Gribējām uz Armēniju, bet nokļuvām Ukrainā....:)

Sākās viss ar to, ka izdomājām, ka gribam ar savu mašīnīti kaut kur paceļot kopā ar draugiem... Kad klāt bija augusta beigas, 4 draugi sakāpām mašīnā, un aidā uz Armēniju! IBraucām pilnīgi uz dullo nezinot kas, kā, kur?Bet mums patīk piedzīvojumi. Ceļojums bij plānots 5 dienas, bet ievilkās 2 nedēļu garumā.. Labi ,ka esam pozitīvi tendēti un tas mūs neuztrauca. Izbraucām pievakarē un latvijas robežu šķērsojām jau tumsā... braukuši kādas pāris stundas apstājāmiesLietuvā un gulējām turpat mašīnā nelielā stāvlaukumā. Sagaidījuši rītu nolēmām braukt tikpat kā bez apstājas, bet... mums gadījās ķibele ar izpūtēju.. tas nokrita.. :) meklējām kādu servisu ,lai to sataisītu un izbraukājuši Panevežā vairākus servisus viens no tiem mūs varēja uzņemt un pielika izpūtējam vienu daļu jo abas maksājā pārāk dārgi... kad bijām novērsuši kļūmi tad darījām kā plānots, piestājām tikai Polijas benzīntankos un ukrainas robežu šķērsojām vēlu naktī.. pirmais iespaids bija diezgan baiss... visur staigāja vīri ar automātiem uz pleciem, galīgi neizskatījās kā uz citām robežām.. sapratām ka nu vairs neesam eiropas savienībā. Bija jāaizpilda pāris lapeles ar dažādām ziņām par sevi un celojuma mērķi... kad veiksmīgi tikām pāri robežai tad pirmais ko darījām bija iebraucām tankā uzpildīties, tur degviela maksāja ap 40 santīmiem un to varēja manīt ka tas ir lēti jo benzīntankā bij milzīgas rindas, cilvēki kratīja savas automašīnas lai varētu saliet pēc iespējas vairāk... mums tas izskatījās ļoti amizanti un smieklīgi... :) bet paši ar pielējām bāku pilnu. Beidzot gribējās izgulēties un mēs nolēmām braukt uz pirmo pilsētiņu un sameklēt naktsmājas. jāatzīmē ka visās viesnīcās Ukrainā kur mēs gulējām mēs maksājām apmēram 20 ls par 2 istabu numuriņu ar tualeti un dušu. Viss bij normālā stāvoklī. mums tas likās ļoti lēti un pieņemami. saldi nogulējuši mēs pamodāmies atspirguši un gatavi jaunajai dienai lai ko tarī tā nesīs mums. pabrokastojām kādā autoservisa kafejnīcā un parunājāmies ar kafejnīcas vadītāju kura mums pastāstīja ka Ļvovā ir bīstami un ka ukrainā vispār noziedzība sit augstu vilni.. mūs tas nenobiedēja.. :) Tā kā mūsu mērķis bija Armēnija, tad braucām taisnā virzienā uz Melno jūru lai nokļūtu ostā un ar kuģi aizbrauktu uz Armēniju. Pa ceļam tikai piestājām vietējās ēstuvēs un priecājāmies, ka pie viņiem var tik lēti un pat garšīgi paēst... bijām plānojuši ka gatavosim paši lai var ietaupīt bet redzot ka varam tik lēti paēst ieturējāmies pārsvarā ēstuvēs. Ik pēc kādiem 10 km mēs redzējām policistus smieklīgās krievu laiku mašīnās... daudzas no tām mūs apstādināj par ātruma pārsniegšanu bet mēs no viņiem katru reizi atpirkāmies ar...... 2ls!!! jā patiešām smieklīgi, bet viņiem tā ir normāla naudiņa.... Tā mēs braucām un jūsmojām par ukrainas dabu, šausminoties par mazajiem gandrīz pamestajiem miestiņiem kas izsaktījās kā no kādām šausmu filmām kur pamestas mājas, logu vietās plīvo vecas plēves... bet šajās vietās mēs nepiestājām lai neiedzīvotos nepatikšanās.. tā mēs tuvojāmies Melnajai jūrai un ik pa laikam piestājām lai nopirktu kādu ceļmalā nopērkamu augli, arbūzu vai meloni , drosmīgākie nogaršoja arī kādu no kaltētajām zivīm bet es neriskēju lai gan tās tika atzītas par gardām.. mēs nakšņojām tikai lielākajās pilsētās, arī nakts vidū nebija problēmu atrast guļasvietu kādā lētā viesnīciņā.. Pēc gandrīz 5 dienu brauciena bijām nokļuvuši Feodosijā, tur piestājām lai nopeldētos, ūdens nebija īpaši tīrs bet tomēr ielīdām nopeldēties, bet tiklīdz ieraudzīju kā kāda krievu vecmāmiņa rāda mazbērnam tikko no jūras izvilktu