tālāk...Norvēģija

Turpinu kavēties patīkamās atmiņās...., braucam uz Svolvēru , karte un Tontons drusku nojukuši jo ir jauns tunelis, brauciens skaists gar fjordiem, kalni , lejas, zaļais mijas ar zilo , līdz šim likās ka zaļais ar zilo kaujas, bet te daba tā salikusi....benzīntankā drusku iepērkam konfektes, bet nevajadzēja lielveikalos ir lētāk, bet nu mēs tādi nezinīši....braucam uz Henningsvēru tā ir pilsētele kur jābrauc pār augstu tiltu, gar fjordu malu, skati skaisti, gribas ēst ienāk prātā iebāzt degunu kādā ēstuvē kuru es gan par restorānu nesauktu...lētākai ēdiens tur bija 270 NOK kautkādi makaroni ar zivi nu neapetītīgi izskatījās....paēdām ceļa malā uz klinšu bluķiem, bija jauki....devāmies meklēt pieturas punktu, jo šeit gribējām pavadīt trīs dienas...un sameklējām māju, saimnieks Einārs, nu domāta māja 4 , bet mēs ja iedod matračus ar mieru izgulēt visi ir 2 guļamistabas un viesistaba plaša ar virtuvi utt.sarunājam uz 2 naktīm, un laižam uz vikingu muzeju....skatāmies vikingu muzeja eksponātus, var pataustīt piedalīties procesos, neviens tā īsti nekliedz lai neaiztiek ar rokām....staigā dzīvi vikingu puiši....arī sievas....muzejs plašs tāds kā brīvdabas, ir ko kājā turēt, tur vizinot arī noteiktā laikā ar vikingu laivu, bet mēs jau pavēlu bijām un līņāja..Braucam mājās, bet tā kā kādu zivi gribētos un mūsu vīrieši brauc uz fjordu, iznomā tos rīkus un laivu un atgriežas ar vareniem lomiem, tur bija mencas, stavridas un skumbrijas, tas gan pēc manas saprašanas, bet vēlāk noskaidrojām ka to līdzīgo stavridai viņi par sairu sauc. Un tā 15 jūlijā mums karaliskās brokastis ar mencu....un tad jau braucam uz Svolvēru, briesmīgi jau gribas aizbraukt uz tiem Troļļu fjordiem, bet bail.....3 mūsējie nebrauc, bet mēs sākam braucienu, tūristu pamaz laiks pieņemams , saule nespiež, bet nelīst arī. Kā tiekam jūrā tā to kuģeli sāk tā mētāt, ka es knapi nomeimuroju lejā un iespiežos kautkādā kaktiņā uz sola, laikam mans vaigs neko labu nerādīja, viens no apkalpes mani uzreiz apstrādāja, man jau to angļu valodas zināšanu pietrūkst, bet tik es sapratu ka viss būs labi un tiklīdz tiksim fjordā viļņu nebūs jo te lielie kuģi saceļ viļņus, un tā arī bija, bet nav ļaunuma bez labuma mums apkalpe bija mūsējā un mēs daudz ko redzējām tā teikt papildus pat stūre mājā ielīdām, zvejojām kaut tas uz šī kuģa nebija paredzēts, nu brauciens izvērtās jauks. Teikšu ka nebija lēti, bet katru vasaru taču tur nebraukšu un ja būtu vēl tur varbūt arī otrreiz nebrauktu ,jo tagad zinu kas tas ir. Vēl apskatījām pilsētu, bijām dabas muzejā un diena galā. Viss vakars paiet cepot un vārot zivis katrs taisa ko prot .....vēl tagad atceros kā garšo skumbrija mazsālīta , nu mums veikalos ir, bet...mencu aknas arī paši sataisījām kā nu pratām, bet apēdās gan....Vakarā parunājam ar Eināru, viņš tā kā esot bijis glābējs kalnos, bet bijusi sirds operācija un tagad mājās, bet viss ir pilnīgi ticami, jo sertifikātu pie sienām bija daudz tā kā no sarkanā krusta. Tur bija divas mājeles un es sapratu ka pa vasaru viņš izdod tās mājas un vēl viņam tā grupas nauda bija laba, viņš arī stāstīja par naudām , algām , pensijām, bet labāk neklausīties. 