Pilsēta uz viļņa

Nedēļas nogalē mēs aizbraucām uz Jūrmalu, lai iepazītu to no cita skatpunkta, izstaigājot pilsētas ieliņas un apskatot tās lepnumu – arhitektūru! Mēs savu ekskursiju pa Jūrmalu vienas dienas garumā nolēmām sākt Majoros, iziet visu Jomas ielu līdz Dzintariem, vēl dažas ieliņas turpat netālu, un tad gar jūru doties atpakaļ uz Majoru dzelzceļa staciju.

Jūras ielas galā, kas ir pavisam neliela, romantiska ieliņa, kas virzās paralēli pludmalei un atrodas tūlīt aiz kāpas, atrodama metāla skulptūra, kas ir veltījums ielas muzikantiem, un Dzintaru koncertzāle. Tā ir koka celtne ar stilizētu, pagarinātu kolonnu portiku pret Turaidas ielu un nacionālā romantisma motīviem fasāžu un iekštelpu apdarē. 1960. gadā austrumu galā uzbūvēja vasaras koncertzāli ar metāla konstrukcijas pārsegumu 2000 skatītājiem. Metāla konstrukciju apdare ar koka apšuvumu nodrošina teicamu akustiku. Speciālisti joprojām atzīst, ka šī būve ir unikāla.

Dzintaru koncertzāles stāsts sākas jau 19. gadsimta beigās, kad tā bija pazīstama kā Edinburgas kūrmājas koncertdārzs. Dzintaru koncertzāle ir dabas un arhitektūras pērle Baltijas jūras krastā, kuras komplekss ietver elegantu trīsdesmito gadu koncertzāli ar izcilu akustiku - Mazo zāli un sešdesmito gadu vasaras segto koncertdārzu – Lielo zāli. Mazā zāle celta 1936. gadā, apvienojot klasicisma un nacionālā romantisma elementus vienā projektā. Senās, restaurētās koka interjera detaļas un kolonu ieskautās klausītāju krēslu rindas rada īpašu intimitātes sajūtu. Mazajā zālē pasākumus var apmeklēt vairāk nekā 500 skatītāju. Lielā zāle celta kā piebūve 1960. gadā, kas bija pirmā atvērtā tipa koncertzāle Latvijā. Tā ir atvērta ik vasaru. Lielajā zālē ir 2024 sēdvietas, un katru sezonu tajā var noklausīties aptuveni simts koncertus. Rekonstrukcijas laikā no 2004. gada līdz 2006. gadam tika paplašināts un labiekārtots arī parks ap koncertzāli, kuras vaļējās sānu malas ļauj telpai saplūst ar Jūrmalas kāpu ainavu.

Dzintaru koncertzāle ir viena no pilsētas nozīmīgākajiem kultūras pieminekļiem, kas piedāvā plaša spektra kultūras programmu vietējo un viesmākslinieku izpildījumā.

Turpat blakus jūra! Ziema ir skaista un ziemā jūra ir īpaša - mirdzoša un gaismas balta. Cilvēki labprāt pastaigājas gar jūrmalu, elpo svaigu gaisu, sarunājas, priecājas. Mēs paši daudz fotografējāmies un redzējām, kā to pašu darīja arī citi. Jūra ir brīniškīgs fons jebkurai bildei. Novērojam, ka ļaudis aktīvi baudīja laiku - nūjoja, soļoja, skraidīja un draiskojās.

Pludmalē atrodas Majoru jūras paviljons, kam pretī skulptūra „Bruņurupucis”. Paviljonā tika rīkoti arī koncerti, savukārt pirmās latviešu lielfilmas „Zvejnieka dēls” filmēšanas laikā to izmantoja kā studiju. Pašlaik tā ir dzīvojamā māja. Tālāk – gar jūras krastu līdz Pilsoņu ielai, kur ielas galā, pludmalē, atrodas Rāceņa peldu iestāde.

Tā ir Emilijas Rācenes peldu iestādi, kas ir viens no skaistākajiem namiem jūras malā. Senāk katru dienu visa gada garumā peldu iestāde piedāvāja silta jūras ūdens, ogļskābes, skābekļa un skuju ekstrakta vannas. Padomju laikos šeit atradās viena no labāk iekārtotajām ārstniecības iestādēm Jūrmalā - kūrorta poliklīnika. Šobrīd ēka ir privātīpašums un, kā redzējam, tiek pārdota.

Turpat netālu ir viens no tūristu iecienītākajiem fotografēšanās objektiem Jūrmalā - skulptūra Bruņurupucis. Tēlnieks – J.Bārda (1995). Skulptūra simbolizē mūža ilgumu.

Ielas galā ir Majoru dzelzceļa stacija un autostāvvieta. Pārliecinājāmies, ka Jūrmala patiesi ir viena no lielākajām Latvijas vērtībām - kur vēl citur Eiropā blakus galvaspilsētai plešas liedagi, kas ziemā parvērtušies par ledus un sniega pasaku? Jūrmala ir pilsēta uz viļņa – uz pārmaiņu un veiksmes viļņa, uz mīlestības un cerību viļņa! Tā ikvienu aicina šeit atgriezties vēl un vēl!