem, mudž kā lapsenes pūznī. Jo tālāk no pilsētas, jo mazāk cilvēku paliek. Braucam caur Gautingu uz ezeru pie kura varētu palikt. Šķiras divi ceļi uzprasām vīrietim ar 3 bērniem, šis mums saka , ka arī no turienes, lai braucot līdz parādīs. Aizbraucam līdz pilsētai viss ļoti smuki( kuģu piestātne neliela , vakara uzdzīve). Braucam meklēt vietu, kur palikt (ap ezeru tikai privātīpašumi, man liekas, ka tur pat papīram nav, kur nokrist). Sāk smidzināt nav kur palikt, ieraugam nelielu mežiņu. Tajā ātri iebraucam un paliekam, sākam celt telti, sacēlās vējš lietus līst, neko nevar redzēt. Kad esam to paveikuši sāk līt vēl vairāk (pēc tam jau sākas orkāns). Koki apkārt tik lieli, ka nemaz viens cilvēks nevar apķert. Vienā mirklī jau ienāca Jankam padomā pat doma, ja sāksies vēl lielāks lietus un vējš, tad būs jāevakuējas, jo varētu palikt bīstams no krītošiem koku zariem. Bet par laimi vējš rimās un lietus vairs tik stipri nelija, bet tikai mazliet smidzināja. Kopā šodien km: 83,90 Laiks ceļā: 05:50:06 Vid. Km/h: 14,3 Max. km/h: 33,9 22. JŪLIJS. Piecēlāmies, sākām vākt telti, garām gāja vācieši un sveicināja mūs, mēs atsveicinājām. Braucām gar ezeru uz Austrijas robežu. Pa ceļam vienā vietā vācieši svētkus kaut kādus svin visi uzposušies. Sākas tiešam lieli kalni. Braucam pārsvarā tikai augšā, kādu laiciņu braucu, kādu mazliet pastumjos. Iet grūti. Tiekam augšā , tad ir neliels ezers, ūdens tik dzidrs (zaļš), braucam gar ezeru uz augšu tālāk kalnos ir vēl viens ezers. Gar to, arī dodamies augšā iebraucam Austrijā (robežas vairs nav). Kalni lieli un skaisti. Kalni lieli nobrauciens lejā, braucam liekas jau kādu stundu  (jābremzē ļoti daudz stāvs vienkārši). Ko var gribēt tie tak ALPI ir. Mājas, mašīnas no augšas ļoti mazas, cilvēkus vispār nevar redzēt. Iebraucam Insbrukā, braucam skatīties, kur varētu palikt, atrodam nelielu zaļo zonu tur arī paliekam. Laukā jau tumšs. Pēc 22 jau ejam gulēt. Kopā šodien km: 128, 59 Laiks ceļā: 07:56:23 Vid. Km/h: 16,3 Max. km/h: 57,5 23. JŪLIJS. Pieceļamies. Aizejam uz tuvāko veikalu pakaļ brokastīm. Veikalā runā vāciski. Apskatām Insbruku, par vietējo upi ir ļoti daudz tiltu. Izmantojam tos lai tiktu upes otrā krastā. Pilsēta sakopta, ar daudz ļoti skaistām mājām. Atvadāmies no Insbrukas. Pakāpelējām pa klintīm . Braucam laukā no pilsētas. Parastam sētniekam ceļu (šis mums izstāsta). Braucot pa ceļu var redzēt tramplīnu lēkšanai ar slēpēm. Braucot tālāk paprasām divām meitenēm vai tiešam šis ceļš ved uz Bernneru. Sākām runāt, viņas mums prasa vai mēs ar riteņiem uz turieni , jā, šīs uzreiz šokā (kad pateicām, kur braucam, vispār bija mēmas). Sākām braukt pa kalniem tikai uz augšu, kādus 40 km (un, tad sapratām, kāpēc meitenes tā brīnījās), tiekam augšā pirms robežas satiekam 3 vāciešus, viens tur otram , trešais netur. Uztaisām sacenes, kurš uzbrauks pirmais nelielā kalnā pirmais. Goda pjedestāla divi latvieši  Janka ielika viņu labāko braucēju, bet es biju trešais. Tā mēs aizbraucām ar viņu līdz robežai. Un, tad netālajā pilsētā šķiramies. Braucam meklējam vienu ceļu nevar atrast. Izrādās ka jau sen esam tam garām. Sākām meklēt, kur palikt un tad pēc kāda laika atbrauca arī abi divi vācieši . laikam draugu meklēja. Atradām, kur palikt netālu no upes apkārt lielas klintis (kalni). Mazgājāmies aukstajā upē , paēdām....... nomainījām ķēdes riteņiem un devāmies pie miera. Kopā šodien km: 78,93 Laiks ceļā: 05:37:21 Vid. Km/h: 14,0 Max. km/h: 59,2 24. JŪLIJS. Izbraucam uz Bolzenes pusi, visu laiku lienam caur kalnu grēdām. Braucām pārsvarā pa velo celiņu., gar malu aug vīnogas, āboli (gatavi). Veiksmīgi esam tikuši līdz Bolzenei. Tālāk mūsu ceļš ved uz Trento. Braucam 10 km pirms Trento Janka izdomā, ka vajag turēt līdzi vienam profesionālim. Tā kā bija mazi lokani ceļi tā es viņus aiz viena līkuma pazaudēju. Braucu pēc norādēm uz Trento. Domāju, ka viņi arī būtu braukuši pa šo ceļu, bet beigās, tomēr nē, tad sākās lielie meklējumi. Braucu iekšā pilsētā un meklēju viņu pie reizes meklēju, kur uzlādēt telefonu. Apsēdos parkā un apēdu vienu ābolu. Atradu dzelzceļa staciju iestūmu riteni iekšā un pieslēdzu. Iegāju kafejnīcā paņēmu (kapučīno un čipsus). Prasu vai nevar uzlādēt mobilo telefonu šī tikai kā vista uz lakts klukst un neko nesaprot. Tad pienāca laipns itālis prasīja, kā var palīdzēt tā es izstāstīju, ka man tikai vajag uzlādēt telefonu. Šis tai pastāstīja, kas un kā šī tik tizli smaidīja. Likās, ka viņa gribēja teikt, ko Tu uzreiz neteici. Uzlādēju telefonu un mēģināju sazvanīt Janku. Meklējot viņu, mani sakoda lapsenes. Roka mazliet piepampa. Beigās izrādījās, ka mēs sēdējam vienā parkā, tikai katrs savā