Pieturvieta - Melturi

Un nu dosimies uz populāru kāzinieku pieturvietu - Melturi. Tā atrodas nedaudz aiz Ieriķiem, ja braucam pa Vidzemes šoseju, un tieši pirms pagrieziena uz Cēsīm. Turp jaunlaulātie dodas, lai pieliktu piekaramo atslēgu gājeju tilta margām, solot mūžīgu mīlestību. Tā ir skaista vieta Amatas upes krastā, kas priecē gan ar dabas krāšņumu, gan 2004.gada labāko būvi - tiltu pār Amatu. Tas ir kā simbols savienībai - divu krastu satikšanās, kas vilina vedējus turp aizvest jaunos pārus.

Pavasaros pie Melturu tilta pulcējas laivotāji, jo tā ir viņu starta vieta laikā, kad palu ūdeņi Amatu padarījuši par trakojošu akmens upi. Šeit arī sākas interesants velobrauciena maršruts pa bijušo Melturu – Gulbenes dzelzceļu. Bet Amatas taka ir maršruts dabas vērotājiem visos gadalaikos. Pārgājienu var veikt pa posmiem: Melturi – Kārļu zivjaudzētava - Zvārtes iezis – Veclauču tilts. Amatas taka nav labiekārtota, atsevišķi posmi ir bīstami, tāpēc esiet uzmanīgi un piesardzīgi.

Melturi ir bijušais dzelzceļa pieturas punkts Melturos, Amatas novadā. Šajā vietā 1941.gadā tika atvērts izmaiņas punkts Bille. Līdz līnijas Ieriķi— Gulbene slēgšanai šeit bija ceļa postenis, pēc tam tas pārveidots par pieturas punktu.

Kafejnīca "Melturi" šosejas malā ir iecienīta ceļotāju apstāšanās vieta, kur atpūsties, paēst vai padzert kafiju. No tās paveras lielisks skats uz ieleju un meža galotnēm. Šī vieta ir fotogrāfu iecienīta gan ziemā, gan vasarā. Arī mēs tai nevarējām pabraukt garām un apstājāmies, lai izpētītu šo brīnišķīgo Latvijas dabas stūrīti.