Puerto Rico atziņas

Biļetes uz Puerto Rico pirkām labu laiku pirms paša lidojuma. Gribot ietaupīt Lidojām ar Norwegian un airBaltic. Ar airBaltic no Rīgas uz Oslo un pēc tam no Oslo atpakaļ uz Rīgu. Ar Norwegian no Oslo uz San Juan un atpakaļ. Klimats ir ļoti patīkams - salu apmeklējām Janvārī, kad pa nakti temperatūra nenokritās zem 22 grādiem. Un pa dienu asfalts ir tā uzkarsis, ka silts ir principā jebkurā diennakts laikā. Kā jau rakstīju, tad salu apmeklējām Janvārī un pašiem nezinot trāpījām laikā, kad tur notiek gada lielākais festivāls San Sebastian. Pilsētas centrs ir slēgts un visa vecpilsēta ir viena liela ballīte. Cilvēki dejo uz ielām, ir n-tās skatuves, ielu bāriņi un iet vaļā riktīga uzdzīve. Atmosfēra ir ļoti forša. Arī pa dienu vēlāk ceļojuma gaitā bijām apskatīt vecpilsētu. Ļoti var just Spānijas mazo pilsētiņu līdzību.

Bijām noīrējuši apartamentus caur airBnB. Diezgan tuvu vienai no labākajām pludmalēm, kas ir San Juan tuvumā - Codado beach. Vispār jau cenas tur ir salīdzinoši dārgas. Apartamenti četriem cilvēkiem sanāca ap 900 EUR uz 11 dienām. Viesnīca normālā vietā visticamāk būtu sanākusi dārgāk. Plus apartamentos pats vari gatavot ēst, kas arī ietaupa naudu. Jo paēst kaut kādos vietējos krodziņos ir diezgan padārgi. Ēdot McDonalds cilvēks var iekļauties 10 dolāros par ēdienreizi, bet tur, kur tiek gatavots puslīdz svaigs ēdiens mazāk par 20 dolāriem uz cilvēku ir mazas izredzes atrast. Bijām vietējā nakts pasākumā, kur pa dienu ir tirgus (La Plaza del Mercado de Santurce), bet vakarā atveras ielu krodziņi un cilvēki vienkārši nāk paklausīties mūziku, parunāties un padejot. Tur paņēmu vienu Cuba Libre - 6 dolāri. Bet nu rums kokteilī bija vairāk nekā kola. Tāpēc par dzērienu cenām nevar sūdzēties.

Apskatījām El Yunque National Forest. Tā kā iepriekš jau bija būts visādos džungļos, tad īpašu iespaidu neatstāja. Bet tiem, kas nav bijuši tāda veida mežos, noteikti ir vērts - skaista daba, strauti, ūdenskritumi. Visas takas normāli izejamas bez īpašas piepūles.

Iespaidīga bija Camuy ala. Tieši mēroga ziņā. Pirms tam biju bijis Sardīnijas minerālu alās un Maljorkas pazemes ezeru alās. Tajās arī bija savs skaistums, taču ši bija pavisam cita veida - var teikt grandiozāka.

Aizlaidām arī uz blakus esošo Culebra salu, kurā atrodas viena no pasaulē skaistākajām pludmalēm Flamenco beach. Pludmale tiešām ir kā pastkartītēs - ļoti skaista. Uz šo salu iet prāmis vai privātās lidmāšīnas. Privātās lidmašīnas cilvēkam bija ap 60 dolāriem. Prāmis 4.50 par turp-atpakaļ biļeti. Bet ar prāmi 1.5 stundas jāšūpojas pa okeāna viļņiem. Un šūpo diezgan labi. Prāmis kursē no pilsētas Fajardo. Bet biļetes ieteicams pirkt iepriekš, citādi var sanākt palikt aiz borta. Informācija par prāmi ir atrodama internetā pameklējot google.

Ja jau reiz ir aizbraukts līdz Fajardo, pa dienu pabūts Skaistajā Flamenco pludmalē, vakarā no prāmja sanāk nokāpt ap 18:30 Fajardo prāmju piestātnē. Var doties mājās vai otra izvēle ir apskatīt bioluminiscentās jeb spīdīgās pludmales, kas naktī spīd. Mums nepaveicās, jo, kad bijām Puerto Rico, tad tieši Fajardo pludmales bija izpostījis kaut kāds piesārņojums un vietējie zināja stāstīt, ka šobrīd praktiski nekas nav redzams no tām pludmalēm. Bez tam no krasta jebkurā gadījumā neko nevar apskatīt. Ir divas iespējas - vai nu tevi aizvizina ar laiviņu līdz tām pludmalēm, vai gida pavadībā pats ar kajaku vari airēties līdz tām pludmalēm. Abas iespējas maksā 50 dolārus cilvēkam. Tā kā vietējie stāstīja, ka šobrīd īsti nav ko redzēt, tad atteicāmies no spīdīgajām pludmalēm. Ir vēl viena vieta, kur ir šīs pludmales un tā ir Puerto Rico blakus esošā Vieques sala. Taču tad šis variants ir jāplāno jau laicīgi rezervējot naktsmājas, jo prāmju satiksme naktī nekursē un pludmales (loģiski) ir apskatāmas tikai naktī. neesmu pētījis, vai naktī nevar izmantot privātās lidmašīnas, jo tas ir salīdzinoši dārgs prieks. Bet jebkurā gadījumā, ja grib doties uz Vieques salu, tad tas ir jāieplāno jau iepriekš. Vēl viena ļoti svarīga lieta par šīm pludmalēm ir, ka to spožums ir atkarīgs no mēness fāzēm. Vislabāk tās spīdot tukšā mēnesī. Pilnmēnesī esot vissliktākais laiks šo pludmaļu apmeklēšanai. Ir viena mājas lapa, kur ir pa datumiem parādīti labākie apmeklējumu laiki:

Bijām Bacardi rūpnīcā. Pati vienkāršākā ekskursija maksā 12 dolārus, kas sevī ietver maza muzejiņa apskati, kur ir butaforiska ruma darītava un šādi tādi vēstures papīri par rūpnīcas tapšanu, kā arī tiek parādīta filmiņa par Bacardi vēsturi. Un beigās arī welcome drinks ir iekļauts cenā. Bet principā nekas īpašs. ķeksīša pēc var aizbraukt. Tas ir vairāk no sērijas - tu biji Puerto Rico un nebiji Bacardi rūpnīcā???

Kādu dienu var vienkārši pagulēt pludmalē. Kādu dienu var paņemt šopingu. Kopumā sala ir ļoti relaksējoša. To var teikt arī par satiksmi - krustojumos degošajam gaismas signālam nav lielas nozīmes, ja nerunā par automaģistrālēm, kur viss notiek daudzmaz likuma ietvaros, jo ātrumi tomēr citi. Bet pilsētā, kur ātrumi ir salīdzinoši mazi, viņi baigi neiespringst uz gaismas signāliem. Un viņi arī laiž pa priekšu sev citus auto pilnīgi bez stresa. Gājēji vispār var izdomāt šķērsot ielu jebkurā brīdī un jebkurā vietā un neviens no tā netaisa traci - visi visus palaiž un kustība lēnā garā notiek. Ja ieslēdz sevī brīvdienu režīmu, tad liekas pat tā forši. Visticamāk, ja būtu kaut kur jāpaspēj laikā, tad tas varētu kļūt kaitinoši.

Kopumā ņemot forša vieta atpūtai - vienīgi nedaudz pārsteidza vietējo ļoti sliktās angļu valodas zināšanas.