galā. Tālāk bija jāmeklē ceļš laukā no pilsētas. Paprasījām kurš ceļš ved uz Vezanno. Un netālu pirms tās arī palikām. Telts vietu arī labu atradām. Kopā šodien km: 140,04 Laiks ceļā: 07:04:28 Vid. Km/h: 19,7 Max. km/h: 47,5 25. JŪLIJS. Sākām braukt ap 11tiem. Braucam visu laiku gar ezeru. Ļoti daudz tuneļu un visu laiku sanāk braukt uz augšu. Tā apmēram 50 km mēs braucām, dažos tuneļos neko vispār nevarēja redzēt bija jābrauc pa pilnīgu tumsu. Tā mēs bruacām līdz Salo. Aizgājām peldēties. Tālāk ceļš ved uz Gevardo, pa ceļam paprasīju ūdeni iedeva un vēl vienu oudeli (no ledusskapja). Tiekam līdz Bresicai. Tālak dodamies veikalā un nopērkam vakarinas, kuras apēdam parkā. Sākām braukt pa norādēm uz Milānu. Meklējam nakts mājas pa nakti jo sanāca neliela saķeršanās. P.S…. dienā brucot no kalna Janka piedzīvoja kritienu vīnogu laukā, jo neizņēma 90º līkumu un nepamanīja, nostieptu metāla trosi, kura bija ceļām priekš kā rezultātā sekoja kritiens ar salto uz priekšu. Traumas – nelieli nobrāzumi uz muguras un kājas. Kopā šodien km: 96,91 Laiks ceļā: 06:23:09 Vid. Km/h: 15,1 Max. km/h: 36,2 Rezumējums: 16 dienās nobraukti 1708,15 km jeb 106, 75 km dienā!!! 26. JŪLIJS. Piecēlos no rīta dēļ, tā, ka teltī nebija ko elpot (ļoti karsts laukā bija). Mugura sāpēja , jo gulējām uz kartupeļu lauka malas ( zem telts daudz akmeņi bija), izvilku no krūmiem savu riteni nepiesieto.  Braucam uz Milānas pusi, ceļa zīmes vispār bija draņķīgi saliktas. Rakstīts 35 km, bet jau pēc dažiem km jau rakstīts , ka 42 km . Veiksmīgi tikām Milānā ap pusdienlaiku. Sākās maldīšanās, jo bānis iet braucam pa pretējo joslu, tikām līdz pilsētai, atradām TIM veikalu, gribēju papildināt kredītu (stāsta man muļķības, ka nevar). Braucam uz Domu laukumu. Tur priekšā katedrāle (skaista), iegājām parkā, paēdām. Aizgājām pie vietējiem uzspēlēt strītbolu (spēlējām pret melnajiem). Tad ap 20 vakarā bija sarunāts tikties ar meiteni (Santa) pie kuras paliksim pa nakti. Beigās vakarā Santa mums izstāstīja, ka tajā parka piedāvā pirkt narkotikas ( tā arī izlikās). Santa pasūtīja 2 lielas itāļu picas ( picas tiešām tur ir icas, nevis tā kā Latvijā maize ar kaut ko ), bet saldajā bija arbūzs. Parunājām kā mums iet, viņa parādīja bildes no Kenijas. Gājām gulēt ap 2 naktī, no sākuma nevarēja aizmigt ( bija karsts). Kopā šodien km: 135,74 Laiks ceļā: 06:56:28 Vid. Km/h: 19,5 Max. km/h: 57,5 27. JŪLIJS. Piecēlāmies, paēdām brokastis. Sakrāmējām somas uz riteņiem un ap 8 30 izgājām no mājas. Tālāk braucām uz San Siro stadionu iespaidīgs stadions tiešam. Vienā vietā varēja redzēt mazliet varēja redzēt kā strādnieki apkopj stadiona zālienu. Blakus stadionam hipodroms. Ārzemju tūristi priecājas hipodromā. Tad braucam uz centru, visi brauc haotiski, stiprākais izdzīvo. Atradām parku centrā, kur dīķis, dīķī tik lielas zivis kā Latvijā rekordi. Bija dīķi arī bruņurupuči. Brauksim uz centru apskatīt dažādas vietas. No sākuma apskatījām baznīcu(katedrāli) no iekšpuses bija interesanti. Iekšā nevarēja iet atkailināts vai bez krekla utt. Pēc tam aiz baznīcas meklējām vienu māju, bet beigās uzgājām Ferarri veikalu, iekšā tiešām ļoti interesanti. Braucam laukā no Milānas uz Korsiku viegli atradām. Šodien valdīja karstums +29 grādi pēc Celsija ēnā, saulē bija vairāk noteikti. Braucām meklējām, kur palikt šausmīgi daudz odu. Pavakariņojām 21 00 gaisa temperatūra + 29 grādi . Āāāāā........... Kopā šodien km: 34,74 Laiks ceļā: 02:55:41 Vid. Km/h: 11,8 Max. km/h: 41,7 28. JŪLIJS. No rīta pamodos, jo bija karsti teltī. Laukā bija vēsāks pūta neliels vējš. Apēdām arbūzu brokastīs. Sataisījāmies un devāmies ceļā. Mērķis šodien tik līdz Turīnai. Viss izdevās. Pa ceļam nekas īpašs nenotika. Pārsvarā blakus ceļam tikai rīsu lauki Renovācijas grāvī redzēju bebru. Gulēsim nelielā mežiņā. Šodien gaisa temperatūra ēnā bija +31 grāds. Tagad sēžam un gaidām, kad norietēs saule, lai telts nesakarstu, jo tā jau ir karsts. Kopā šodien km: 141,95 Laiks ceļā: 07:17:30 Vid. Km/h: 19,4 Max. km/h: 33,4 29. JŪLIJS. Ap 9 pamodāmies , laukā bija vēss. Devāmies uz Turīnas centru, apskatīt pilsētu. Braukājām skatāmies, iegājām internetā un apskatījāmies, kas labs noticies pasaule, kādas ziņas no savējiem. Apskatījāmies pilsētas centru, bijām tādā geto . Pilns ar melnajiem un vēl sazin ko . Preces dārgas. Pasēdējām pilsētā, un, tad devāmies prom no tās pa ceļam dabūjām vienā dārzā persikus un tomātus. Atradām upi, kur kārtīgi izpeldējāmies, bija daudz cilvēku. Tur arī paliksim pa nakti. Pamēģinājām paķert zivis, nesanāca neko noķert, tāpēc vakariņas vārījām makaronus. Šodien diena termometra stabiņš bija jau noslīdējis zem +40 grādiem. Kopā