Uz Slovākiju-jau ar eiro !

Nu re,vēl viena valsts pievienojusies eiro zonai ! Domāju ka tas ir labi jo ja jau tas jādara-tad jo ātrāk ,jo labāk ! Bet pirms tam tur norēķinājās ar kronām.Slovākijā esmu bijis daudz reižu-gan uz kalniem ,gan stalaktītu alām, kā arī uz termālajiem baseiniem.Parasti šo valsti sāk apgūt sākot ar Augstajiem Tatriem.Pirmo reizi braucām uz Strbskie Pleso kur ar vagoniņu braucām augšā lai noskatītos no augšas uz apkārtni.Uzbraucot ar slēgto vagoniņu nonākam pie kalnu ezeriņa.Šeit atrodas arī restorāniņš kur var padzert kafiju vai kaut ko apēst.Šeit ir pastaigu takas kur var ieelpot spirgto kalnu gaisu.Vēl ir iespēja uzbraukt augstāk ar vaļējo pacēlāju.No augšas paveras brīnišķīgs skats-noteikti paņemiet tālskati līdzi-noderēs ! Noteikti vajag aizbraukt uz Demenova ieleju tur pašā augšā ved vaļējais pacēlājs bet arī jūlija vidū tur ir auksti ! Ļoti patika Demenova ledus alas,bet atzīšos ka nosalu gan jo nebiju saģērbies pienācīgi silti.Bijām arī Demenova Brīvības alā.Vēl apmeklējām Vāžecka Jaškuna-(alas) bet pēc Demenova alu apskates Vāžecka alas vairs neliekas ievērības cienīgas-vajadzēja citādā secībā.Bet tad kad no aukstuma sākām drebēt-steidzīgi devāmies uz Bešenovu kur atrodas termālie sēra baseini ! Jāņem vērā ka pēc sēra baseiniem jūsu peldbikses būs mainījušas krāsu-baltās paliks brūnas(sēra iespaidā)-tā ka neiesaku vilkt jaunas un dārgas peldbikses(vai peldkostīmus).Pēc salšanas alās baseini likās kā paradīzes baudas ! Ūdens baseinos ir karsts-+36 C karsts ! šie baseini atrodas zem klajas debess.Esmu tur bijis vairākas reizes un jāsaka ka pēdējos gados tur ir tik daudz poļu ka liekas esi Polijā ! Tas izskaidrojams ar to ka Polija atrodas pavisam tuvu.Labāk tomēr laikam braukt uz Vrbovas baseinie kur nav tik liela burzma,jo brīžiem pat nevar papeldēt lai kādam neuzgrūstos ! Nezinu kā tagad kad ir eiro-bet kad bija kronas-cenas bija ļoti pieņemamas ! Tas atiecas gan uz restorāniem;viesnīcām ,kafejnīcām gan uz citiem pakalpojumiem .Jāsaka ka esmu izbraukājis šo valsti krusu šķērsu un jāatzīst ka tieši Tatru apkārtne arī ir tā skaistākā šajā valstī ! Taisnības labad jāsaka ka pamatīgā vētra kas plosījās Tatros 2003.gada rudenī to pamatīgi nopostīja ! Kad aizbraucu tur 2004.gadā-biju šokā-kā viss izskatījās ! Praktiski visi koki tika izgāzti ar saknēm un nolauzti apmēram 40.km joslā ! Briesmīgi-arī ēkas bija cietušas un pat līdz pagājušā gada vasarai vēl viss nebija savākts un atjaunots ! Tāds spēks ir dabas stihijai ! Bet ne tikai Tatros ir ko redzēt ! Skaistas pilsētas-Poprada,Martina Zlata Moravce ar skaistām ēkām jaukām kafejnīcām nacionāliem ēdieniem un garšīgu alu ! Iesaku izvairīties no pilsētas-Ružomberok apskates ! Tur atrodas celulozes rūpnīca un smaka ,it sevišķi vasarā-ir briesmīga ! Bet toties pašiem savs papīrs-nav jāiepērk no citām valstīm-kā Latvijai-pašiem nav nekā !Noteikti iesaku iebraukt krogā ,,Koliba u svetovo Krištofa,,kurš atrodas netālu no pils.Banska Bistrica- pa ceļam uz galvaspilsētu Bratislavu .Šajā krodziņā kurš iekārtots guļbūvē senā stilā un apkalpo tur oficianti mūku kostīmos.Šeit var pasūtīt seno slovāku ēdienus-milzīgas porcijas- es pasūtīju ēdienu kurš saucas ,,obed na objedalnu,, nu tur diviem bija ko pacīnīties ! Kafijas cienītājiem iesaku ņemt līdzi savu(labu)kafiju-jo kafija daudzviet ,it sevišķi mazajās pilsētiņās un ciematos ir maigi sakot negaršīga ! Arī mēs sākumā uzķērāmies-piebraucam pie restorāna vai kroga(ceļa malā)kurš saucas,,Motorest U stari mamy,,Nu tur kafija bija briesmīga !!! Bet ja garšo karstvīns-iesaku nogaršot balto karstvīnu-tas Slovākijā ir labs !Arī galvaspilsēta Bratislava ir jauka bet godīgi sakot tikai vecpilsēta kur atrodami neskaitāmi krodziņi,veikaliņi skaistas atjaunotas vecās ēkas un pieminekļi.Jaunajā pilsētas daļā kur atrodas lielveikali un dzīvojamās ,,kastītes,,kā pie mums-īpaši nav ko redzēt.Vienmēr braucu ar savu auto un varu teikt ka autoceļi ir ļoti labā stāvoklī ! Ātrgaitas ceļi ir par maksu-jāpērk vinjete bet mazie ceļi bez maksas bet diezgan noslogoti un šauri.Vēl šajā valstī ir daudz baznīcu un daudzas ir no koka-diezgan interesantas ! Ja nobraucam no lielā ceļa un pavērojam kā dzīvo nomalēs-nu it sevišķi uz valsts dienvidiem-tad jāsaka ka ciemati un mazās pilsētiņas diezgan nolaistas un izskatās bēdīgas.Ciematos daudz čigānu kas klīst bariem apkārt ! Pavērojot cilvēkus liekas ka ar dzīvi viņi tīri apmierināti.Arī pēc statistikas viņu līmenis ir nedaudz augstāks kā mums.Tas arī pateicoties Tatriem kas piesaista daudz tūristu gan vasarā gan ziemā ! Veiksmīgus ceļojumus !