Mārcis Pļaviņš: Turcijā – noguldīts uz lāpstiņām

Pārsteidzošā turku viesmīlība mani sagaida jau pirms valsts robežas ar Bulgāriju. Pulsējošā Stambula un negantā satiksme šajā milzīgajā metropolē iesākumā nepatīkami pārsteidz, taču visai drīz pārvēršas par patīkamu piedzīvojumu. Līdz savas neuzmanības dēļ guļu uz karsta asfalta un lokos sāpēs.

Īsi pirms iebraukšanas Turcijā, piestāju benzīntankā, kur satieku aptuveni mana vecuma čali, kurš, ar skūterīti izceļojies pa Bulgāriju, atgriežas Turcijā. Viņš laipni piesakās palīdzēt uz robežas, kas izrādās ļoti noderīgi, jo bez viņa saprast Malko Tarnovo robežas šķērsošanas procesu būtu diezgan sarežģīti. Ar Furkana palīdzību veikli iebraucam Turcijā un līdz Saray pilsētai braucam kopā. Tur Furkans uzsauc pusdienas, lauzītā angļu valodā pastāsta par savu valsti un šķiramies.

Lai arī ceļi ir plaši un samērā tukši iesākumā, vietām tie sašaurinās, kur satiksme kļūst negantāka – šoferi nekautrējas apdzīt un pastumt nost no ceļa, pat ja pretī brauc automašīnas. Pārnakšņoju nelielā kempingā, ceļos 5.30 ar domu iebraukt Stambulā pirms rīta sastrēgumiem. Plāns mazliet izgāžas, kā rezultātā esmu bīstami tuvu Stambulas centram, kad pulkstenis rāda 8.30 – nelabs laiks. Deviņos norunāta tikšanos ar Mišelu - šarmantu dāmu no Kanādas, ar kuru iepazinos Barbadosā sava iepriekšējā ceļojuma laikā 2010.gadā. Lai arī sākumā mazliet stresaini, pēc mirkļa mazliet iejūtos zibenīgajā satiksmes ritmā un pat nedaudz aizraujos –

apgriežoties krustojumā, neaprēķinu savu ātrumu, kā rezultātā pretimbraucošs zaļš fordiņš nosvilpo gar Mušas pēcpusi intensīvas taurēšanas pavadībā. Saprotu, ka jābūt mazliet uzmanīgākam un nopriecājos, ka esmu sasniedzis norunāto tikšanās vietu sveiks un vesels.

Ceļojumu bloga turpinājumu lasi ziņu portālā LSM.lv.

Autors: Mārcis Pļaviņš, Piedzīvojumu meklētājs.