Porto

Par transportu uz Porto laikā 08.10.2015 - 14.10.2015

Tā kā dzīvoju Liepājā, tad sāku pētīt iespējas uz savu roku aizlidot vai no Rīgas, vai no Kauņas. Lidojums salikās kopā no Kauņas.

Kauņa - Londona Stansteda 6:30 - 7:15 Ryainair

Londona Stansteda - Porto 9:25 - 11:50 Ryanair

Stanstedā pārsēšanās vienkārša, jo viss notiek vienā mājā. Izkāp no lidmašīnas, pasu kontrole un jāsavāc nodotais koferis. Tad jāseko uzrakstam Departures, kur noteiktā sektorā nododam koferi. Rinda 0 cilvēku. Atkal drošības kontrole + pasu kontrole. Laiks atlika lēnām uzēst maizīti un iedzert kafiju, lai dotos uz gate. Starp citu gate parāda tikai tad, kad jau jādodas, lai sēstos lidmašīnā. Viss ļoti vienkārši un bez stresa.

Porto - Londona Gatwick 9:55 - 12:05 Easyjet

Londona Gatwick - Kauņa 16:20 - 21:05 Ryanair

Getwika ir 2 termināļu lidosta North un South, pabijām abos, jo ielidojām North, bet izlidojām no South. Bet atkal viss ir vienkārši, jo ir 4 stundas starp lidojumiem un nav stresa. Starp termināliem iet bezmaksas vilciens, norādes ir vienkāršas un saprotamas, ka jāiet uz Shuttle. Drošības pēc vēl paprasījām, bet kļūdījušies nebijām. Brauciens no viena termināla līdz otram aizņem 5 minūtes. Ieradāmies South terminālī gribējām nodot bagāžu, neņēma , jo bijām par ātru 1.5 stundu (tas parāda lieko laiku). Devāmies uz kafejnicu padzert kafiju, tad nodevām bagažu un tad devāmies uz drošības kontoli utt.

Par transportu pašā Porto - metro, piepilsētas vilciens un autobuss

Metro jāpērk daudzreiz lietojama Andante - papīra kartiņa ar metāla čipiņu iekšā 0.6 EUR + brauciens. Pilsēta sadalīta pa zonām un ir saraksts, kurā zonā atrodas konkrētais galamērķis. Pirms kāpšanas iekšā metro ir automātā jāieliek kartiņa, jānorāda vajadzīgā zona un automāts parāda cik maksā, tad jāsamaksā, automāts izdod atlikumu un ir ok. Tad pirms iešanas iekšā ir jāaktivizē šis brauciens nolasītājā un tad jādodas uz peronu. Piemēram no centrālās dzelzceļa stacijas Sao Bento uz Lidostu brauciens maksā 1.8 EUR un aizņem 0.5st. Ir vēl viena īpatnība Metro, ir pierasts, ka katra līnija atrodas uz savām sliedēm, bet Porto piecas vai sešas līnijas iet pa vienām sliedēm un pēc tam sazarojās. Lai saprastu kurā līnijā jāiekāpj ir jāskatās uz tablo uz perona. Tur parāda galapunktu un līnijas burtu un pēc cik ilga laika pienāks vilciens. Piem, Aeroporto; E; 1 min. Un jāskatās uz vilciena sāniem - Aeroporto; E. Ja ir jāpārsēžas uz citu liniju, tad ir obligāti jāaktivizē vēlvienreiz Andante. To pasaka arī metro vilcienā angļu valodā. Viss ir vienkārši.

Piepilsētas vilciens - braucām uz Guimares. (Ļoti skaista mazpilsēta, veselu dienu var pavadīt. Obligāti jābrauc ar pacēlāju kalnā - paveras skats uz ieleju, bet pašā kalna augšā ir neticami skaista pastaigu vieta ar milzīgiem sūnām noaugušiem akmeņiem. Pilsētiņā ir pils un nocietinājumi, ko apmeklēt.) Piepilsētas vilcienam pirkām biļeti Stacijā. Kārtība ir līdzīga kā ar Andanti. Iedod daudzreiz lietojamu papīra kartiņu ar metāla čipiņu - 0.50 EUR. Kasē pārdod braucienu (Porto (Sao Bento stacija ) - Guimares 3.10 EUR - 1st brauciens), ko aktivizē pirms kāpšanas iekšā vilcienā. Kontrole pārbauda brauciena laikā. Var pirkt turp atpakaļ, bet mēs braucām no Guimares uz Bragu ar autobusu, un tad no Bragas uz Porto ar vilcienu.

Autobuss - Guimares autobusu stacija atrodas blakus Macdonalds un viesnica Ibis (vietējie var nesaprast kādā virzienā sūtīt, bet Macdonalds zina). Autobuss kursē ik pa 40-50min uz Bragu. Biļete jāpērk pie šofera - apmēram 3.-EUR - braucam 40-50 min.(Brāgā galamērķis ir Bom Jesus, kur atkal ir jābrauc ar pilsētas autobusu Nr 2, jo neatrodas centrā - 1.65 eur - 20min, tas ir galapunkts) Vēlāk mēs no Bom Jesus braucām uz centru ar šo pašu autobusu, tikai šoferim paprasām, lai izlaiž centrā, cena nemainās - 1.65 EUR. Un nevajag jau ar uz autoostu, bet mēs braucām ar vilcienu atpakaļ uz Porto.

Vēl pilsētas autobusu lietojām , lai pašā Porto aizbrauktu uz zvejnieku rajonu uzēst jūras veltes vai zivis. Ņemam 500 autobusu - 1.65 EUR uz līdz galam Mercado (Matosinhos rajons), bet varēja arī aizbraut ar Metro A līnija Matosinhos.

Īsumā viss, ja kādam noder. Būsū priecīga.