šodien km: 50,31 Laiks ceļā: 03:43:20 Vid. Km/h: 13,5 Max. km/h: 39,1 30. JŪLIJS. Izbraucām no rīta uz Cuneo pusi. Braucam pārsvarā pa taisno. Ap vieniem dienā esam tur. Prasām, kur var atrast veikalu, divi itāļi saka, ka no vieniem līdz četriem veikals ir ciets (pārāk karst pa dienas vidu un tāpēc neviens nestrādā). Bet viņi mums visu izstāstīja itāliski (beigās aizbraucam, kur viņi mums teica un bija arī tur tas veikals, laikam saprotam itāļu valodu). Tas veikals sāk strādāt ap 16 , bet mēs jau bijām tur ap 14. Pēc veikala braucam uz Francijas robežu visu laiku pret kalnu uz augšu. Tiekot līdz augšai Francija ( tad tunelis neliels 3 km garš, kur iekš + 16 grādi pēc Celsija. Izbraucam cauri un sākas nobrauciens 30 km garumā. Beigās izdomājam, ka vajag tik līdz Vidusjūrai, tiekam arī. Atrodam vietu pludmalē un sākam taisīt vakariņas (uzrodas 2 pusmelnie), šie prasa no kurienes mēs esam, bet viņiem jau to nesaprast. Prasa lai parādam pases (sāk ost pēc nepatikšanām). Vakariņas ari netika, jo beidzās deglis). Neliels dvielis tur bija noklāts un kurpes ar somu, bet neviena tur nebija. Pret klintīm sitās lieli viļņi (man ienāca prāta tāda doma, ka tie 2 mellie jau kādu iemetuši Vidusjūrā, saprotam, ka jātinas prom no nepatikšanām. Braucam meklējam, kur palikt izbraucam cauri mazdārziņiem, beigas uzbraucām uz ceļa un izdomājam palikt zem tilta. Ceļam pāri riteņus aizsargbarjerai ( kādi 2 metri augsta tā), zem palmām, nevar aizmigt. Kopā šodien km: 167, 50 Laiks ceļā: 08:12:02 Vid. Km/h: 20,4 Max. km/h: 55,9 31. JŪLIJS No rīta pamostos pilns ar skudrām, skatos, ka viņas iekārojušas mūsu našķus. Sāku, es ātri vākties lauka no telts. No rīta ainava, kur mēs gulējam bija pavisam savādāka nekā vakarā. Sākam pamazam izvākt (izlidināt mantas, kuras ir nederīgas) izlidinājām pannu . Vēlāk sapratīsiet kāpēc tā. Atrodam pilnīgi veselu smēķu paciņu (uzvelkam dūmu 2. reizi mūžā, bet saprotam, ka tas nav priekš mums). Braucot uz pludmali, pa ceļam iebraucam veikalā, mazliet uzpildīt pārtikas un ūdens krājumus. Kamēr Jānis veikala tikmēr viena sieviete palūdz, ka viņai kaut, kas ar mašīnu noticis. Kopīgiem spēkiem to sataisām, viņa pateicās, braucot prom māja ar roku. Braucam visu laiku, gar jūru. Peldamies, ūdens gan sāļš, bet ir kur noskaloties . Nākamā pieturvieta ir Monako. Uzreiz var saprast, kur ir naudas zeme. Braucām pa F-1 trasi, vēl uz asfalta redzamas starta vietas. Slavenā Fankio formulu apskatām. Jahtas dārgas un skaistas, cilvēku tik daudz. Braucam pa tuneli uz Nice pusi. Iebraucam Nice braucam gar pludmali (pludmale pārus km gara). Viss sakopts. Meklējam kur palikt. Braucam garām lidostai un izdomājam, ka jābrauc uz kalnu pusi. Pa ceļam prasām vienai sievietei vai nevaram palikt viņas īpašumā, šī nē, nē (runā tikai franciski). Atrodam, kur palikt pie ceļa , starp 3 kokiem. Kopā šodien km: 65,33 Laiks ceļā: 04:46:47 Vid. Km/h: 13,6 Max. km/h: 45,7 Jūlijā nobraukti 2264, 92 km jeb 102.95 km dienā. 1. augusts. Piecēlāmies un sakrāvāmies ap 10. Sākām braukt uz Antibes un Cannes pusi. Braucot gar jūras malu, ceļš ved uz augšu uz leju, uz augšu uz leju tā visu laiku. Apskatījāmies Cannes, bet diemžēl neredzēju to vietu, kur Bīns filmas beigās gāja uz pludmali (biju vīlies, jo filma tiešām bija interesanta). Gar jūru lielas un sarkanas klintis, pret kurām ūdens sitas. Pie ūdens ļoti daudz cilvēku sievietes sauļojas kailas (nekautrējas). Veikali jūras krastā ļoti dārgi ap 17 sākam meklēt, kur palikt pa nakti. Atrodam tīri civilizētu vietiņu. Kopā šodien km: 80, 95 Laiks ceļā: 04:59:31 Vid. Km/h: 16, 2 Max. km/h: 44,9 2. augusts. Rīts sākas samērā nekāds, piecēlos, jo saule cepināja, sāku pumpēt kameras, kā ņemu nost pumpi no ventiļa, tā kamera pagalam . Nācās demontēt, pagāja kādas 5 min līdz ko varējām doties uz Toulon. Vakarā palikām pirms Tuolonas nelielā kalniņā. Visa diena pagāja grūti, nevarēja pabraukt ritenis negāja tālāk, jo visu laiku bija jābrauc pret vēju. No lielā kalna, kurā uzbraucām, lejā braucam bez bremzē. Šoreiz pirms pilsētas uz bāņa nelienam. Pa ceļam ēdām vīnogas (baigi labas). Vienā pilsētā redzam apelsīnus augam (izdomājām paprovēt, bet viņi tādi sausi). Tur, kur apmesties gribējām sākumā tur jau bija aizsist (bomži), bet kur apmetāmies tur mazas skudras, un , es redzēju zaļu rāpuli, nezinu kas tas bija. Kopā šodien km: 92, 74 Laiks ceļā: 05:31:52 Vid. Km/h: 16,7 Max. km/h: 43,8 3. augusts. Rīta pirmais pārbaudījums bija tik pāri grāvim, tiku (nobrāzu kāju).Apskatījāmies pilsētu un devāmies tālāk uz nākamo pieturas vietu Marseille. Braucām nežēlīgi augstā kalnā, bija grūti, bet izdevās. Mierinājums bija brauciens lejā