Ziemas paradīze galvaspilsētā

Kādā jaukā, saulainā dienā devāmies pastaigāties pa vienu no skaistākajām Rīgas vietām – Ķengaraga Daugavas promenādi. Nekas nevar būt labāks ģimenei ar bērniem vai cilvēkiem, kas vēlas nedēļas nogali pavadīt ārpus istabas sienām, bet nevar izbraukt no pilsētas laika vai ierobežotu līdzekļu dēļ.

Apmēram 2 km garumā tā ir pieejama cilvēkiem mierīgai pastaigai vai aktīvai atpūtai. Nākotnē promenādi paredzēts pagarināt no Rīgas centra līdz pat Rumbulai un Dārziņiem. Skats uz Daugavu ir lielisks jebkurā maršruta vietā un pastaiga piemērota jebkuram gadalaikam - promenāde ir labiekārtota un der gan staigāšanai, gan braukšanai ar riteni.

Ziemā kā jau ziemā! Cilvēki slēpoja, bērni brauca no slidkalniņiem, upe bija aizsalusi un viegla, balta migliņa padarīja dabu fantastiksu.

Mēs pastaigu sākām no Dienvidu tilta un devāmies uz Rumbulas pusi. Tā kā mēs ieradāmies no Dienvidu tilta puses, tad devāmies pastaigā prom no tā. Celiņš bija praktiski nevainojams – promenāde iekārtota nesen, asfaltā bedru nav, un skats uz Daugavu ir lielisks jebkurā vietā.

Lejā, nogāzē, krastmala ir iztīrīta, var doties arī pa sniega iemītām taciņām upes malā. Pie Elles dīķa pulcējās daudz bērnu, noslidinātie kalniņi liecināja par ziemas paradīzi. Upē iestiepās neliels mols, kādreiz te bijusi kuģīšu piestātne, no kurienes varēja aizbraukt tālāk uz Doles salu. Diemžēl tagad kuģīši šeit vairs nekursē.

Pie celiņa dīķa otrā pusē par godu promenādes rekonstrukcijai 2010. gadā atklāja vides objektu „Velosipēds”. Riteņotāju te vasarā tiešām esot daudz! Pat ziemas salā sastapām pāris riteņbraucējus. Tāpat vasarā netrūkstot arī skrituļotāju un daudzi vecāka gadagājuma cilvēki vasarā nūjo, bet ziemā, kā redzējām, slēpo.

Uz gumijas izstrādājumu rūpnīcas „Kvadrāts” sienas uzkrāsoti bērnu zīmējumi. Pa dienu šeit daudzi sēž arī uz soliņiem, bet vakaros no šejienes lieliski var vērot saulrietu.

Pie putnu vērošanas torņa pulcējas daudz pīļu un gulbju. Tur izveidojies silta ūdens dīķītis un atpūtnieki labprāt pabaro putnus. Mājup devāmies ar auto, ko bijam atstājuši netālu no Dienvidu tilta, tādēļ nācās ceļu mērot atpakaļ.

Ja iet līdz Ķengaraga ielai, var nogriezties Maskavas ielas virzienā un aiz boulinga centra sameklēt Lido „Krievu sētu” – pusdienas taču arī gribēsies? Var arī turpināt ceļu līdz Dienvidu tiltam un braukt uz lielo Lido Krasta ielā. Var iebraukt arī dziļāk iekšā Grāpju pussalā, taču pēc tam pa to pašu ceļu būs jāizbrauc no tā ārā.