medūzu tā nekavējoties kā raķete biju laukā no jūras... :) Sajūsmināti braucām tālāk jo līdz krimas ostai nebij tālu, nokļuvuši galā, mēs uzzinām ka uz Armēniju aizbraukt nevar... neliels mirklis vilšanās un mēs nolemjam braukt uz krieviju jo no krimas ostas var redzēt krievzemi. Samaksājuši apmēram 30 ls par auto un cilvēkiem esam jau uz kuģa un braucam uz krieviju cerībā, ka varēsim pierunāt ielaist mūs krievijā bez vīzām... :) tikuši Krievijā mūs pārmeklē robežsargi un pasmejas par mūsu auto bagažnieku jo tas ir piekrāmēts ar visu mūsu iedzīvi un izskatās kā midzenis kur neko nevar saprast.. :) viņi mazliet paflirtē ar mani un manu draudzeni, bet galu beigās sūta mūs atpakaļ uz ukrainu jo iekšā mūs bez vīzām nelaidīs... nemaz neskumstam jo bijām jau to gaidījuši... :) izbaudam brīnišīgo braucienu ar kuģi apmēram 25min. izkāpjam atkal Krimā un nopērkam vietējā kafejnīcā pīrāgu kas izskatās kārdinoši gardi bet pildījums garšo kā vecs suns.. :) saprotam ka nu uz armēniju netiksim un laiks jau doties uz mājām.. priekšā vēl tāls ceļš. Nakšņojam Feodosijā un nolemjam izstaigāt pilsētu un izbaudīt silto nakti jo ukrainas dienvidos bija ļoti silts bet latvijā jau bija auksts rudens. Tas bija pirmais septembris un lielākajai daļai no mums bija jābūt skolā tapēc nolemjam nosvinēt, Krimā 1 .septembri svinēja no visas sirds, lai gan man nebija saprotams tas ka visa piekraste bija pilna ar āra kafejnīcām kur bija striptīzi un tamlīdzīgas lietas kuras varēja vērot pa velti un tai pat laikā tur bija arī atrakcijas un karuseļi bērniem un jauniešiem. Izstaigājušies gar jūru mēs izbaudījām karuseļu priekus un cukurvati. Pārdevēja bij priecīga satikt cilvēkus no latvijas jo viņa esot dzirdējusi kautko par tādu valsti.. paēdām gardas, bagātīgas un lētas vakariņas kafejnīcā lēnā solī dodamies uz viesnīcu, bet kautkā īpaši omulīgi nejutāmies jo ielas pilnas ar aizdomīgiem žiguļiem utt kā no krievu filmām... bet tūristu gan daudz.. braucot mājās sapirkāmies lielveikalā ukraiņu saldumus, milzīgas konfekšu kastes par smieklīgi zemām cenām... atpakaļ braucot iebraucām atkal feodosijā citā peldvietā kur ūdens tīraks un izbaudījām zilo jūras ūdeni un sīkos ūdens nopulētos gliemežvāciņus smilšu vietā (tos mēs pudelēs atvedām arī uz mājām). turpmākais ceļš veda uz mājām. Polijā pēkšņi salūza mašīna. domājām ko nu darīsim. stopējām lai kāds mūs pavelk uz mājas pusi, bet tad piestāja laipni cilvēki un teica ka tepat netālu ir serviss viņu draugirm. kad nokļuvām tur tad redzējām skaistu privātmāju un garāžu kas arī bija tas serviss. izrādās ka divi kaimiņi remontē mašīnas skaistā rozā!!!! garāžā. atklājās ka beigts ģenerators un tas jāmaina. tas aizņēm 5 stundas un bija jau nakts kad mašīnu sataisīja, mēs jau bijām aizmiguši pie garāžas zālītē. sataisījuši mašīnu priecīgi devāmies tālāk. no rīta iebraucām Varšavā jo gribējām aibraukt uz slaveno lielo lēto tirgu. to arī atradām un par pāri palikušo naudiņu sapirkām sev visādas štātītes.. :)uz armēniju nenokļuvām, bet izbaudījām brīnišķīgo ukrainas dabu, gardos ēdienus un runīgos iedzīvotājus un pats galvenais ko gribējām - guvām piedzīvojums, uzņēmām sauli un siltumu kas Latvijā jau bija zudis...Katrs iztērējām apmēram 250ls. Spriediet paši vai tas ir lēti vai dārgi ņemot vērā ka bijā prom 2 nedēļas. :) bilžu diemžēl nav jdaudz jo aizmirsām paņemt lādētāju un fotoaparāts izlādējās jau lietuvā..:( ( Ceļojums bija 2007 gadā un daudzas interesantas detaļas jau ir izslīdējušas no atmiņas, bet man gribējās uzrakstīt savus piedzīvojumus Ukrainā un uzmundrināt ikvienu aizbraukt apskatīt un izbaudīt to ko piedāvā skaistā Ukraina!!! :)