no kalna uz 50 km/h. Viena miestā pāēdām pusdienas (bijām atstutējuši riteņus pret nelielu sētiņu) un riteņi uzgāzās virsū mašīnai. Un ielocīja mašīnai priekšējo antispārnu. Ātri pāēdām līdz gala un devāmies tālāk , pēc km bija liels kāpums, aizgājām ēna mazliet atpūsties pēc pusdienām. Pamielojāmies ar vīnogām. Kalnā pēc tam bija samēra viegli tikt , iebraucām Marseille atradām, kur palikt. Vienā vietā izlīdām caur žogu. Tur upīte tek izdomājām, ka vēl nav vēls tāpēc pamēģināsim noķer kādu zivtiņu (ar krekliņu). Bija jautri. Telts vieta bija jāattīra no dadžiem izdevās samērā labi tik no viņiem vaļā. Kopā šodien km: 70,26 Laiks ceļā: 04:12:58 Vid. Km/h: 16,6 Max. km/h: 47,00 4. augusts. Apskatījāmies Marseille, samērā skaista pilsēta( nē tiešam skaista). Jau no paša rīta sāpēja vēders tā bija visu dienu, braukt bija grūti. Laikam no vīnogām , mazliet par daudz laikam. Bijām peldēties Centrālajā pludmalē. Mēģinājām izbraukt no pilsētas, bet kur braucam tur bānis, sākām braukt uz dullo, skatījāmies un braucām paralēli jūrai, sanāca braukt nelielos kalniņos. Prasījām 2 sievietēm, kā var nokļūt Nimes, vīziņas saka, vai mēs ar riteņiem brauksim. Jo ar mašīnu sanāk braukt uz turieni 3 stundas un viņas smagi nopūtas, vēders vēl joprojām sāp. Atradām, kur palikt priedēs, izdzenājām putnu. Tagad sēžam un zem kokiem un klausāmies mūziku. Kopā šodien km: 71,29 Laiks ceļā: 04:56:01 Vid. Km/h: 14,5 Max. km/h: 54,1 5. augusts. Rīts smags vēl jo projām sāp vēders. Un tā jau otro dienu es braucu ar sāpošu vēderu. Grūti bija, jo visu laiku bija jābrauc kalnā. Šodien bija paredzēta braucamā diena, braucam ,braucam un tikai braucam. Piebraucam pie viena ceļa tur neko nevar saprast nevar neko redzēt , vai tas ir vai nav bānis. Nekas braucam gar malu redzam , ka zīme 110 km/h , ko darīt atpakaļ nebrauksim. Braucam tālāk pa to ceļu bija jābrauc 35 km. Pie 20 km ieraugam, ka krūmos sēž policija, pēc viņiem nometam gāzi, jo saprotam ,ka nekas slikts nebūs. Strautā atdzesējāmies un es ar rokām noķeru zivi (tiešam tas bija brīnums).Braucam tur tilts, pa kuru iet bānis , meklējam citu ceļu, kā tik tālāk. Nobraucām 5 km liekus nepareizi braucām. Jābrauc uz otru pusi atpakaļ sanāk 10 km jo 5 uz vienu un5 km atpakaļ . Tiekam veiksmīgi pāri bānim un dodamies tālāk. Mājas atradām pie tilta kur ceļš uziet uz bāņa. Kopā šodien km: 97,41 Laiks ceļā: 05:47:43 Vid. Km/h: 16,8 Max. km/h: 58,3 6. augusts. Pamodos rīsu laukā. Visu nakti un rītu , odi vaktēja mūs. Piesējām vienam ritenim mastu ar Latvijas karogu. Sākām braukt visi pīpināja mums. Tā mēs braucām gar ceļa malu līdz Montelpjero. Apskatījām pilsētu, pilsēta ļoti skaista, daudz cilvēku - tūristu. Bijā pilsētas augstākajā punktā visi brīnījās par karogu. Apskatījuši pilsētu, braucam laukā ieraugam uzrakstu Sēte. Nebijām pabraukuši ne km, atskan bļāviens no veikala puses STOP, STOP. Apstājāmies pieejam klāt , tur mēs satiekam latvieti (šis parkingo, kurva mač). Tā mēs parunājāmies un sarunājām, ka paliekam pie viņa (viņa rezidencē). No sākuma negribējās, bet beigās piekritām. Uzslējām viņa rezidencē telti un sākām taisīt vakariņas (šis saka, ka lai mes uz lampas netaisām vakariņas un iedeva mums īstu prīmusu). Laikam tāpēc pirms tam mums nesanāca vakariņas. Lāga večuks. Paēdām , tad paskatījāmies DVD un ap 11 gājām gulēt. Kopā šodien km: 93,51 Laiks ceļā: 06:5:40 Vid. Km/h: 14,9 Max. km/h: 31,5 7. augusts. No rīta pamostos Janka izgājis skriet , vietējais latvietis iet jau parkingot. Paēdām brokastis, noskuvos un devāmies ceļā. Laiks sāk apmākties , velk uz lietu. Vēlāk sāk arī smidzināt iebraucām vienā veikalā, kur es ieraudzīju 2 reiz 3 metrus lielu pārklāju pret lietu nopirkām. Sākām runāt ar apsargu, šis nespēj noticēt un saka, ka viņš tā gan nevarētu. Braucam tālāk uz Narbonu. Gar ceļa malu atstāta vieta braukšanai tik maza kā Polijā. Bet pabraukt var. Paliekam pa nakti 40 km pirms Narbonas. Nopļautā laukā sākam sliet telti sāk mazliet smidzināt. Kopā šodien km: 73,61 Laiks ceļā: 04:20:30 Vid. Km/h: 16,9 Max. km/h: 44,00 8. augusts. Laiks no rīta apmācies, pūš neliels vējš. Laika apstākļi sāk mūs nemīlēt. Aizbraucām mazliet tur, kur negribējām. Kādus 30 km bija jābrauc pret vēju ( 6-8 m/s) no kalna bija jāminas , lai tiktu lejā. Sanāk braukt daudz augšā , bet lejā sanāca atkal braukt ļoti ātri , no viena kalna pat 62,3 km/h. Vienā vietā dega mežs (varēja redzēt tikai melnus kalnus). Braucām tālāk uz Perpinganu. Kā izrādījās šis bija šodienas gala punkts, negādīgi nevarēja atrast ceļu uz Barselonu. Atradām palikt neliela parkā pie apļa. Sagriezu kāju uz niedres . Kopā šodien km: 133,94 Laiks ceļā: 07:38:28 