Lisabona — viena no senākajām Eiropas galvaspilsētām

Lisabona, kurā nemitīgi rit sparīga dzīve, ir pievilcīgs galamērķis visu veidu ceļotājiem. Pirmajā mirklī Eiropas otra vecākā galvaspilsēta šķiet kā pilsēta no pagātnes, jo pa bruģakmeņiem klātajām ielām pārvietojas seni tramvaji, ielu malās satupušas vecas ēkas ar balsinātām sienām un starp tām šur tur iespraukušās viduslaiku baznīcas. Bet, ielūkojoties dziļāk aiz vecpilsētas sienām, atradīsit arī modernu metropoli ar pasaules klases tirdzniecības centriem, moderniem naktsklubiem un izsmalcinātiem restorāniem. Siltās vasaras un plaši zināmās maigās ziemas ir lieliska izvēle, lai apmeklētu Lisabonu jebkurā gadalaikā.

Noteikti jāapskata Daudzi pilsētas apmeklētāji sāk Lisabonas apskati ar nesteidzīgu pastaigu pa vējainajām Alto kvartāla ielām. Šis romantiskais kvartāls, kas ar savu īpašo atmosfēru ir veidojies 16. gadsimtā, pamostas dzīvei katru vakaru, kad vietējie dodas uz saviem iecienītākajiem bāriem, lai baudītu dzērienus uz bruģakmens terasēm. Un tūristu pūļi plūst pie slavenajiem Fado namiem, lai klausītos tradicionālo portugāļu tautas mūziku. Vēl viena plaši iecienīta tikšanās vieta ir Rosiu laukums. Iespaidīgā karaļa Pedru IV bronzas statuja ir šā laukuma galvenais akcents, padarot to par lielisku atpūtas vietu, kur nesteidzīgi nobaudīt stipru kafiju un noraudzīties savās ikdienas gaitās ejošajos Lisabonas iedzīvotājos. Kristus Karaļa statuja ir viena no Lisabonas viesu iecienītākajām apskates vietām. Iedvesmojoties no milzīgās Riodežaneiro Kristus Pestītāja statujas, šī iespaidīgā skulptūra paceļas pāri pilsētai. Noteikti izmantojiet iespēju doties augšup, lai izbaudītu elpu aizraujošus panorāmas skatus. Viesnīcas Lisabonā Kā jau var sagaidīt lielākajā daļā pasaules pilsētu, arī Lisabonā iespējams atrast viesnīcas un citas naktsmītnes dažādas maksātspējas tūristiem. Bagātie ceļotāji var droši izvēlēties kādu no greznajām pieczvaigžņu viesnīcā, bet ierobežota budžeta ceļotāji — kādu no lētajiem hosteļiem. Pilsētas labākās viesnīcas piedāvā pasaules līmeņa apkalpošanu, kā arī tādas izsmalcinātas ērtības kā pilnas pakalpojumu paketes spa, modernas vingrošanas zāles, iekštelpu baseinus un diennakts apkalpošanu numurā. Tāpat pilsētā atradīsit šarmantas dizainviesnīcas, kas izvietojušās vēsturiskās ēkās, ļaujot izbaudīt vietējo sajūtas. Pilsētas viesiem ir pieejams arī plašs vidējās cenu kategorijas viesnīcu klāsts, kas piedāvā modernu aprīkojumu, tostarp plakanekrānu televizorus un darījumu centrus. Lisabona ir arī piemērota ierobežota budžeta atpūtas cienītājiem, jo saviem viesiem piedāvā izvēlēties viesnīcas, kas piedāvā bezmaksas brokastis, kafijas un tējas aparātus un pat bezvadu internetu. Tas viss jau ir iekļauts numura cenā! Kur nakšņot Lisabonas komerciālajā centrā Baišā atradīsit bagātīgu naktsmītņu klāstu. Šis kvartāls ir slavens ar savu iespaidīgo neoklasicisma arhitektūru, turklāt šeit savas mājvietas radušas arī šikas ielu kafejnīcas, pievilcīgas kūkotavas un ielu tirgotāji, kas pilsētas viesiem piedāvā dažādus suvenīrus. Ja vēlaties apvienot pilsētas apskati ar nesteidzīgu atpūtu, izcila alternatīva ir Kaškaišas centrs. Šī piekrastes pilsēta atrodas tikai 30 minūšu brauciena attālumā no Lisabonas centra un saviem viesiem piedāvā vairākas brīnišķīgas pludmales. Vēl viena iecienīta tuvākās apkārtnes apskates vieta ir Sintra. Blīvu mežu ieskautā pasaku pilsētiņa ir mājvieta burvīgajai Penas pilij, kas ir neticami skaits eklektikas un romiešu arhitektūras apvienojums. Kā nokļūt Lisabonā Lisabonas Portelas lidosta ir Portugāles lielākā lidosta, kur ikdienas nolaižas lidmašīnas no tādām Eiropas pilsētām kā Londona, Amsterdama, Parīze, Madride un Roma, kā arī no attālākām pilsētām — Ņujorkas, Dubaijas un Riodežaneiro. No lidostas līdz Lisabonas centram var nokļūt 25 minūtēs, izvēloties braucienu ar metro. Tāpat līdz centram varat nokļūt ar lidostas maršruta autobusu. Pieejams arī plašs taksometru klāsts, tomēr uzmanieties, jo taksometru vadītāji bieži vien pieprasa nepamatoti augstu cenu. Lisabonā varat nokļūt arī no citām Portugāles pilsētām, izmantojot autobusu vai vilcienu satiksmi.