Austrijas kalni-Itālija

19.07.

Valmiera - Augustova, nakšņojam.

20.07

Augustova - Erding, Vācija

Polijā busam problēmas ar degvielas padevi, bet uz priekšu tiekam. Iebraucot Vācijā policija lika nobraukt no trases, pārbaudīja dokumentus, pabrīnijās, ka dēls guļ busā šķērsām pa visu beņķi, bet tā kā bija piesprādzēts, neko neteica. Pirms Erdingas nobraucām no ceļa un gulējām nost, iepriekšējos gados atstrādāta pieredze.

21.07

Erding-Ērglā ligzda Vācijas Alpi

Mostamies taisam brokastis un pa ceļam uz akvaparku iepērkamies Vācijas lielvekalā, daudzām precēm cenas stipri zemākas, kā Latvijā. Akvaparks jauks, meita sajūsmā dēli ne īpaši, man ar sievu pirtis patika, tikai bija par īsu.... Vakars pirms Ērgļa ligzdas, skaistā piekalnītē.

22.07

Ērgļa ligzda-Krimlas ūdenskritums Austrija

Mostamies, brokastis, Vācijas kalni un Ērgļa ligzda, nu skaisti, nav ko piebilst, tūristu jūra... Pie Ērgļa ligzdas piebraukt nedrīkst, ir speciāli autobusi, uzbraucot augšā uzreiz jāpiereģistrējas atpakaļbraucienam, savādāk var sanākt ilgi gaidīt.

Apbrīnojot skaistās kalnu ainavas, pa kalnu ceļiem dodamies uz Austriju, pacēlājs uz kalniem kur bija paredzēts pastaigāt pa trošu tiltu un pastēvēt virs bezdibeņa, vairs nestrādā. Dodamies uz Krimlas ūdenskritumu, pirms paša ūdenskrituma izbaudam Alpu negaisu. Ūdens gāžoties no kalna ir sasists sīkos pilienos un tuvojoties ūdenskritumam paliec arvien slapjāks. Skaisti!!!!!!!!!

Nāk vakars, paēdam un dodamies vakara pastaigā gar ūdenskritumu līdz pienāk melna nakts. Paliekam pa nakti klausoties ūdenskrituma radītajā troksnī.

23.07

Alpi- Garda, Itālija

Mostamies, brokastis un pa Grossglockneres ceļu

dodamies ekskursijā pa kalniem, skaisti, tas ir jāredz.

Ar busiņu uzrāpojam līdz 2570 metriem, arī viņam trūkst skābeklis un sāk vārīties, paši uzbraucām mazliet augstāk. Ledāji kalnu nogāzēs, murkšķi brīvi pastaigājas, rokās paņemt nevar, bet no cilvēka īsti nebaidās.

Vakars netālu no Gardas Itālijā

24.07.

Gardalandes parks-Verona

Mostamies ar atsvaidzinošu lietu, brokastojam un uz atrakciju parku. Parks liels, izklaides iespēju daudz, dēls amerikāņu kalniņos iznīcina telefonu. Iespēja atpūsties visa vecuma bērniem un ne tikai, mani iemāna, pēc skata lēnā vilcieniņā, šausmas, žēl, ka nevarēja izkāpt. Meita vairākas reizes laida pa lielajiem kalniem, ar sajūsmu, man tas bija pārāk ekstrēmi. Pēc parka peldamies Gardas ezerā, ūdens krāsa nekāda, bet veldzēties vajag.

Vakarā Verona ar savu leģendu par Romeo un Džuljetu, mīlnieku kaps, mīlētāju balkoniņš un Veronas kultūrslāna atsegumu.

Nakts pie Ligūrijas jūras pirms Pizas

25.07.

Pelde jūrā, pietiekoši sāļa, lai varētu nekustīgi gulēt uz ūdens. Brauciens līdz Pizai. Pizā tā sāk līt, ka no viena uzbāzīga melnā nopērkam ,,vienreizējos" lietussargus, bet lietus beidzās ātrāk, nekā mēs paspējām izmirkt, melnie uzreiz sāka tirgot saules brilles, cepures un vēdeklīšus.