Vid. Km/h: 17,5 Max. km/h: 62,3 9. augusts. Diena sākas tā kā es to nebiju gaidījis. Izrāvu sev zobu, ēdot franču maizi. Braucam uz Spānijas pusi. Robeža kā jau visas – kalnos. Veiksmīgi esam tikuši kalnā līdz Spānijas robežai, ieripojam Spānijā. Iebraucot Spānijā , aizdomīgi, bet ceļa malā sēž meitenes ar krēsliem. Daudzas aicina, lai mēs piestājam, bet mēs izdomājam neapstāties (nevar jau braucot no kalna uz 50 km/h mest pa bremzēm). Tiekam līdz Gironas pagriezienam redzam, ka brauksim lejā, izdomājam , ka lejā brauksim vēlāk (papusdienosim), sākas nelieli pauguri 400 metri virs jūras līmeņa. Sāk līt lietus, zem tilta, kamēr līst uztaisījām vakariņas. Mazliet pamācījāmies spāņu valodu. Daudz mašīnas brauc aram pīpina un sveicina. Pēc tam vēlāk atrodam, kur palikt neliela mežiņā. P.S........redzējām fūri ar Latvijas numuru šoferis mums uzpīpināja. Kopā šodien km: 107,19 Laiks ceļā: 05:13:06 Vid. Km/h: 20,5 Max. km/h: 57,4 10. augusts. Rīts sākas ar smago mašīnu skaņu. Ceļa remonts netālu ir pārus km garš. Ceļus tiešam taisa kārtīgi nekā Latvija. Diemžēl ļoti skumjš fakts. Tā mēs braucām, kamēr pārdūrām abi riepas. Nomontēju kameru un gāju ceļam pāri, lai varētu uzprasīt vai nevaru dabūt ūdeni lai pārbaudītu kurā vietā caura kamera. Eju tur nikns suns pie mājas, satieku saimnieku prasu viņam vai nevar mazliet ūdeni dabūt šis saka, lai ņemot cik vajag, parunājām mazliet un tad devos atpakaļ. Salīmēju , bet pēc km laiž atkal laukā montējam vēlreiz. Iebraucam pilsētā, informācijas centrā prasu, kur ir velo remonts (pasaka, kur ir, bet viņš strādā tikai no 9 līdz 14 un no 17 līdz 21 gaidām, kad būs 17. tikmēr ejam uz jūru peldēties pūš neliels vējš. Aizeju uz veikalu izstāstu, kas ir šie ir ļoti izpalīdzīgi un palīdz visu sataisīt. Izmetu līkumu pa kvartālu bez somam ritenis tik viegls bez mantām. Pēc tam bija uzdevums atrast veikalu un nopirkt vakariņas un brokastis.. pa nakti palikām 3 km pirms Mataro ar skatu no kalna augšas uz jūru. Nosvinam 1 mēneša jubileju, bet mazliet aizsvinamies, ka rodas pirmais nopietnais konflikts. Kopā šodien km: 66,65 Laiks ceļā: 03:45:25 Vid. Km/h: 17,7 Max. km/h: 56,8 11. augusts. No rīta katrs pamostamies savā teltī. Braucam uz Barselonas pusi, laiks labs nav karsti. Garām braucoši riteņbraucēji, mašīnas un cilvēki uz trotuāra mūs sveicina. Piebrauksim pie veikala, lai nopirktu ūdeni, pie reizes arī noskuvos. Kamēr es veikalā, tikmēr Janka runājas ar 3 cilvēkiem. Izeju laukā izrādās, ka viņi ir latvieši. Braucam apskatīties pilsētu. Braucam, pēkšņi atskan bļāviens no 7 stāva – latvieši (nonāca lejā 2 meitenes parunājāmies). Vēlāk sēžam interneta cafe pienāk pie mums sieviete ( no Latvija - runā krieviski). Braucot pa pilsētu satiekam nedaudz latviešus. Viņi prasa vai mes esam atbraukuši no Latvijas un izīrējuši riteņus, lai pabraukātos pa Spāniju, bet kad uzzināja kā viss ir teica, ka pēc pāris dienām sāksies Tour de France. Pilsēta ļoti skaista. Cilvēki jūrām plūst. Pilsētā centrālā iela kurvis notiekas ļoti daudz cilvēku, kuri attēlo kādu, bet lai nofotografētos prasa nelielu samaksu. Braucam uz kalnu pusi, meklējam kur palikt . atradām nelielu kalniņu pie ceļa, kā jau parasti. Kopā šodien km: 53,23 Laiks ceļā: 04:00:30 Vid. Km/h: 13,2 Max. km/h: 39,3 12. augusts. No rīta, kad pamodos secināju, ka visas mantas un es esmu telts lejā (slīpums kalnam bija kādi 120 grādi. Kravājoties secinām, ka Jankam priekšējā riepa mīksta. Veselas trīs reizes viņam bija mīksta līdz mēs šķīrāmies. Apskatījāmies no rīta vēl Barselonu, kad nolēmām doties tālāk. Pa ceļam notiek ļoti daudz ceļa remonti. Bija 2 ļoti lieli kāpumi, pārējie tādi mazāki. Mūsu ceļš ved uz Taragonas pusi, karsts laiks (nežēlīgi svīstu). Braucam gar lielām, gar mazām pilsētiņām. Tiekam līdz El Vendrell, tur mēs liktenīgo reizi sastrīdamies un šķiramies, aizbraucu prom, viņš palika, pēc kāda laika, kad biju atradis nakts mājas ( zem olīvkokiem), viņš pabrauca garām. Paēdu vakariņas, sarakstu dienasgrāmatu un plānoju, pa kuru ceļu rīt braukt. Kopā šodien km: 100,30 Laiks ceļā: 05:03:39 Vid. Km/h: 19,8 Max. km/h: 52,2 13. augusts. Naktī bija liels lietus, zibens pērkons. Gulēju un likās, ka kāds tā kā būtu laukā ieslēdzis gaismu, kad pavēru telti, tad 2 metru attālumā neko nevarēja redzēt. Negaiss bija tik liels, ka es naktī turēju telti, lai to neizpostu prom. Ūdens lija teltī iekšā, nācās no viena sāna evakuēt mantas. Pat nejutu, kad aizsnaudos naktī. Pieceļoties no rīta konstatēju, ka es esmu lielā dubļu peļķē (pie olīvkokiem bija uzirdināta zeme tāpēc lieli dubļi. Nācās kādu laiku pasvīst, lai dabūtu telti tīru no dubļiem. Sāku braukt, bet ritenis negrib