Rudens Čehijā, Brno (pa ceļam Vīne un Bratislava)

Ņemot vērā, ka pati bieži pirms celošanas ielūkojos sadaļā "Ceļojumu apraksti," nolēmu tad dalīties arī savā pieredzē, varbūt kādam noder, ja nē, tad vismaz pati atcerēšos savu ceļojumu

1.dienā

Izlidojam no Rīgas uz Vīni 31.oktobrī, biļetes diviem sanāca ap EUE 530 (domāju, ka uz Vīni var aizbraukt lētāk, tikai ieteiktu biļetes pirkt laicīgi, ko mēs neizdarījām Lidojam uz Vīni, jo ārti vien nākās saprast, ka uz Brno lidostu lido vien no kādām 5 vietām Eiropā. Latvija nav sarakstā. Nonākuši veiksmīgi galā, pie lidostas iekāpjam nepareizajā autobusā un braucam uz pilsētas centru, autobuss maksā EUR 8 vienam.

Brauciens nav garš, kādas 20min, izkāpuši no nepareizā autobusa, priecīgi dodamies meklēt viesnīcu, nogājām ap 4 km.

Caur booking.com, esmu norezervējusi numuru Hotel Pension Baron (Wahringer Strasse 12 Alsergrund, Vienna 1090, Austria), sanāca EUR 57 par vienu nakti, bez brokastīm. Salīdzinot ar cenām citās viesnīcās, cena un atrašanās vietā ir ļoti laba.

2.diena

Augšējā bildē stūrī var redzēt restorānu/kafejnīcu, kurā ēdām brokastis, par divām olām un bekonu + viena latte un apelsīnu sula bija ap EUR 17. Kaut arī Vīne nenoliedzami nav no lētākajām pilsētām, šādās vietās ļoti labi var pavērot kā austrieši pavada savus brīvdienu rītus. Diezgan jauki ir redzēt pārus gados, kas kopā iet ārā svētdienu rītos, kamēr kundze lasa laikrakstu, kungs var netraucēti apēst trīs kruasānus

Pēc brokastīm apskatījām Votive baznīcu (Votivkirche), kas atrodas turpat aiz mūsu viesnīcas stūra. Baznīca ir veidota neo gotiskajā stilā, celta laikā no 1856. - 1879.gadam.

Tā kā ir svētdiena vienīgā iespēja, ko atradām, kā tikt no Vīnes līdz Brno ir vilciens. No savas viesnīcas ar tramvaju doadamies uz vilciena staciju (Wien Hauptbahnhof), par braucienu vienā līnija cena vienam EUR 2, savukārt vilciena cena vienam līdz Brno EUR 26,20.

Vēlu pēcpusdienā ierodamies Brno, izkāpjot no vilciena pirmais iespaids pēc Vīnes ir diezgan biedējošs,bet nav jau nekāds brīnums, stacijām laikam visur ir savs "šarms." Šķiet, ja pirmā vieta, kur mani izlaistu Rīgā būtu Centrālstacija, es ātri vien no turienes vēlētos izkļūt.

No tās apmēram 12 min gājiena ir rezervēta viesnīca, Hotel Cyro (Anenská 9, Brno), esam pasūtījuši 3 zvaigžņu viesnīcu uz 6 naktīm, pa EUR 357. Viesnīcai nav ne vainas, izskatās tieši tāpat ka bildēs, kā ari numuriņā ir tāda kā atsevisķa virtuve, kas mūsu gadījuma nebija nepieciešama, jo ceļojuma laikā nebijām plānojuši ēst iekšā/gatavot paši. Brokastis viesnīcā arī normālas.

Pirmajā vakarā Brno nolemj doties ēst pēc iespējas tuvāk viesnīcai, jo esam nedaudz izbadējušies pēc ceļa un noguruši.

Pirmā vieta, kas iekrīt acīs ir kafejnīca ar nosaukumu "POD 'ŠPILBERKEM," jo tā ir vienīga vieta, kur ir daudz cilvēku, svētdienas vakarā. Tad nu abi pasūtam Starobrno alu, jo ražots tepat Brno, vidēji cena kafejnīcās ir līdz EUR 1,50, savukārt pārejiem dzērieniem cenas līdzīgi kā pie mums.

