Nedēļas nogale Nykopingā, jeb neba nu krīzes dēļ atteiksimies no ceļošanas!

Vai ir kas tāds, kas spēj sagādāt lielāku, vai vismaz tādu pašu prieku kā salds ananāss pie tropiskas jūras palmas ēnā... Man, tipiskai siltummīlei, kas nepeldās, ja ūdens temperatūra nav vismaz 20 grādi (bet vislabāk 28), nākas atzīt, ka – ir! Bet nu par visu pēc kārtas! Nu sakiet, vai lidmašīnas biļetes par 2 latiem abos virzienos nav lielisks prieka avots? Turklāt lēmums pieņemts dažās minūtēs! Nu labi, atzīšos – bijām jau šo aprunājušas, gaidījām tikai, ko jaukais Ryanairs piedāvās, un – sagaidījām. Sestdienas rītā lidosim uz to vietu, ko Ryanairs sauc par Stokholmas lidostu Skavstu, bet kas patiesībā atrodas vairāk kā simt kilometrus no Zviedrijas galvaspilsētas, toties blakus jaukajai pilsētiņai Nykopingai. Tā kā esmu atbildīgā par viesnīcu mūsu 4 dāmu kompānijai, ar Googles tantes palīdzību ātri vien atrodu neticamu piedāvājumu – nākamo prieka avotu: tieši pie lidostas ir jaunuzbūvēta, moderna viesnīca, kur četratā varam dabūt numuriņu par nepilniem 40 latiem par nakti. Cenā sola arī brokastis. Ceļojuma plāns ir: vienu dienu pavadīt Nykopingā, iepirkties, savukārt svētdienā doties uz netālo Okselosundi, kur, kā esam noskaidrojušas, ir skaista jūras mala un dabas takas. Tas jau nekas, ka ārā februāris! Ceram uz apsnigušiem, saules apspīdētiem plašumiem! Un tā – ceļojums var sākties! Jāpiezīmē, ar Ryanair lidošu pirmoreiz, un nav īstas skaidrības, ko var dabūt par 1 latu katrā virzienā... Visu, dārgie! Laipnas stjuartes, smuku lidmašīnu un 45 minūšu lidojumu. Arī tālāk sekoja vieni vienīgi patīkami pārsteigumi. Viesnīcu no lidostas var ar roku aizsniegt, tur sagaida bezgallaipns personāls, ar rezervāciju nav ne mazāko problēmu, un, neraugoties uz agro rīta stundu ap 10 rītā, mums izsniedz numuriņa atslēgas! Stiklotais lifts mūs nogādā 3. stāvā, kur atrodam savu quick-sleep istabiņu – nelielu kambarīti ar divstāvu gultām, kas lepojas ar sniegbaltiem palagiem un pūkainiem dvieļiem. Gultiņas gan jāuzklāj pašām, bet mēs varam! Ir pat televizors un neliels galdiņš! Ko gan mums vairāk vajag? Viss tīrs un svaigs, un blakusdurvīs atrodama nu vienkārši lieliska higiēnas telpa ar burvīgām dušām, tualetēm, baltiem dvieļiem un melni flīzētu silto grīdu. Ceļotāja sapnis! Noliekam somas un dodamies iekšā zviedru zemē. Autobusa pietura turpat pie viesnīcas, un smaidīgais šoferītis pārdod mums biļetes par 22 SEK (~1,50 Ls) līdz pilsētiņai. Saulīte spīd, noskaņojums labs, braucam! Nykopingā atrodam gājēju ielu un īstenojam šopingošanas ieceri. Man tā īsti neko nevajag, un arī gripas vīruss nedaudz traucē, tikai novērtēju cenas un piedāvājumu – nu jā, atlaides, viss pa puscenu. Apģērbi tādi patumši, apavi – nudien, gandrīz tikai melni. Ielīksmo pārtikas lielveikals. Manis jau iecienītais siers arī atrasts – vedīšu mājās krietnu kluci, tāpat kūku greznojamie nieki, ceilonas tēja puskg iepakojumā un – kāds pārsteigums, arī massalas tēja, pēc kuras ilgojos kopš Indijas brauciena. Jau pavēlā pēcpusdienā nolemjam papusdienot, un uz labu laimi ieejam kādā ķīniešu ēstuvē. Ne ēdienkarte, ne cenas nešķiet pievilcīgas, tāpēc nekautrējoties ceļamies kājās un ejam meklēt ko citu. Turpat netālu atrodam Chilli Njam-Njam bistro, ejam iekšā – o jā, šeit mums patīk labāk. Vēl labāk mums patīk, kad pasūtām ēdienu par saprātīgām cenām (69-89 SEK, tas ir, 4,50-5,90 Ls), labsajūta aug brīdī, kad izrādās, ka tēju un kafiju var pats ieliet pie atsevišķi nolikta galdiņa, un pilnīga svētlaime iestājas pie pirmā kumosa no milzīgās rīsu – jūras produktu – dārzeņu mērces porcijas! Gaumīgs čilli un gardas tīģergarneles absolūti gardā mērcē! Ak kungs... sapnis! Pirms tam iedzertais pretgripas pulverītis un čilli ir aizgaiņājis arī kakla sāpes un neveseluma sajūtu, tēja ar gardajiem cepumiņiem arī padzerta, un esmu atkal