ripot, aizmugurējā ratā bija iesprūdis zars paliels. Pēc Gandesas es nolēmu braukt taisnāk uz Zaragosu, tiku līdz Chiprainai, kur paliku pie neliela ezeriņa. Pa ceļam biju 2 reizes veikalā, kad gāju iekšā pieslēdzu pie nelieliem kokiem . Otro reizi bija jājiet, jo bija beidzies ūdens. Veikalu atradu prasot vietējiem, nav nemaz tik grūti viņus saprast. . vienā brīdī konstatēju, ka braucu pa tādu kā tuksnesi - mazi krūmi un kalni, klintis. Šodienas maršruts Tarragona – Chiprana. Kopā šodien km: 159, 54 Laiks ceļā: 08:24:50 Vid. Km/h: 18,9 Max. km/h: 64,6 14. augusts. Pamostos ap 10. Sāku taisīties, kad netālu piebrauc 2 mašīnas, tad no vienas izkāpj sieviete un iekāpj otrā. Izskatās, ka abiem ir neliels romāns. Sapošos un dodos ceļā, kā jau pēdējās dienās bija ierast, braukšana notiek pa kanjonu, valda nežēlīgs karstums. Šodien atslodzes diena nav daudz jābrauc. Ceļi ved kalnā (17 % slīpums tā neko kalniņš). Un tad no tāda paša arī lejā. Tā kā diena gara braucu no vienas pilsētas līdz otrai atpūšos, pasēžu ēnā. Nopirku saldējumu, kuru notiesāju pieturā ēnā. Dārgs, bet garšīgs 6є maksāja. Tad līdz Zaragosai bija atlicis 20 km, braucu, kartē skatos upe ( izdomāju, ka varētu palikt tur, bet, kad piebraucu secinu, kad upe ir tik sausa kā Āfrikā klimats. Pirms Zaragosas palieku pa nakti. Uzprasīju vienam večukam vai nevar palikt uz viņa zemes šis atļāva un + vēl atnesa tikko veikalā pirktu aukstu ūdens pudeli. Šodienas maršruts Chiprana – Zaragosa. Vienā kokā netālu atradu bumbierus, bet viņi bija zaļi vēl. Kopā šodien km: 84,55 Laiks ceļā: 04:15:32 Vid. Km/h: 19,8 Max. km/h: 55,7 15. augusts. Naktī netālu no manis, spēlēja bungas Āfrikas vai man likās vai tie bija šamaņi. Kā jau katru rītu man , katrs rīts sākās ar brokastīm. Šodien bija paredzēts, ka no rīta puses apskatīšu Zaragosu un tad vēlāk došos uz Madrides pusi. Pilsēta liela, cilvēku gan maz varbūt, ka vēl agrs rīts, skatos fotografēju. Viens kladzina loterijas biļetes , loterijas biļetes, viņš man varētu būt modinātājs no rīta. Balss vienkārši šausmīga. Tad es dodos uz N – 330 un braucu uz Madrides pusi. Pa šo ceļu pārvietojas daudz riteņbraucēj, nebiju izbraucis no pilsētas, kad pretī apmēram kādi 30 gabali grupiņa brauca, tālāk bija vēl. Izdomāju, ka braukšu līdz Dorocai. Un tad nopirkšu vakariņas, bet viņi man saka, ka šodien viņiem ir fiesta, brīvdienas – svētki. Tad pienāk kungs gados un saka, ka parādīs nelielu veikaliņi, kurš tomēr strādā (izrādījās vēlāk , ka jau vērās ciet). Tur varēja iegādāties bulciņas un ūdeni. Tad stūmos uz nelielu parku, pa ceļam cilvēki uzposušies visi iet ielās sākas svinības, bet es mierīgi paēdu un dodos tālāk. Uz Santed pusi. Šodienas maršruts Zaragosa – Santed. Kopā šodien km: 132,50 Laiks ceļā: 09:21:56 Vid. Km/h: 14,1 Max. km/h: 48,2 16. augusts. Piecēlos no rīta lienu laukā no telts, skatos viens kalna galā ar suni un bisi staigā un skatās ko. Domāju, ka tagad gan ir cauri. Beigās es aizeju savu ceļu viņš savu. Iebraucu Molina de Aragon, prasu vienam, kur jābrauc uz veikalu, šis saka, ka nav vietējais. Bet pasaka , kur ir redzējis laikam. Notiek liels gadatirgus tālāk. Atrodu veikalu un piesienu pie koka neliela savu riteni un dodos iekšā, stāvu rindā un skatos, ka ments stāv netālu no mana riteņa un skatās. Kad izeju laukā, tad secinu, ka netālu vienai sievietei palicis slikti un viņa ir noģībusi. Braucu uz Torlte, prasu vienai ģimenei, ka vajag uz Zaorejas pusi, šie saka, ka jābrauc kalnā, es saku, ka nekas. Ceļš tiešam ved kalnā, tieku līdz nelielai pilsētiņai, kur atpūšos. Palieku pa nakti pirms Sacendo. Šodienas maršruts Santed – Sacendo. Kopā šodien km: 152,11 Laiks ceļā: 08:10:27 Vid. Km/h: 18,6 Max. km/h: 56,6 17. augusts. Pamostos no rīta, tādēļ, ka traktors netālu no telts nobrauc. Tā gribējās pagulēt. Ātri sakrāmējos un dodos ceļā. Pēc dažiem km noķeru viņu un apdzenu . Meklēju ceļu uz Tendillai, bet nevaru atrast , skatos 2 ceļi aiziet, bet tie nav īstie. Caur tilta margām redzu īsto ceļu. Līdz pilsētai 7 km. Iebraucu pilsētā un vienam prasu ceļu uz Madridi, viņš rāda, lai nāku līdz nokopēs karti un iezīmes ceļu. Es prasu, kur var ūdeni nopirkt šis rāda, lai dod pudeli ielies man. Braucu tālāk tomēr vienai sievietei paprasu , kur var nopirkt ūdeni viņa parāda. . sāku braukt, kad aiz līkuma ieraugu, ka zīme 60 km, esmu šokā. Madride iebraucu no ceļa, kas iet gar lidostu esmu ap 17 Madridē. Sāku meklēt Jāni viņš man stāsta , kurā parkā tiekamies, bet lieta tāda, ka man baterija nosēdusies. Pie saldējuma tirgotāja uzlādēju bateriju. Nevaru atrast viņu, beigās izrādījās, ka tas nav vienīgais parks Madridē jocīgi gan . Tad rodam