Pasaules Skārda Vannu Čempionāts Menas Salā

Kur var atrast cilvēkus, kas vēlas piedalīties airēšanas sacensībās vecās skārda vannās, kas tikušas dekorētas dīvainos veidos, riskējot grimt ūdenī ar visu vanu, un to darīt, kamēr gaisa temperatūra ir tikai 10 grādi pēc Celsija? Menas Salā, protams.

Ikgadējais Pasaules Skārda Vannu Čempionāts sākās 1979. gadā un piesaista simtiem konkurentu un tūkstošiem skatītāju katru gadu. Daži konkurenti ceļo no tālām vietām, lai piedalītos šajā dīvainajā notikumā, citi ņem šīs sacensības ļoti nopietni, trenējoties un gatavojoties tam visa gada garumā. Bet priekš lielākās daļas dalībnieku, tas ir tikai nedaudz jautrības, kā arī ieguldījums vietējām labdarības organizācijām - ieejas maksa ir ziedojumu veidā.

Es nolēmu apmeklēt 43. čempionātu 2014. gada augustā, un man jāsaka, es netiku vīusies. Tas sākās ar vairākiem cilvēkiem stāvot uz īsas un šauras laipas, kamēr garām gāja nodokļu iekasētājs un tos visus iegrūda aukstajos ūdeņos. Tālāk nāca tā sauktā "Čūsku Sacensība", kurās cilvēku grupas, izšļakstināja savu ceļu līdz finišam, kamēr sēdēja vecās riepās, piesieti viens pie otra. Bet galvenais notikums, protams, ir pašas Skārda Vannu Sacensības. Tās ir sadalītas vīriešu un sieviešu sacensībās, katrs no tiem satur gan nopietnus konkurentus, kas tur piedalās, lai uzvarētu - tos var atpazīt pēc viņu nopietnās sejas izteiksmes un tik pat nopietno pieeju saviem tērpiem un transportlīdzeklim. Gan arī tos cilvēkus, kas tērpušies gorillu, pirātu, hippiju, feju, mūķeņu un citos kostīmos. Uzdevums ir airēt līdz ostas beigām un atpakaļ bez vannas nogrimšanas. Pat pirms sacensību sākuma, vairākas vannas nogāja pa burbuli, tiklīdz tika uzliktas uz ūdens. Acīmredzot, to īpašnieki nemaz nepārbaudīja cik lieli ir caurumi tajās. Vairākums gan sagaidīja taures pūtienu un devās ceļā. Daži tika tālu ļoti ātri, citi ne īpaši. Viena sieviete, tērpusies ugunsdzēsēja tērpā, bezjēdzīgi centās izmantot savu cepuri, smeļot ūdeni ārā no vannas, kad tā sāka grimt dibenā. Drīz vien viņai pievienojās pirāts un daži citi, viņu vannām pazūdod zem tumšā ūdens. Pirms vairums konkurentu tika līdz ostas beigām, nopietnie dalībnieki jau tika atpakaļ un šķērsoja finiša līniju. Šī gada Zelts tika jau 16.to reizi uzvarētājai Erika Cowen dāmu kategorijā un no džentelmeņiem 9.reizi uzvarēja Lee Cain. Nākamgad tas varētu būt Tu!