Austrumāfrikas ekspedīcija 2. Ruandas Vulkānu Nacionālais parks 1.

Esmu ērti iekārtojies restorāniņa klubkrēslā, pasūtījis vietējo alu Mutzig, noskaņojies turpināt stāstu par Ruandu, kad pēkšņi no visām pusēm atskan kliedzieni un spiedzieni, pat dāmas lēkā no prieka - it kā būtu tikušas pie mazuļa - Ruanda iesitusi vārtus un izlīdzinājusi rezultātu spēlē pret Kongo. Vēlāk gan Kongo iesita vēl vienus vārts atstājot Ruandai zaudējuma garšu, bet tas neaizēno faktu, ka visa valsts šobrīd ir pārņemta ar futbolu, jo pirmo reizi uzņem Āfrikas čempionāta fināla turnīru. Laiks iepazīt Ruandas dabu un galveno iemeslu, kādēļ šo mazo Āfrikas valstiņu, kuru sauc par tūkstoš kalnu zemi, būtu vērts atzīmēt kartē, un, reizi mūžā iekļaut nākotnes ceļojumu plānos. Parīze nav iedomājama bez Eifeļa torņa, Jordānija - bez Petras, Kambodža - bez Ankoras, bet Ruanda - bez Vulkānu nacionālā parka, valsts galvenā magnēta, kas pievelk ceļotājus no malu malām, un, liek pārējām Āfrikas valstīm aiz skaudības noelsties. Reti kurā parkā Melnajā kontinentā ceļotājiem ir tik liela atraktivitāšu daudzveidība - šis ir viens no pasaules četriem parkiem, kur var vērot kalnu gorillas, tas ir arī viens no gleznainākajiem nacionālajiem parkiem Āfrikā. Nosaukums neatstāj daudz vietas fantāzijai, jau priekšlaicīgi atklājot kārtis. Parkā pie horizonta vienmēr būs redzams kāds piramīdas formas uguns kalns, jo Ruandas Vulkānu nacionālo parku un kaimiņos esošo Kongo NP sadala Virungas vulkānu grēda. Šai parkā atrodas pieci no kopumā astoņiem Virungas grēdas vulkāniem, tai skaitā augstākais no tiem Karisimbi (4507 m) un vecākais Sabyinyo (3674 m). Ja reiz atrodos pa vidu starp vulkāniem, tad būtu jāiekaro arī kāda to virsotne. Parks piedāvā kāpt visos vulkānos, bet vispopulārākais ir 3711 m augstais Bisoke, kas atrodas tieši uz Ruandas - Kongo robežas. To arī esmu noskatījis, jo kāpiens Bisoke ir veicams dienas laikā, un, tas ir vienīgais no astoņiem Virungas vulkāniem, kura virsotnē atrodas krātera ezers. Kopā ar gidu, reindžeru un bruņotu skautu komandu, kas nepieciešamības gadījumā aizsargā no džungļu bifeļiem un ziloņiem, uzsākām ceļu uz zaļgano krātera ezeru Bisoke virsotnē. Kāpiens ir grūts, jo taka ir dubļaina un pakāpieni augsti un stāvi, bet to kompensē skati no augšas, zaļganais ezeriņš un dīvainā veģetācija ar lobelijām un citiem neredzētiem augiem, kas raksturīgi tikai Austrumāfrikas reģionam.