kompromisu un sarunājam ap 21 tikties pie Bernabeu stadiona. Paliekam Madrides centrā vienā parkā. Kopā šodien km: 149,91 Laiks ceļā: 08:30:00 Vid. Km/h: 16,6 Max. km/h: 63,3 18. augusts. Gulēt aizgājām ap 3 naktī. Cēlāmies ap 8. Braucām apskatīt pilsētu, jo vakar viens otru meklējot neko nepaspēju apskatīt. Ieejam interneta uz 30 min summas gan astranautiskas 2 є. Bet, ko vajag, to vajag. Pēc tam dodamies apskatīt pārējo pilsētu. Es iešu apskatīt Bernabeu stadionu. Ieejas maksa 15 є. Pieeju pie viena un prasu vai viņš nevar man nopirkt biļeti, jo rindas lielas. Viņš mani palaiž pa priekšu, tad kādam tas aizmugurē, tas nepatīk, sāk pukstēt, viena sieviete saka, ka neredzi, ka es esmu ar riteni . tas apklusa uzreiz. Pēcpusdienā parkā paēdam un šķiramies. Es aizbraucu uz A – 5, bet Janka uz A – 6. Braucu uz Portugāles pusi, vakarā vēl paspēju nobraukt 60 km, bet visu laiku pret kalnu. Palieku pie Santa Krusas pilsētas starp krūmiem.  Kopā šodien km: 80,02 Laiks ceļā: 05:10:01 Vid. Km/h: 15,4 Max. km/h: 44,7 19. augusts. Piecēlos ar domu, ja, jau šodien 7diena un veikali ciet, tad šodien daudz jānobrauc. Tas arī izdevās Braukšana kā jau parasti (vakar arī tāda bija) pret kalnu, labi, ka vējš no sāniem. Braucu, braucu, vienā pilsētā izdomāju paēst pusdienas (noķēru 2 zaķus ar vienā reizē). Pirmais uzgāju veikalu, kas vaļā, kur nopirku ūdeni, kas šodien bija noderīgs un otrais apbraucu lielu kalnu gar sāniem. Tad bija jābrauc pāri 2 tiltiem, kuri bija 100 metri augsti  bailīgi. Upē ūdens tāds zaļgans. Pirms tuneļa vienam saplīsusi mašīna prasa ūdeni vai nav ūdens( es saku, ka pašam vajag), bet iedevu, daudz jau viņiem nevajag. Braucu uz tuneli mirgo mirgalkas (menti). Braucu tuvāk viņš skatās un rāda , lai stājos malā. Runā un rāda , ka es nevaru braukt tālāk, saka, ka autopista (autobānis spāņu valodā). Rādu kartē kā varu es braukt. Un atpakaļ es saku, ka nebraukšu. Viņš atmeta ar roku un teica lai ātri braucu caur tuneli, jo tur tumšs bija. Pa nakti paliku pilsētā Truljillo. Kopā šodien km: 200,04 Laiks ceļā: 09:35:36 Vid. Km/h: 20,8 Max. km/h: 62,6 20. augusts. Sakravāju mantas uz riteņa, skatos priekšas riepa mīksta (galīgi), paskatos uz aizmugurējo tā arī mīksta (mazliet gaiss ir) nomainu kameras iepumpēju riepas un dodos ceļā. Pēc 10 km atkal riepa mīksta. Tuvākais velo veikals ir 80 km, tā visu dienu pumpējot riepas es braucu uz priekšu. Ūdens arī ļoti maz, bet dzert arī gribās. Uz 40 km man bija palicis 1,5 litri ūdens. Kad ūdens beidzas skatos tuvākajā pilsētā Trujillanos, iebraucu prasu, kur veikals nestrādā, prasu man vajag ūdeni, šis saka nāc līdz. Iegāja mājā un iznesa ūdens pudeli. Tālāk man jātiek Meridai riepas jau tukšas, pie pašas pilsētas vēl piepumpēju. Viena sieviete bija tik izpalīdzīga, ka parādīja man gan velo veikalu, gan arī pārtikas veikalu. Iepērkos un eju uz servisu. Tur saimnieko ģimenīte (ļoti labi cilvēki). Dēls palīdzēja sataisīt riteni, nofotografējāmies un apmainījāmies e – mail. Atvadījos un devos tālāk. Pa nakti atradu nakts mājas pie autovia. P.S.... mani sakoda lapsenes. Kopā šodien km: 101,96 Laiks ceļā: 06:45:11 Vid. Km/h: 15, 00 Max. km/h: 45,6 21. augusts. Diena, kad šķērsoju Spānijas – Portugāles robežu. No rīta jau bija ieskrējies, kad braucot pāri tiltam šķērsojot abu valstu robežas. Mani atkal aptur policija un saka, ka ir problēma , es esot braucis pa bāni (Portugāles policisti labi runā angliski), bet es teicu, kā, tad, lai es tieku uz Portugāli . Viņi teica, labi viss ir kartībā, bet , lai tālāk es braucu pa to ceļu , kuru viņš parādīs. Braucot atradu binokli. Skatos kartē varētu palikt pie vienas upes, kā piebraucu tā aizbraucu (upe galīgi izkaltusi, vēl lapsas pastaigājās).Beigās izdomāju, ka palikšu pie Vimēro. Nav žoga palieku zem ābeles, pie it, ka esošas upes. Paēdu, uzslienu telti un dodos pie miera. Nevar aizmigt . Kopā šodien km: 148,54 Laiks ceļā: 08:10:24 Vid. Km/h: 18,1 Max. km/h: 47,5 22. augusts. Rīīīīīīttttttsss!!!!!! Guļu un dzirdu, ka man ausīs skan zvani. Paveru telti un skatos, ka gar telti staigā aitas. Tālumā redzu, ka gans zvana pa telefonu . Pēc mirkļa no mājas izbrauc saimnieks. Vel pēc dažam minūtēm. Man labrīt saka Portugāles policija (kā man sāk veikties 2 dienas 2 reizes man ir konflikts ar policiju). Saku viņiem, ka es no Latvijas un tikai vienu nakti šeit paliku un tagad došos prom. Viņi saka labi , ok. Bet vairāk gan tā nedari, ka bez atļaujas guli privātīpašumā. Gar bāni braucot ceļš nav līdzens , bet paugurains. Vienā galīgi dziļā mežā (džungļos), sēž melnādaina meitene zem lietussarga, aizdomīgi.  