Tulpes, tulpes, tulpes - līdz apvārsnim

Aprīlī Keukenhofas tulpju dārzā latviešus vienuviet var sastapt biežāk nekā ikdienā Rīgā uz ielas. Brauciens uz šejieni daudziem ir kā svētceļojums skaistumā. Nolēmu neturēties pretī vilinājumam un 23. aprīlī devos ceļā. Zinu, ka var aizbraukt lētāk, vai arī krietni dārgāk – lidojot. Izpētot dažādos piedāvājumus, izvēlējāmies firmu “Kredo” un nevīlāmies. Izdevīgi bija arī tas, ka iečekoties varēja janvārī, bet maksāt pamazām līdz aprīļa vidum. Ls 285, apaļa nedēļa ceļojuma, pārdomāts maršruts ar objektiem Poznaņā, Herenhauzenā pie Hannoveres, atceļā Brēmene un īpašais Valsrodes putnu dārzs. Lieliska triju dienu programma Nīderlandē, paredzot, ka tiek redzēta gadā vienīgā ziedu parāde, ir diena Amsterdamas apskatei, protams arī mazliet Hāgas, brauciens pa garāko dambi. Lieliska gide – Maruta Dreimane, atcerieties šo vārdu, viņa ir arī Horvātijas speciāliste. Ērts autobuss (pat garās kājas bija kur izstiept, netraumējot priekšā sēdošā mugurkaulu!), profesionāli, laipni un izturīgi šoferi. Tāpēc brauciens nebija mokoši nogurdinošs. Izbraukšana vakarā, tāpēc pirmā nakts autobusā, visas pārējās viesnīcās, kur ieradāmies normālā laikā, nevis pēc pusnakts kā ir gadījies. Protams, kājām bija ko turēt, tāpēc bez ērtiem apaviem šādā braucienā neiztikt. Par Holandes ziedu skaistumu neizteikšos, vārdos to tāpat neizteikt, kam interesē, skatiet bildes manā albumā un gatavojieties braucienam nākamajā pavasarī. Varbūt vēl varat pagūt arī šogad. Tulpju dārzs Keukenhofā ir atvērts tikai no 20. marta līdz 18. maijam. Pēc tam fanātisks darbs visas dobes pārrokot, sīpolus šķirojot, pārbaudot, rudenī stādot no jauna, lai katru gadu šis dārzs apmeklētājus priecētu savādāks. Piezīme kolēģiem žurnālistiem – Keukenhofas mājas lapā ar sava medija vai Žurnālistu savienības preses karti var reģistrēties iepriekš, tad var saņemt bezmaksas biļeti apmeklējumam un mapi ar materiāliem. Manā dārzā tulpes jau ir sadīgušas, rēķinos ar to, ka šogad neuzziedēs, vai arī ar “papīra ziediem”. Nākampavasar varēšu vērtēt tulpju zemes suvenīru vērtību. Papildinājums - šogad 18. martā Nīderlandes karaliene Beatrikse atklās pavasara ziedu dārzu, kas būs apskatāms līdz 21. maijam. Ziedu parāde šogad ir 25. aprīlī. Manā albumā par šo ceļojumu ir divas galerijas, arī Pretī pavasarim ir par šo braucienu.