Ceļojums uz Marsu

  • 5 min lasīšanai
  • 42 foto
Ievadam. Kad rudenī tūroperātori nopublicēja šīssezonas cenas uz Ēģipti pārņēma neliels šoks, un nolēmu gaidīt SuperLāstMinut februārī, kad parasti braucam uz Šarmelšeihu. Laiks gāja LastMinut bija, bet neviena tā īsti neapmierināja. Tāpēc, ka ir zināmas prasības pret viesnīcu, un budžets no otras puses. Pēc ilgas gaidīšanas pēkšņi nolēmām braukt uz vietu par kuru biju dzirdējis jau pāris gadus atpakaļ, apmēram 250 km uz dienvidiem no Hurgadas uz MarsaAlam. Neviena ceļojuma aģentūra Latvijā neizrādija dižu interesi man palīdzēt un iedot labu (vai vispār kādu) piedāvājumu uz šo vietu. Ceļojuma plānošanu sāku no viesnīcas, kandidāte Nr.1 bija Mōvenpick ElQuser tomēr cena izrādijās par lielu, Nr.2 Kahramana Mājas lapa jau ilgāku laiku izrādijās (uder reconstruction) līdz beidzot nejauši atradu kompleksu Coraya, kur viesnīca Solaya bija saprātīga cena un valentīndienas piedāvājums – Dzīvo 9 dienas maksā par 7. Tālāk lidmašīnas biļetes - AirBaltic superīgās cenas 90,Ls vienā virzienā Diviem pieaugušajiem un bērnam pat izņemot visus ķeksīšus no apdrošināšanām, laiku maiņām un garantijām izauga līdz 866,Ls Tāpēc drīzumā plāns bija gatavs. pērkam vislētāko viesnīcu no jebkura pēdējā brīža piedāvājuma. Palika vēl jautājums kā uz hoteli nokļūt. Sākumā domāju paņemt taksi? Diezgan nereāli jo diez vai kāds gribēs sperties tādu gabalu. Diez cik ilgi būtu jāmeklē mašīna un vēl cik ilgi būtu jākaulējas? (Vēlāk gan redzēju ka Hurgadas Takši tur brauc) Vēl domāju, ka par pārdesmit dolāriem varētu sarunāt ar kādu krievu grupu Hurgadas lidostā, kas brauc uz to pusi, bet atkal laiks nervi, arī šo domu atmetu. Oficiāls transfērs no ēģiptiešu firmas puses 220$, arī tā kā padārgs. Līdz beidzot ienāca prātā vienkārša doma kā visā pasaulē arī Ēģiptē taču ir auto nomas. Protams, ka HERCS un AVIS kā brendi bija padārgi, bet īsā laikā atradu Maneuver Rent, kurš piedāvāja baigi foršo mašīnu HYUNDAI VERENA par 15 Eiro diennaktī. Ar pāris e-pastiem izdariju pasūtijumu. Gan mašīnai gan viesnīcai. Vēl pāris labi vārdi par AlidaTours kura zināmos apstākļos man apsolija labu atlaidi ceļojumam, bet finālā iedeva 1% atlaidi! paldies, nopirku biļetes citā aģentūrā, bez atlaides! Tā nu mēs 12 februāra rītā kāpām lidmašīnā uz Hurgadu. Biļetē bija rakstīts viesnīca BIBA**. Izkāpām Hurgadas lidostā, sameklējām Intourist pārstāvi, atdevām vaučeri un vismaz pateicām lai lieki negaida un nemeklē mūs pa lidostu. Veļ pāris soļi un lūk arī vīriņš tur rokās plāksnīti ar uzrakstu Mr.Boruks. Tātād autiņš arī ir klāt. No skata tā neko. Gribēju jau kāpt pie stūres, bet Ahmeds saka braucam uz kantori rakstīt papīrus. Aizbraucām uz kantori Šeraton rd. Uzreiz samaksāju 180$, 10 minūtēs parakstiju līgumu, sastādija mašīnas defektoloģijas aktu, atzīmēja visas buktes un skrāpējumus, pateica ka jālej 90 benzīns u.c. un viss. Jā jābrauc uz to pusi, pēc tam pa kreisi. Īsai atkāpei nekur nav Ēģiptes kartes, tāpēc ceļu zīmēju pats no Google Earth. Pirmais pārsteigums diezgan patīkams – pilna bāka benzīna un pudele minerālūdens 46LE tas ir mazāk kā 4,50Ls, otrs pārsteigums – Hurgadas ielas ir diezgan patukšas un Džigiti braucēji nemaz nav tik traki. Mašīnai pāris gadi, 89000 nobraukums, ātrumi izļurkāti 2, 4 pēc tam 5, ar trešo reizi varēja trāpīt arī atpakaļgaitā. Stūre arī izsista, nav jau brīnums, vienīgās ceļazīmes, kuras tur ņem vērā ir guļošie policisti, toties tādā augstumā, ka mašīnai vēderu stŗīķē. Pēc minūtēm 40 pirmais lielais orientieris Port Safaga. Te arī gribētos palobot tos skaistos tūrisma prospektiņus un reklāmas par Hurgadu, ar tās austrumu kolorītu, vecpilsētu, utt, utt tas viss ir mākslīgs radīts un domāts tikai tūristiem. Iebraucot Safagā var sākt redzēt īsto ēģiptiešu dzīvi. Daudz neatšķiras no CNN rādītā par Somāliju, vai citu nabadzīgu Āfrikas valstiņu, it sevišķi puņķainie mušām aplipušie nošmulējušies bērneļi, kas uz ielas spēlē futbolu. Apmēram pēc divu stundu braukšanas iestājās tumsa, jābrauc vēl apmēram 50 km Trešais pārsteigums – braucot pretī automašīnām ir pieņemts