Uz Nordkapu...

Ilgi plānotais ceļojums uz Norvēģiju .... Izbraucam pēc 4 no Taurenes , prāmja biļetes pasūtītas, mēs ar divām mašīnām 8 cilvēki, ne ar ļoti lielu pieredzi ceļot šādā veidā , bet apņēmības pilni , es no tām kam ļoti gribās, bet bail....bail ar prāmi,bet braucu , bail ar lidmašīnu, bet lidoju utt. Pirmais pārbrauciens ar prāmi uz Helsinkiem no Tallina, jūra mierīga , no Helsinkiem dodamies ziemeļu virzienā un pirmajā dienā nobraucam 800km , brauciens diezgan garlaicīgs , liekas ka cilvēku nav diezgan nesakopts, ap 19 sākam meklēt naktsmītni, pirmajā vietā nepaveicas, bet tad jau dabūjam 4vietīgus namiņus ar visu vajadzīgo, izņemot gultasveļu, bet to mums nevajag. Naktī līst, mājiņas pie ezera, bet neko īpašu nevar pasākt , no rīta ceļamies , iesitam vienas mājiņas atslēgas namiņā un gaidam rezervi, nu ko jābūt uzmanīgiem.... 10 jūlijs, braucam uz OULU, pa ceļam apskatam zvanu muzeju kas ir pašā ceļa malā, naudu par skatīšanos neviens neprasa un zvanus drīkst aptaustīt. Tur iekšā ir tāda kā kafejnīca –veikals un skaista zvanu strūklaka, tikai nesapratām kā to iedarbina, bet redzēt izdevās vairākas reizes, viens vietējais tur smīnēja droši ka tur bija kāds āķis. Tad jau tālāk Salaveča valstība , man jau kā mazam bērnam patika, bet ar to salaveci nebildējos tā tomēr ir bērnu izpriece , bet kartiņu uz māju gan nosūtīju ko gan biju aizmirsusi un uz Ziemassvētkiem iznāca tāds kā atmiņu pārsteigums.Tālāk jau uz Polāro loku , tur man bija jāiedomājās, ka esmu nokļuvusi tieši uz polārā loka , tūristu daudz, suvenīru veikaliņu arī...laiks tāpat paiet apskatoties un vakars klāt jāsāk atkal meklēt naktsmītne. Tagad gan zinam , ka naktsmītnes jāmeklē tālāk no lielā ceļa un mums laimējās māja ar saunu un visām ekstrām un vienīgā reize sniegbaltos palagos-155EU , vienam mūsu pārim 26 gadu kāzu jubileja jauki tiek nosvinēta, polārā diena , visu laiku liekas , ka novakare un jau pirmie ziemeļbrieži kas klejo kempinga teritorijā. Tomēr Nordkaps vilina un braucam Ivalo virzienā no Ivalo ceļa rādītājs rāda ka Murmanska 303km, mēs todien nobraucam 670 km.Pirms Nordkapa tunelis kas esot zem jūras, atsauksmēs lasīju ka vienam ūdens uz mašīnas lijis, gaidu, bet uz mūsējām nelīst un brauciens izdodas jauks.Braucam Nordkapā man sirds reizēm saraujas, bet jāredz, laiks labs saule , redzam gan briežus, gan sniegu , augu valsts nabadzīga , tur augšā vējš esam uz klints , iespaidīgi, man teica ka dārgi, bet ja esi atkūlies uz šo vietu pa kuru agrāk pat nesapņoji tad lai...saka ka Nordkapā reti ir labs laiks nu ja tā mūs laiks lutināja.Jāmeklē kempings un tas aiz Nordkapa 75km , tāda būdiņa ka liekas kā tur var ietilpt, bet jauki , un Arnis izvelk pirmo skumbriju, ir jau vēls, bet spīd saule, tā dīvaini ,bet skaisti. 12 jūlijs, braucam uz Altas pusi , lasīts par klinšu zīmējumiem tie būtu jāredz un apskatam arī, man gan jāsaka ka es biju tos iedomājusies citādus, bet ja nebūtu redzējusi nezinātu. Tad gar fjordiem dodamies uz Tromso , tā pilsēta man ļoti patika, var tur aizbraukt apkārt pa sauszemi, bet mūs Tontons ved uz prāmi, un tā man kā Burkā kundzei jākliedz -apturiet prāmi , bet nekā redzam tikai prāmja asti , jāgaida nākošais, bet gaidot redzam vali kurš peld pa fjordu , ienirst, izpūš ūdeni iznirst un tā mēs skatāmies ilgi , un mūsu prāmis ir klāt.Izrādās ar vienu prāmi nekā tur var nokļūt tikai ar diviem, bet es jau pieradusi pat bail nav . atkal jādomā par naktsmītni, bet pie pilsētas nav vietu tad dodamies 20 km tālāk tur īsts kempings ar daudz mājiņām un arī ļaužu daudz, bet mums laimējies ir sestdienas vakars un mēs vārām zivju zupu. Todien ar mašīnu nobraukti 470km. Kempingu sauc-SKITTENELY !3.jūlijs , nu neticu 13 datumam, bet uzkaras Tomtoms neko nesaprotam pasākt, saule pazudusi, mmēs braucam uz Tromso, bet uz ceļa policijas busiņš un mūsu šoferīšiem svētdienas rīta agrumā liek iepūst trubiņā....nu nedzeram šajā ceļojumā , dodamies uz pilsētas polāro centru, tur skatāmies filmu kas mani ļoti iespaidoja, es braucu ar kuģi, lidmašīnu biju gandrīz lāčiem par barību, tad traucos klintīs...ļoti iespaidīgi, man liekas centrs jāredz. Satiekam arī latviešus un ko domājat no Cēsīm. Pilsēta man ļoti patika tai varētu veltīt arī vairāk laika. Tur var iebraukt gan pa apakšzemes tuneli kur ir norādīta pat lokveida kustība u.c. ceļazīmes, gan arī pa augstu tiltu.Redzējām norvēģus tērpušos dažādos tautastērpos , baznīcā netikām jo tur bija krustības , bija interesanti skatīties kā viņi lepojās ar saviem tērpiem gan vīrieši gan sievietes, bet mēs dodamies uz Lofotu pusi, pa ceļam vēl apskatām lašu kāpnes , vakars klāt kempingu nav , beidzot atrodam vienu nomaļu pie ļoti dziļa ezera, bet tur nav vietu, nāk tumsa, mums beidzot piedāvā kādu mednieku būdu kur gan nav ūdens, bet to noorganizē, piekrītam , sāk līt un rādās ka kempingu sameklēt nebūs tik viegli.(ANNAMO CAMPING). Guļam kā nu kurš, daži krāc, viens neiztur aiziet gulēt uz mašīnu, bet nekas, Arnis noķēris foreli, gan nelielu, bet brokastīs foreļmaizes....14 jūlijā turpinām ceļu uz Svolvāru, rīts lietains, bet silts.ja spēšu turpinājums sekos...