Taizemes ziemeļi - pa kalniem Mehongsonas aplis (Mae Hong Son loop)

Mehongsonas aplis (Mae Hong Son loop)

600km līkumotu kalnu ceļu, pāri Taizemes augstākajiem kalniem, cauri ielejām ar koši zaļiem rīsu laukiem, cauri nabadzīgiem ciematiem kuros pat nav elektrība, garām brīnumskaistiem ūdenskritumiem, neskaitāmiem dabas parkiem.

Mēs šo ceļu braucām 4dienas, kopā sanāca 800km, sākām un finišējām Pajā (Pai).

Kalnos mobilajam zona ir tikai ciematos un pilsētās, visur citur tu esi viens pats pret visu dabas varenību. Ceļa apstākļi var mainīties ik pa minūtēm, plats, svaigi asfaltēts gluds lielceļs, pēkšni pāriet putekļainā, bedrainā, šaurā celiņā. Slīpums vietām var arī sasniegt kādus 40grādus. Būtībā viss šīs ceļš sastāv no stūres grozīšanas uz vienu un otru pusi, augšā un lejā. Cilvēkam ar vāju vestibulāro apparātu jānodrošinās ar papīra turzu un ingvera dražejām. Manas meitenes izturēja godam lai gan brīžiem rādīja zaļas sejas. Vidējais ātrums nav liels, 100km posmu var braukt arī 2,5-3stundas.

Pai - Mae Hong Son 176km, 5h. (caur Ban Rak Thai un Ban Ruam Thai)

Pa ceļam sanāk šķērsot 2 kalnu pārējas 1400-1700m, virsotnē var apstāties izbaudīt brīnišķīgo kalnu ainavu. Te ir daudz iespaidīgu alu, vislielākā no tām Tham Lot (Lod Cave) un autentiski taju-birmiešu ciemati kuros mājas ir no bambusa zariem un lapu jumtiem. Ban Rak Thai – ķīniešu ciematiņš uz pašas Mjanmas robežas, kur audzē tēju. Ban Ruam Thai- pavisam maziņš ciematiņš kalna virsotnē, pati nokļūšana uz to jau ir piedzīvojums. Šo vietu mēdz dēvēt par Taizemes Šveici – ezeri, aug priedes un kalnainā ainava tiešām līdzinās Alpiem.

Mae Hong Son - Khun Yuam - Mae Sariang 230km, 6h. (caur Mae Surin waterfall )

Ceļš vijas gar pašu kalnu pakāji, lai redzētu Mae Surin ūdenskritumu, kas esot 100m augsts, nākas nogriezties no galvenā ceļa un atkal rāpties kalnā. 80km turp un atpakaļ aizņem 3stundas. Pa ceļam milzīgi plakāti vēstī, ka šeit aug savvaļas saulespuķes (Mexican sunflower fields) un tukšie viesu nami, ka to ziedēšanas laikā (decembrī) šeit čum un mudž no tūristiem. Bet mēs esam septembra beigās un esam vienīgie.

Mae Sariang – Doi Ithanon – Chiang Mai

Doi Ithanon - Taizemes augstākais kalns. Stāvs asfaltēts ceļš uzvijas, līdz pašai tā virsotnei 2565m. Augšā ir gan budistu svētvieta, gan observatorija, un tehnisko mērijumu stacija. Virsotne visa ietinusies lielā, baltā mākonī, ir mitrs un dzestrs gaiss, temperatūra tikai +16C. Līdz Chiang mai ir 2,5stundu brauciens - lejā no kalna un uz lielās šosejas virsū.

Chiang Mai vienmēr ir patīkami atgriezties. Tā ir liela pilsēta, taču man patīk tās raksturs ar vecpilsētu starp akmens mūriem un sarkanajiem SongTaew ielās (Tāds kā maršruta taksometrs, bet par 20-50bātiem var sarunāt nokļūt jebkur pilsētā).

Pēdējais posms Chiang Mai – Pai 140km 3,5h

Šo ceļa posmu braucu jau sesto reizi. Galvenais laicīgi izbraukt, rēķinoties, ka plkst 19:00 jau būs piķa melna tumsa. Un tumsā kalnu ceļos labāk nerādīties – bedres kļūst neredzamas un uz ceļa mēdz gadīties arī govis. Brauciens aptuveni 3-3,5h no kurām 2h pa ļoti stāviem serpentīniem. Un tad kad viss jau pieriebies, tas nozīmē, ka vēl vesela stunda pa līkumotajiem ceļiem lejup. Ceļš pašlaik daudzviet tiek remontēts, un paplašināts, tā, ka nākotnē būs labāka braukšana. Neko daudz no kalnu skatiem nesanāk redzēt, jo ceļa malas ir apaugušas ar bieziem kokiem, un nav arī kur apstāties ceļmalā. Bet ielejās, pa ceļam mazajos ciematiņos var piestāt nobaudīt kādu nūdeļu zupu vai aukstu dzērienu.

Mēs esam ģimene - kas nolēma uz gadu paņemt pārtaukumu dzīvē un apceļot Āziju. Pašlaik, jau kā 2 mēnešus esam Taizemē.

Mūs var atrast facebook un sekot līdzi mūsu piedzīvojumiem - Gap Year Latvians.