izslēgt tuvās gaismas, ahā, bet manam Hyundai ta gabarīti nedeg, un ceļu neredz, kādu laiku braucu ar avarejkām, pēc 10 minūtēm tās vienkārši salūza izdega. Biju nepieklājīgs un braucu pa tumšo līkumaino ceļu ar tuvajām gaismām. Pēc nepilnu trīs stundu ceļojuma ieradāmies hotelī , kompleksā Madinat Coraya, kas sastāv no 4 hoteļiem Coraya, Solaya, Lamaya, Soltyre. Apsardze pie vārtiem piecas minūtes man kaut ko skaidroja, kamēr ēģipiski ieskaidroja, ka iebraucot hotelī ir jāatdot mašīnas tehniskā pase. Menedžeris vispār izskatijās pārsteigts, ka mēs tomēr esam ieradušies. Laipni aizveda uz dzīvojamo korpusu un ļāva izvēlēties vienu no diviem numuriņiem abi forši, bet izvēlējāmies to kam loga priekšā nebija palma. Ātri iekārtojāmies, vakariņas, neliela apkārtnes apskate tumsā un gulēt. Viens no iemesliem kāpēc braucām uz Marsu bija daba, jūra, korāļi, kas tur vēl nav sabojāti. Jūras bruņurupuči un jūras govs. Tas viss tur arī bija , bet no sākuma. Viesnīca - bija noslogota uz pusi, tas nozīmē nekādu rindu ēdnīcā, milzīga brīva pludmale, 1600 metru garumā skaista apzaļumota milzīga kopējā teritorija, baseini ar apsildi kura tiešām arī silda. Mūsu viesnīcā 80 % bija Itāļi 10 Vācieši 10% Angļi. Pēc pāris dienām nejauši atbrauca trīs krievi, kuri klusiņām sēdēja pie baseina un dzēra alu uzdzerot šņabīti. Par kontingentu runāju tāpēc, ka pirmo reizi restorānos redzēju tik mierīgu atmosfēru, neviens nemēģināja pārkrāmēt škīvi ar ēdieniem, neviens negrāba labākos gabalus, jo visi zināja , ja pietrūks tūdaļ atnesīs vēl. Katru dienu grilētas zivis kalmāri, krabji. Apkalpojošis personāls nav sabojāts, priecājas par Thank you un Gracias, un negaida dzeramnaudas par visu, bet saņem tās tikai par labu apkalpošanu. Puse no pludmales bija smilšaina ar lēnu pakāpenisku dziļumu, līcīša iekšpusē. Līcim gar malām bija koraļi, kas izgāja atklātā jūrā. Jūrā vienmēr milzīgi viļņi. Mazās rajas un murēnas pie krasta bija ikdienišķa parādība, ja no rīta vismaz piecas neredzējām tad sākām brīnīties kur tās pazudušas. Astoņķājīši. Zivis kā jau zivis tikai bišķiņ vairāk un savādākas, kā citur. Bija arī īpašais brauciens jūrā ar kuģītī jūras govs un bruņurupuču foto medībās. Arī patīkams, ka braucām tikai 5 tūristi. Milzu Bruņurupuči bija, bet govis šoreiz ganijās citur. Bija arī pelde kopā ar haizivīm, tādas pašvakas gan gadijās, apmēram metru garas rīfu haizivis pārtiek no korāļiem un tūristu sabarotās maizītes, bet nosaukums ta vismaz kāds! Jahtu osta, Jauns projekts PortGalib ar kanāliņiem jauna ElGunas kopija, vēl gads un būs tiešām smuki. Loti interesanti bija vērot jahtu, uzmestu uz rīfiem, tā gulēja sagāzusies ar skrandainām burām un visu aprīkojumu netālu no krasta. Kad prasiju kapteinim, kāpēc vēl jaunu normālu jahtu nenoceļ no rīfa un nesalabo, viņš paskaidroja, ka pēc Ēģiptes likumiem tā būtu rīfa bojāšana un aprēķinot soda naudu par sabojāto koraļu cm2 sods būtu lielāks kā jahtas vērtība. Tā kā ārpus hoteļa ir tikai tuksnesis un ik pēc pāris kilometriem vēl kāds hotelis Tad arī visa dzīve notiek tikai hoteļa teritorijā. Arī šajā ziņā šeit viss bija pārdomāts, ka disenes notiek it kā atsevišķi, un netraucē apkārtējo naktsmieru. Vispār baudāma bija tikai bērnu Minidisko, pārējās atrakcijas nu tādas, nekādas. Atpakaļceļš 3 stundas, nedaudz nervozs vai visu paspēsim, noritēja bez starpgadījumiem, kā jau atpakaļceļš vienmēr ātrāks un nedaudz smeldzīgs, par to, ka atpūta tūlīt beigsies. Tāda nu atpūta sanāca, bet rezumē. MarsAlama ir domāta mierīgai ģimenes atpūtai, cilvēkiem, kuri jau vairākas reizes ir bijuši gan Šarmā gan Hurgadā. Cilvēkiem kuriem patīk peldēt, nirt, snurkuļot, un daivings. Pa Ēģipti var ceļot arī savādāk. Var īrēt mašīnu un braukt pēc viņu likumiem Pagaidām uz Marsu nav un nebūs pēdējā brīža cenas, bet diemžēl, un laikam, kad pie mums, pēc pāris gadiem sāks masveidā piedāvāt MarsAlamu, tā būs kļuvusi par ikdienišķu Hurgadas satelītu. Ja brauciena stils būtu jāatkārto, es to noteikti darītu.


Seko līdzi svaigākajiem jaunumiem

Uzzini par jaunākajiem ceļojumiem un aktualitātēm pirmais