Braucu uz Lisboa pusi. Pie Villa France braukšana vēl trakāka nekā Polijā. Acīs sitās gar ceļu augošie krūmi un zāles. Kur 2 m attālumā ceļš, bet otrajā pusē grāvis ar ūdeni + vēl ceļš bedrains. Iebraucu Lisboa priekšpilsētā. Kopā šodien km: 150,66 Laiks ceļā: 08:27:31 Vid. Km/h: 17,8 Max. km/h: 50,3 23. augusts. Piecēlos no rīta tāda dīvaina sajūta, rokā riteņa krēsls, biju nolicis pa rokai, ja kāds mani aiztiktu liktu pa galvu. Katru dienu negadās gulēt Lisboa parkā. Sataisos un dodos uz pilsētu. Izbraukāju pilsētu krustām šķērsām. Ejot pa galveno ielu man 100 m 6 cilvēki piedāvāja nopirkt zālīti, laikam tiešām bārda gara bija izaugusi. Papusdienoju parkā. Bet pēc pusdienām ŠĪ CEĻOJUMA KULMINĀCIJA OKEĀNS – BRAUCIENA GALA MĒRĶIS. Iespaidīgi tas izskatās. Cilvēki sauļojas atpūšas. Es ari izlaidos un izbaudīju to skaisto ainavu, kuru katru dienu nesanāk vērot. Kad nāca vakars devos atpakaļ uz pilsētu. Nopirku suvenīrus. Pa nakti apskatījos kā Lisboa izskatās nakti bija interesanti un skaisti. Uz rīta pusi devos pie miera. Atputos. Kopā šodien km: 78,48 Laiks ceļā: 06:06:02 Vid. Km/h: 12,8 Max. km/h: 40,9 24. augusts. TURPINĀS PILSĒTAS APSKATE . Kopā šodien km: 53,23 Laiks ceļā: 04:00:30 Vid. Km/h: 13,2 Max. km/h: 39,3 25. augusts. Dodos atpakaļ uz Madrides pusi. Izbaudu Portugāles ainavu. Klimats ideāls no rīta. Uz pēcpusdienu sāk mazliet līt. Paslēpjos es pieturā, kur uznāk miegs un paguļu.  vēlāk gāž nepajokam. Kādu stundu nosēžu pietura. Vēlāk dodos tālāk. Kopā šodien km: 157,89 Laiks ceļā: 10:31:27 Vid. Km/h: 15,00 Max. km/h: 48,2 26. augusts. Rīts saulains. Brauciens turpinās uz galvaspilsētas pusi. Nebiju nobraucis 10 km, kad priekšējā kamera pušū. Bet rezerves kameras nav. Un tā ik pēc 1 km es pumpēju riekšas ratu līdz Meridai. Aizkūlos līdz viņai. Bet lieta tāda, kad šodien 7diena un viss ciet. Tā es apsēdos un gaidīju, kad kāds iznāks laukā Gribēju atstāt riteni(kad viņi pateica cik maksā riteņa soma lidmašīnai.( 118 є). Izdomāju, ka atdošu viņiem riteni un viss (uzdāvināšu). Bet tad pazuda Gago mamma, pēc mirkļa atnāk un dod man 200 є es saku, ka ne nevajag, bet viņi saka, ka jāņem. Tā beigās sanāca, ka es savu riteni pārdevu par 200 є. Pavaicāju cikos iet autobuss uz Madridi. Tēvs viņu pazvanīja un teica, ka pēc 15min. Māte vēl atnesa ūdeni man sadeva. Un atvadījos no viņiem. Gago mani aizveda līdz autoostai un nopirka man vēl biļeti līdz Madridei. Madridē biju ap 20 30. Nācās kulties uz parku, kur jau iepriekš mēs palikām( ar kājām tas ir daudz lēnāk nekā ar riteni). Parkā biju ap 22. pie miega devos ap 1 nakti. Kopā šodien km: 104,01 Laiks ceļā: 06:11:09 Vid. Km/h: 16,8 Max. km/h: 42,6 27. augusts. No rīta ceļos tā agrāk, jo jābrauc uz lidostu. Sāku taisīties, noskujos, vajag tak kā cilvēkam izskatīties. Izlidinu laukā visas liekās mantas. Devos uz pilsētu meklēt, kur var nopirkt somu, kur var salikt pārējās mantas. Atradu nedārgu veikalu, kur arī to iegādājos. Tad bija jātiek uz lidostu. Viens vecis pateica, lai braucot ar metro un parādīja, kur jāiet. Sāku meklēt kur var nopirkt biļeti uz Latviju, bet informācijas centrā saka, ka nelidojot uz Latviju lidmašīnas. Tā man bija jāskrien no viena galu uz otru, līdz atradu , kādu piedāvājumu. Apskatījos televizorā un izdomāju, ka braukšu uz tuvāko pilsētu Latvijai. Tā izrādījās Berlīne. Biļete maksāja 166 є , nopirku un nočekojos, tad man nācās nīkt pa lidostu vēl 5 h. Izlidošana man bija 19 45. pirms izlidošanas bija mainīta vieta iekāpšanas. Iekāpu lidmašīnā satusēju ar vienu vācieti. Pirmais lidojums man. Dīvainas sajūtas. Ielidoju Berlīnē 22 45. Visas kases ciet, vaļā vērsies 5 no rīta. Sēžu uzgaidāmā telpa, dzirdu, aiz stūra dzirdēta valoda. Aizeju skatos 2 latvieši gaida lidmašīnu. Beigās jau sanāca, ka esam bariņš latviešu tur (5 cilvēki). Vismaz nebija garlaicīgi. No rīta pats pirmais nopirku biļeti uz Latviju. Visi reizē atbraucām. Tā beidzās mans ceļojums pa Eiropu. Interesanti fakti par braucienu no Latvijas līdz Portugālei.  Brauciena ilgums – 49 dienas  Līdz okeānam no Latvijas – 4744 km  Pavisam kopā nobraukti – 5007 km  Vidēji vienā dienā – 102,16 km  Kopā uz riteņa pavadītas 296 h 27 min 54 sek. jeb 1067274 sekundes  Tas ir 12,3 dienas no vietas  Katru dienu uz riteņa vidēji tika pavadīts – 6 h 3 min 1 sek.  1 sekundē vidēji tika nobraukti 4, 69 metri  Vidējais ātrums visa brauciena laikā – 15,5 km/h  Vidējais max. ātrums visa brauciena laikā – 45,9 km/h  Mazākais max. ātrums – 31,5 km/h  Lielākais max. ātrums – 64,6 km/h  Vienā dienā mazākais nobrauktais km skaits – 34,74 km  Lielākais dienā vienā nobrauktais km skaits – 200,04 km  Mazākais uz riteņa pavadītais laiks – 02:55:41  Lielākais uz riteņa pavadītais laiks – 10:31:27