Ar berniem uz Taizemi

Sis raksts nepretende but literari skaists celojuma apraksts, ne ari raksts ar jaunumiem par Taizemi. Gribu dalities pieredze, celojot ar berniem. Planojot so braucienu, pavadiju neskaitamas stundas interneta, izveloties salas, pludmales, viesnicas, bet galvenais, lai tas deretu gimenei, kas celo ar tris berniem 5-11 gadu vecuma. Diemzel latviesu valoda neatradu pilnigi neko, kas noderetu celojot ar berniem Taizeme. Pirms tris gadiem visa gimene bijam Puketa (toreiz jaunakais vel nebija sasniedzis 2 gadu vecumu), tapec soreiz merkis bija Bangkoka un kada vieta, kas butu mazak turisma ekspluateta neka Puketa, tomer ar pietiekamu komforta limeni un pieejamu medicinisko aprupi ( ja nu kas). Lidojumam izvelejamies nevis letako, bet atrako celu - ar SAS. Nepilnas 10 stundas no Stokholmas lidz Bangkokai berni iztureja varonigi. Biju panemusi lidzi krasojamas gramatas, GameBoy un citas izklaides, bet gandriz nekas no ta netika izmantots. Lai ari berni nelido pirmo reizi, soreiz izteikti "kaifoja", ka katram bija savs ekrans, vareja skatities dazadas filmas (protams bernu), spelet speles un klausities muziku. Tad vel atlika tikai piespiest pogu un, neatejot no ekrana, pienesa edienus un dzerienus. Pie ekraniem vareja sedet un kolu dzert neierobezota daudzuma - fantastika, tadu servisu un visatlautibu vini majas nebija pieredzjusi, jo tur stingra mamma ierobezo bernu brivibu. Kad ari si visatlautiba apnika, krustam skersam par kresliem aizmiga. Bangkoka vizu nokartoju apm 15 min laika. Maksa 1000 bati un jamaksa tikai batos. Talak musu cels veda uz Koh Chang. Izvelejamies braukt ar autobusu. Tas prasija apm 4 stundas no lidostas lidz pramja piestatnei, 30 min ar prami un tad vel 30 min lidz viesnicai. Varetu jau lidot no Bangkokas uz Trat 1 stundu un tad 40 min ar autobusu lidz pramju piestatnei, bet tas musu piecu cilveku gimenei iznaktu loti dargi un laika zina ari neko daudz nevinnetu, rekinoties ar gaidisanu lidosta. Kad nokluvam viesnica, vakars bija klat, paedam vakarinas un visi iegrimam salda miega. Es biju loti laimiga, ka esmu atgriezusies zeme, kas man tik loti patik - mitrais siltais klimats, laipnie un draudzigie cilveki, garsigais un pikantais ediens, svaigu auglu un sulu parpilniba. Turpmakas 10 dienas pavadijam galvenokart Tropicana Resort & Spa, Klong Prao Beach. Nekada ipasa luksusa, bet gan loti laba bungalo viesnica mieriga, bet ne vientuliga pludmale. Un kads atvieglojums, ka no ritiem nav jasteidzas aiznemt labakos saules kreslus ( tas mani ir loti nokaitinajis citas viesnicas). Vienmer pietika vietas gan pie juras, gan baseina, neskatoties, ka tas ir februaris un joprojam karstaka turistu sezona. Pati pludmale ari tiesi tada, kadu gribeju redzet. Seit mijas lepnas viesnicas ar vel pilnigi neapdzivotu naturalu okeana krastu. Gan jau pec gadiem 5-10 ari tur sliesies smalki hoteli. Kad gribejas lielaku dzivibu un lielaku restoranu izveli, 4 vakarus devamies ar taksi ( patiesi leti, ja maki kauleties) uz White Sand Beach. Velreiz parliecinajos, ka esmu izvelejusies pareizo pludmali. Kas attiecas uz esanu un restoraniem - loti garsigi un leti. Mums ar viru loti garso stiprais taju