Ēdienu gan ļoti daudz atnesa, gaļa kopā ar gaļu, bet garšīgi Vienīgais, kas likās jocīgi šai vietā, ka rēķins tika atnests, uz kaut kādas nezināmas izcelsmes papīra ar roku rakstīts neko nevar saprast, kad es sāku vaicāt viesmīlei, par vienu pozīciju, viņa vairs nerunāja angliski tad nu nodomājam, ka lai jau viņai tiek tie liekie CZK, ko sev omu bojāsim. Nolēmam vairs tur neiet.

3.diena

Rīta pavadu strādajot, savukārt dienas otro pusi, nedaudz izstaigājam vecpilsētu, lielveikalu.

Esam uzaicināti vakariņas uz restorānu Železná Růže (Hlinky 126/48, Brno,), no Brno centra uz šo vietu aizbraukt ar tramvaju Nr. 1, tramvajs maksā 20 vai 25 CZK, īsti atšķirību nesapratu, pirku pa 25 CZK.

Interjers ļoti jauks, izvēlējamies ēst tipisku čehu ēdienu, ko mums ieteica vietējie čehi.

Īsumā sakot, tas bija kaut kas ļoti interesants, manām garšas kārpiņām nesaprotams (šī bilde ir no restorāna mājaslapas)

Gaļa kaut kāda saldenā dārzeņu mērcē, klāt ar putukrējumu un nedaudz dzērveņu ievarījumu, un piedevās (angļu valodā bija rakstīts "dumplings," kam tulkojumā vajadzētu būt pelmeņiem), bet tā vietā atnesa apmēram pusi kukuli baltmaizes bez garozas kā piedevas.Tā kā pieklājības pēc ar šo visu kaut kā vajadzēja tikt galā, ņēmu palīgā vairākas vīna glāzes, palīdzēja...

4.diena

Darbs līdz pusdienlaikam.Pusdienas ieturam kafejnīcā Zlata Lod, kas atrodas Brno vecpilsētas centrā, Freedom Square.

Par pusdienu piedāvajumu, kurā ēdam kaut ko līdzīgu steikam ar salātiem un 2 dzērieniem, samaksājam ap 300 CZK, ļoti garšīgi. Šajā vietā iegriezāmies gandrīz katru vakaru uz pāris dzērieniem un uzkodām, viss ļoti gardi.

Vakarā mums ir ieplānota ekskursija pa Brno, gida pavadībā, noteikti iesaku izmēģināt, ja Jūs interesē vēsture un arhitektūra.

5.diena

Strādāju līdz pēcpusdienai.

Šodien esam ieplānojuši apmeklēt VIDA! Science Centre, tas ir zinātniskais centrs, kas ticis atvērts Brno 2014.gada decembrī, salīdzinoši jauns, savā ziņā atgādina zinātnisko centru Tartu, Igaunijā.

Ieejas maksa CZK 190 pieaugušajiem, kas ir aptuveni EUR 7, labs apskates objekts cilvēkiem ar bērniem. Nokļūt var ar to pašu 1. tramvaju, jābrauc aptuveni 5-10 min, jākāpj ārā pie lielas izstāžu ēkas.

Vakariņas ieturējām restorānā " Hostinec U Semináru ", no pilsētas centra var nokļūt ar kājām 5- 10 min gājienā. Šis arī ir tipisks čehu restorāns, kurš tur jau atrodas kopš Čehslovākijas pirmās republikas laikiem, šiet ēdiens un vīns bija garšīgs, varbūt bildē zemāk varat kaut ko saskatīt.

6.diena

Pēc brokāstīm dodamies uz Špilberk pili (Špilberk 210/1, 662 24 Brno), kas atrodas Brno pilsētas kalnā, no kurienes paveras skats pār visu Brno, noteikti iesaku tur aiziet un izdzert rīta kafiju, skats lielisks, kā arī dodoties rīta agrā pa ceļam sastopami vien pāris cilvēki, kas izveduši pastaigā savus suņus.

Pēc Špilberk pils apskates, daļu dienas pavadam iepērkoties, pārsvarā iepirkāmies tirdzniecības centrā Galerie Vaňkovka (Ve Vaňkovce 462/1, Brno), lielākā daļa veikalu tādi paši kā pie mums.

Plkst. 14.00 mums ir autobuss uz Bratislavu, brauciens nav garš ap 1,5-2 h, no autoostas līdz pilsētas centram var aiziet ar kājām pat bez kartes (cena, ja nekļūdos ap EUR 8 uz vienu pusi). Pāris bildes no Bratislavas.

Vakarā atgriežas Brno, izstaigājam vēl pilsētas laukumus, un dodamies uz viesnīcu, jo naktī jādodas atpakaļ uz Vīni.