Nedēļa Somijā

Somijā biju vienu nedēļu. Apmeklēju kristīgo konferenci, kas saucās "Suomi tulessai" -Somija ugunīs. :)Cilveki Tamperē bija no Skandināvijas un arī dažām Āzijas valstīm.Katru dienu hallē palika arvien mazāk vietas, jo cilvēki nāca arvien vairāk un vairāk. Sākot no zīdaiņiem,rokeriem līdz pat pencionāriem.Melni un balti-visi tur bija! Tuvāk iepazinoas ar jauniešiem no Igaunijas un Somijas. Somi ir draudzīgi un pretīmnākoši. Man nemitīgi nācās lietot anļu valodu, tāpēc šim ceļojumam bija vēl viens LIELS pluss. Nu ko lai saka!Somija patiešam ir skaista zeme. Somijā ir tā saucamās garās dienas un naktis. Pieceļoties naktī 3.00 ārā ir joprojam gaišs.Nevar saprast, kad iet gulēt, kad jāceļas. Gruuti pierast. Man šķiet, ka daba Somijā ir līdzīga Latvijai, taču dominē vairāk skuju koki. Zeme ir kalnainākaun, nedaudz akmeņaināka. Braucot ar lidmašīnu redzēju tik skaistas saliņas un ezerus. Super!Pat pilsētā bija kalnaina. Varēja redzēt tik tālu... un tie meži!Elpa aizraujas. Pat'ikami arii ir sakartotie parki un pati pilseta. Runājot par pilsētu, jāsaka, ka Tampere ir salīdzinoši jauna pilsēta.Mājas izskatās ļoti skaistas, sakoptas un jaunas. Nebija nevienas plikas ķieģeļu mājas.Viss taa smuki "apstradats":). Runājot par privātmājām- somi ļoti sakopj ārieni. Katrai mājai ir savs dāržiņš. Somiem puķes ir visur- gan ārā, gan uz palodzēm.Katrā logā bija kāds zaļumiņš.Pacietiigi. ..Viss bija tik sakopts! Parki, osta, ezera krasti, ielas, bet galvenokārt jau ēkas!Starp citu, neredzēju nevienu bedri uz Somijas ceļiem!!! Mašīnas gan man nešķita tik jaunas kā Latvija, taču ceļi ir nevainojamā kārtībā. iespējams, ka somi pievērš vairāk uzmanību citām lietām. Aiz lielās Pirkkahalli halle ,kur notika konference, redzēju skolēnus, kas trenejas futbolu:). Visiem formas tērpi,meitenes no 5.klases kopīgi izpilda darbības-gluži, kā profesionāļi.Nezinu,kādi ir Somijas panākumi futbolā, bet izskatījās, ka valsts izglītības programma rūpējas par jauniem sasniegumiem. Man būtu tik daudz ko stāstīt par piedzīvoto Tamperē. Pat par lidojumu atpakaļ! Bija tik skaistas debesis;)