Savanna - Orlando - NASA

Pēdējais šots- 4dienu nedēļas nogale par godu ASV neatkarības gadadienai (4.jūlijs) un mans pēdējais tālais brauciens uz Floridu..

Tā kā Florida un galamērķis Orlando atrodas aptuveni 10h attālumā no Fort Lee, tad ceļojumu nācās nedaudz saskaldīt - pirmā nakts tika pavadīta Savannā. Un par to tikai priecājos, jo šī ir viena no vecākajām pilsētām, kas arī saglabājusi tādu tā meksikāņu seriālu šamu ar bruģētām ielām un vecām ēkām un tie noaugušie koki un vietējā publika...4dienas vakarā, izejot apskatīt naksnīgo Savannu, likās, ka ielās izgājusi visa pilsēta - pilns ar jauniešiem, klubiņiem, ballītēm un atmosfēra super! Nākamajā dienā pilsēta pavērās kā atgriešanās kādā pagātnes filmā ar senajām ēkām un strūtlakām un mazie veikaliņi, par kuriem valda pašdarbbnieki piedāvājot pašu sašūto vai pagatavoto. Pilsētas krastmalā gaiss jau visrmo svētku noskaņās un karodziņi sagatavoti, skatuve tiek stellēta un ticiet man, ja nebūtu galvā nosprasusts mērķis- Orando, tad labprātīgi būtu palikusi šajā miera idillē.

Kārtējie simti kilometru dienvidu virzienā un svelme arvien lielāka, necik ilgi esmu nonākusi katra bērna sapņu pasaulē - Disnejlenda, Universal studios, Epcot, Magic kingdom un tā tālāk un tā joprojām viss ap mani rokas stiepiena attālumā.. Pirmais vakars tiek veltīts tuvāk esošā Universal studios izklaides pilsētiņas apskatei. Un tad tas sākas - gaismas, ekstremas kafejnīcas, konccerti, iklaides, klubi, bāri un viss tik skaļš un krāsains un liekas, realitāte pazudusi. Par cenām gan nerunāšu.... pati studija gan slēgta uz nakti un ja godīgi,tad man arī nav vēlme maksāt milzu naudu, lai paskatītos uz atrakcijām, kurās savu vaiļu dēļ pat neiekāptu..

Nākamā diena ir mans favorīts - gatorland!!!! Viss par un ap aligatoriem un krokodiliem. lai me pilnīga uzzinot, ka militāristiem ieeja pa velti un var sākties mans piedzīvojums - jau pašā sākumā sagaida saulē laiski izlaidušies varoņi, kas tā vien gaida, kad kāds kādu desas gabaliņu iemetīs plaši pavērtajā mutītē. Iespēja gan izstaigātes pa parku, gan noskatīties aligatoru šovu, gan pašai ar to nobildēties un kam maciņš biezāks, nobildēties arī ar veselu grupu resnu aligatoru baru fonā. Ie iespēja redzēt aligatoru- albīnu,kas viss balts bbalts un nopirkt paciņu ar desām kuras var izbarot kuram jau nu gribas. Es izvēlējos gudrinieku,kas vienkārši bija pavēris mutīti ar vēstījumu - met tik iekšā! Šovi izbaudīdi, bildes sabildētas un tālākais ceļš uz Disneja pilsētiņu - kārtējo bezmaksas vietiņu ar veikaliem un bāriem, un restorāniem un šoviem. Pašā Disnejlendā roka necēļās maksāt 200$ ieeju, bet atgriezīšos kad kādreiz būs kāds bērns ko aizvest. Tas nekas, Disneja pilsētiņa toties pidāvāja Circus De Soil izrādi un šoreiz nolēmu beidzot to apmeklēt Kā cirkus ir mainījies, kā man patika!!!!! tik daudz triku un mākslinieku un viss vienlaicīgi. Laiks palidoja un iespaidi grandiozi.

Pēc izrādes ir zemais skrējiens uz vietu, kur noskaitīties 4.jūlija uguņošanu. Nolemjam doties uz Orlando centru, jo tur solas būs grandiozākās ugunis. Vieta izcila, ezers, kura vidū izgaismota strūtlaka un pāri visam 30min gara uguņošana. tautas masas milzīgas un noskaņojums pacilāts. Ar to arī jāatvadās no lieliskās Orlando unjāsāk virzīties atpakaļvirzienā. naktī gan mega problēmas ar viesnīcas atrašanu, tāpēc pielidījās kāds mans "kartējais"mazais sapnītis - palikt ceļmalas motelī, kas tas ir filmās šausmas, pieredze ekstrēma - jo iztaniņa maza un smirrdīga un netīra un katram štruntam uzlīmēta uzlīme ar uzrakstu = ja nozagsi šo pakaramo (krēslu, tējkannu), tas tik atvilkts no kredītkartes!!!! Tik tāds nieks...maksāts tika skaidrā naudā

Kārtējā satraukumu pilnā diena, jo priekšā NASA jeb Džona Kenedija visuma centrs. Jau dodoties uz tālo nostūti jūras krastā, satrauukums pieaug, jo kā nekā, tā taču ir dzīvā vēsture!!!! Pie biļešu iegādes tiek izstāsīti "jāredz"objekti un taisnā ceļā, uzmetot vien acis raķešu dārzam, kas atrdodas muzeja nostūrī, dodos uz Atlantis muzeju, kurā viss par un ap šo pirmo gaisa kuģi, kam paredzēts bija transportēt personālu. Muzejs iekārtots tā, ka pašam kā pilotam jāiziet daži pārbaudījumi un jāiekāpj improvizētā kuģī un pat jāuzšaijas augšā visumā.Tā bija pirmā tikšanās ar Atlantis. KOmpleks aturpinājumā autonusu ekskursija uz Apollo ēku. Pa ceļam NASA ēka, kur tiek gatavots jauns kosmosa kuģis lidoumam uz Marsu.... ēka iespaidīga, lai saprastu tās izmērus - ASV karogs ir 21 stāvu liels un ēka sevī var ietilpinās 4 Empire state ēkas... Brauciiens gar pacelšanās platformām, iespēja apskatīt mobilās platformas, kas var palaist raķeti no kuras vietas vien nepieciešams... Pietura Apollo..... kas par sajūtām, kad ir iesp;eja ieiet reālajā telpā no kuras tika koordinēta šo raķēšu pacelšanās, visi displeji un ierīces saglabātas no tālajiem 70tajiem.... 3-2-1 un kuģis paceļas un troksnis un gaismas un viss. Iespēja pataustīt mēness gabalu, iespēja nogaršos pilotu ēdienu, informācija par visiem lidojumiem... fantstika!!! NASA ir noteikti jāapmeklē jebkuram, kam iespēja. Vēos, kaut būtu bijis vairāk laika, bet tas ir nepielūdzams un jāsāk lūkots mājupceļam...

Nakts Džeksonvillas pludmalē, kur arī izklaides vietu netrūkst... Nākamā diena atvadu gājiens uz makšķerēšanas molu un viss- paldies.Pēdējais lielais ceļojums beidizes- sveiciens atpakaļ Fort Lee.