16 jūlijs, mums doma braukt uz salu galu A punktu un tad ar prāmi uz BODO. Līdz pašam punktam neaizbraucam tā kā pietrūka laika, bail bija nokavēt prāmi tad ilgi būtu jāgaida, bet turpat vien bijām. Brauciens bija nu tāds interesants....bija viļņi, ūdens skalojās gan uz prāmja priekšas , gan sāniem, daudz ļautiņu zaļgani , garš norvēģis ar spaini , birsti un daudz papīra ruļļiem bieži apmeklēja tualetes....man bija bail , bet nebija nelabi, taču es nolūzu no ķebļa un piezemējos, brauciens ilga 4 stundas un beidzās laimīgi....Bodo vai arī laikam par Būdi viņu sauc likās jauka pilsēta , bet mums ceļš veda uz ūdens straumēm, Saltstreumene nu man liekas tas ir jāredz...tur tās straumes mainās ik pēc 6 stundām mums bija jāgaida līdz 23 oo, meklējām mītnes vietu un atradām kādu māju ar jauku saimnieci tuvu straumēm...Varu tikai teikt ka stāvot tai krastā un redzot kā tās straumes gāžas uz priekšu....to nevar aprakstīt tas ir jāredz....ja mācēšu mēģināšu ielikt bildi. No rīta kravājam mantiņas esam daži tā kā paguruši, man ar nav īsti ,laikam prāmis iedarbojas, bet nu vēl uz ledāju...saimniece ar dēlu vēl mums dod norādījumus un sākam ceļot....uz Svartisena ledāju . Nokļūstam necilā vietā, bet ļaudis jau pulcējas un gaida prāmi kas pārved pāri uz ledāju, bet no vietas kur atstājam prāmi vēl km 3 ko soļot. Gājiens jauks dzirdamas zvaniņu skaņas, tās no kaklā pakārtiem zvaniņiem(mājlopiem). Nu jau redzams ledājs tepat vien būs, bet nekā skaists , tāls, bet sasniedzams....nu atkal jāsaka ka ir jāredz...Mūsējie uzkāpa līdz augšai , es drusku nedakāpu tagad žēl, mani tā kā atrunāja, bet ir tā kā ir....Tur vajag padaudz laika un tai dienai neko vairāk nevar plānot, mēs tā kā uz māju pusi....nakšņojam Zviedrijā kempingā.....jau esam ne tik kalnainā vietā , žēl, bet mājās arī jātiek , redzējuši esam daudz, bet neredzētais paliek....Uz mājām gar Botnija līci, uz Helsinkiem, bet ne pa to ceļu kur šurp, gar līci šķiet daba nav tik vienmuļa , vairāk lauksaimniecības, vairāk civilizācijas... Mums jau pašiem likās brauciens izdevies, samērā lēti tikām cauri jo gulējām lēti, bet ne slikti ....Ēdām to kas bija paņēmies līdzi , kautko jau nopirkām vairāk intereses pēc , tā kā zvejojām zivis konservi palika....Arī degvielai nebija trakas naudas. Vēl varu teikt ka vairāk par 8 nevar braukt kopā tad grūti ar naktsmītnēm. Kad brauc 8ir vietas kur var dabūt grupas biļetes tās ir lētākas.Kempingus nekur nepieteicām jo tad esi itkā atkarīgs. Varbūt ,manā rakstā kautkas nav īsti precīzi, bet tas ieskatam . Un vēl esmu pateicīga pilnīgi svešiem cilvēkiem no draugu portāla Zanei un Guntaram kas iedrošināja es viņiem vienkārši uzmācos ar jautājumiem un man atbildes noderēja. Brauciet, skatieties, bet visiem nepatīk viens, man viena meitene teica ka viņa Norvēģiju negribot vairs redzēt....Katram savs...Vēl gribu teikt ka braukšanas kultūra augsta, neviens nekur netrencas, laikam jau nekavē, toties nobraucot no prāmja viss miers pazuda ....