mundra līdzgājēja manām rosīgajām ceļabiedrenēm. Mums vēl pa pēcpusdienas tumsiņu (ir taču februāris!) jāaizstaigā līdz ostmalai, jāatrod krodziņš, par kuru daudz dzirdēts. Ļaujos, lai mani ved... Gar upīti skaista promenāde, pat tagad – ziemā. Aizbaidām neapmierinātu lielputnu, kas izskatās pēc zivjugārņa, priecājamies par dzīvojamām mājām – viņiem vasarā nu gan skaists skats no logiem... Lūk, arī ostmala! Vasarā šeit noteikti viss dzīvības un tūristu pilns, tagad tikai aicinoši deg krodziņa ugunis. Nu ko – ejam lūkot! Nolemjam te nākt pusdienot nākamajā dienā, tagad ceļš ir skaidrs. Ielās vairs nemana neviena cilvēka, un mēs pļāpīgi klīstam autoostas virzienā. Apspriežam, protams, vietējo dzīvesveidu – re, kā viņiem retam logam aizkari aizvilkti, pat pirmajā stāvā! Kautrīgi, bet tomēr iemetam ziņkārīgu aci zviedru sadzīvē – smuki! Mums iepatīkas fakts, ka gandrīz katrā logā ielikta iedegta lampiņa. Interesanti – kāpēc? Tāda tradīcija? Ir kāda „apakšdoma” tam? (ja kāds zina – atrakstiet – paldies!) Nedaudz uzkavējušās siltajā autoostas būcenīti, jau esam atpakaļceļā uz mūsu jauko viesnīcu. Vakara apcerei ar prieku izmantojam plašās koplietošanas telpas ērtos ādas zviļņus. Žēl, ka nesnieg – plašā stikla siena un klusinātā mūzika rosina vērot sniegputeni... Ak kungs, cik te ir labi! Vēl labāk kļūst, kad uzzinām, ka arī saunu šeit varam izmantot „par to pašu naudu”. Tā kā mums priekšā vēl viens vakars šai jaukajā vietā, to noteikti arī izmantosim. Otrā diena paiet mēģinot neapmaldīties Okselosundes šaurajās, līkumotajās, un, protams, gleznainajās ieliņās, kur sastopam visai laipnu kaķi, dažas mašīnas un pavisam nedaudzus vietējos iedzīvotājus. Izstaigājam jahtu ostu, privātmāju kvartāliņu un ūdensmalu, un dodamies centra virzienā. Nedaudz saīgstam no vietējā lielveikala – nu nepieklājīgi liels sortiments... delikateses par normālas pārtikas cenām, normāla pārtika par pavisam jaukām cenām, nu fui. Šī esot dārgā Zviedrija... Žēl, ka rokas bagāžā nevar neko daudz atvest – ņemams būtu gan mango čatnijs, gan citas burciņas! Un tad nu atpakaļ uz Nykopingu – ostmalas krodziņš mūs gaida! Atkal viena liela un garšīga pārēšanās. Cik saprotu – „kroņa” ēdiens šeit ir folijā ceptais kartupelis ar garneļu mērci un salātiem. To tad arī pasūtu (95 SEK ~ 6,20 Ls), vēl arī kūku un tēju. Nesaprotu, kā tie zviedri šitādas porcijas var sevī iedabūt – gan vakardienas ķīniešos, gan šeit no vienas porcijas mierīgi var paēst 2 cilvēki... Ar lielu labsajūtu vēderā vēl ielūkojam pārtikas veikalā – pirts vakaram nepieciešams kāds alus. Tas šeit pavisam vājš, laikam tāpēc, ka pārtikas veikala noteikumi tādi – atsevišķais alkohola veikals svētdienā nestrādā. Bet derēs. Nu ko – otrās dienas vakars ir klāt, pirts arī ir līmenī (mūsu vajadzībām nolikta milzīga kaudze baltpūkainu dvieļu), protams, atkal visur siltās grīdas, tīrība un labsajūta. Neliela vakara apcere un – varam likt modinātājus nākamā rīta mājupceļam. Un tā, finansiālais kopsavilkums: 2 Ls - lidmašīnas biļetes 20 Ls - naktsmītne, 2 naktis ar brokastīm un saunu 11 Ls – vietējais transports 16 Ls – iztērēts krodziņos garšīgam ēdienam Kopā par nedēļas nogali Zviedrijā (sestdienas rīts – pirmdienas rīts), ceļojot četratā: 49 Ls „no deguna”! Šim pieskaitām pāris aliņus (ap 70 sant. bundža), kādu nebūt pārtiku pie vakara tējas, personīgos tēriņus mājās atvedamajiem gardumiem un suvenīriem. Tas nu pēc pašu ieskatiem. Secinājums. Ja Ryanairs šitā mūs turpinās lutināt, noteikti braukšu vēl – ilgojos gan pēc jaukās viesnīcas ar lielisko rīta kafiju un apelsīnu marmelādi, gan gribu redzēt ostmalu bez skarbā ziemeļvēja, gan visu citu, kas brīvdienā un nesezonā bija ciet – vietējais pilsmuzejs, visādas darbnīciņas, kam tikai nosaukumus izlasījām. Un pats galvenais, protams, ir laba kompānija! Paldies manām ceļabiedrenēm :) Iesaku. :)