ediens un, vismaz es, divu nedelu laika ne reizi needu eiropas edienu. Ari berniem bija pietiekami ko izveleties (nemot vera, ka viens no manejiem need risus). Cenas vairak atkarigas no restorana mebelu kvalitates un nevis no ediena vai apkalposanas kvalitates. Pusdienas edam loti vienkarsas pludmales estuves ( par restoranu tos nenosauksi) un neskatoties uz to nevienam nekada vederkaite nepiemetas. Es domaju citi vecaki mani sapratis - ja berniem ir labi, tad ari vecaki ir laimigi. Manejiem svarigakais bija udens. Cauram dienam vini mercejas udeni, pa laikam nomainot salsudeni pret baseina udeni ( par laimi vini visi mak peldet). Si iemesla pec ari nekadu lielo izbraucienu programmu neplanojam. Lielakais piedzivojums piecgadniekam bija brauksana uz zilona. Un ne tikai sedesana uz zilona, bet ari peldesanas ar ziloni un tas, ka zilonis "taisija dusu". Ari man likas pietiekami iespaidigi sedet uz zilona un ka tas ar snuki slac virsu udeni. Un beigas vel iespeja pabarot ziloni. Gruts, bet noteikti ta verts bija visas dienas pargajiens dzunglos un tur peldesanas udenskrituma. Saja avantura gan mazais netika nemts lidzi, bet palika ar teti viesnica. 11 gadus vecajam puikam vislabak atmina palika makskeresana, kurp vins devas ar teti. Sakera loti daudz baracuda ( nezinu ka sis zivis sauc latviski). Lielako dalu atstaja kuga apkalpei, bet panema lidzi tikai dazas, kuras viesnicas restorana mums izcepa vakarinam. 9 gadus vecajai meitenei visvairak patika, ka pec 2 stundu pacietigas sedesanas vina tika pie jaunas frizuras - 86 bizitem. Un tad vel peldesanas ar zivim - bijam izbraukusi vienas dienas snorkulosanas ture. Tas, ka mums visiem loti patiks Taizemes pludmales dzive, mani saubas neradija. Bet par paredzetajam 2,5 dienam Bangkoka gan baidijos. It ka egoistiski gribeju piedzivot Bangkoku, bet saubijos, vai si 10 miljonu pilseta bus piemerota berniem. Bangkoka bija patikams parsteigums un nepavisam ne tik haotiska un smirdiga. Tagad varu drosi teikt, ka pareizi saplanojot ari ar berniem var braukt uz Bangkoku. Pusdienu atvelejam lietam un vietam, ko pieaugusie gribeja redzet, bet otru pusi pavadit viesnicas baseina. Tadejadi paspejam apskatit karala pili, 2 templus, izbraukt ar laivu pa kanaliem, berniem par prieku apskatit cusku sovu un mammai par prieku iepirkties sopingmola. Vienigi tetis palika besa - uz sexsoviem bus jaiet citu reizi. Pec atputas viesnica pie baseina, spejam vel aiziet uz nakts tirgu. Pa pilsetu parvietojamies galvenokart ar taksi, kaut izmeginajam ari tuk-tuk un sky train. Visletak un ertak ir brauk ar taksi ( noteikti japieprasa ieslegt skaititaju), visatrak ar vilcienu vai motociklu-taksi ( ko man sakuma nezinot izmeginaja virs ar vecakajiem berniem). Tuk-tuk ir eksotika isam parbraucienam, bet nav patikami garakiem attalumiem. Viena tuk-tuk saspiedamies visa gimene. Katra zina Taizeme ir pat loti piemerota valsts celosanai ar berniem, neskatoties, ka tik talu. Infekciju zina noteikti mazaks risks, neka tuvakas Egipte un Turcija. Mes pavadijam briniskigu 2 nedelu atvalinajumu saja skaistaja zeme. Tagad jasak tikai krat nauda nakosam braucienam uz Taizemi, jo ceru, ka sis nebija pedejais.