Pizas tornis, tūristu jūra, nu ir viņš šķībs, nu ir viņš skaists, bet nekā vairāk.

Braucienā uz Romu, nākošā paredzētā pietura pie Tirhenijas jūras, pirms Romas. Vakars atpūtai un peldēm jūrā.

26.07.

Rīts ar peldēm jūrā un brokastīm. Brauciens uz Romu, karstums mežonīgs. Pēc ieteikumiem Romas centrā nebraucam, atstājam busiņu pie metro un uz Vatikānu dodamies pa pazemi. Vatikānā esam pirms pl.10, bet uz muzeju rinda, vismaz 1 km, izlemjam nestāvēt. Vatikāns, nu iespaidīgi, pienāk tūristu ķērājs un piedāvā 2 stāvīga autobusa pakalpojumus, Romas ievērojamāko vietu apskatei, pie 37 grādiem, pieņemam piedāvājumu, jo karstums nav izturams. Izkāpjam pie Kolizeja, ievērības cienīgs apskates objekts. Pārsteigums, ka bērniem ieeja par brīvu un skolotājam par pus cenu.

Nākošā plānotā vieta Trevi fontaine, ar vietējo palīdzību dodamies tās virzienā, bet strūklaka remontā un nav kur iemest monētu, ticējums - ja iemet monētu, tas uz atgriešanos Romā, labi, ka tā, vēlāk paskaidrošu. Pastaigājam pa Romu un dodamies atpakaļ pie busiņa. Pārsteigums! Busam izsiststs stikls un visas mantas izrakņātas, zagļu lielākais guvums fotoaparāts par 100 euro, mums sabojāts iespaids par Itāliju un Romu. Vēršamies policijā, velti iztērēts laiks, tie apliecina, ka tas notiek regulāri, ja nav apdrošināšanas, tad nekādas jēgas rakstīt iesniegumu. Interesantākais, ka busa aptīrīšana notika gaišā dienas laikā, apdzīvotā ielā, kur nepārtraukti notiek cilvēku un mašīnu kustība, blakus dzīvojamās mājas un netālu stāvēja ielas tirgotāji???

Nosolos nekad neatgriesties Romā un labi vien bija, ka neiemetu strūklakā monētu. Dodamies uz Pompeju, bez sānu stikla pabraukt nav iespējams, bet benzīntankos skoču var nopirkt vairumā. Aizlīmējam logu un uz priekšu. Pie Pompeja atrodam kempingu/stāvvietu un liekamies gulēt.

27.07.

Rīts, brokastis, normāla duša un Pompeja, arī šeit bērniem par brīvu un skolotājai pus cena. Ļoti labi saglabājusies, var just gadsimtiem vecu auru, nebiju domājis, ka šīs pilsētas drupas ir tik lielas, IESPAIDĪGI, ko spēj izdarīt daba un cik bezspēcīgs var būt cilvēks.

Tākāl ceļs ved uz Vezuvu, uz vulkānu kurš iznīcīnāja Pompeju ar visiem tās iedzīvotājiem.

Klus un mierīgs, var redzēt cik augstu ir bijusi lava, līdz sāka plūst pāri malām. Nuj, liela bedre, jau sākusi aizbirt....

Nolemjam sameklēt busiņam servisu, lai ieliktu stiklu, jo braucot troksnis ir diezgan traucējošs. Bet, braucot pa galveno ceļu uz servisu, pa mazajām Itālijas ieliņām, no sānielas ar stop zīmi izlido skuteris un ir zem mana bampera, pasažierim kāja salauzta, tas bļauj, kā traks, satiksme bloķēta, pārējie taurē, uzrodas skatītāji, tie vaimanā un intensīvi žestikulē ar rokām. Atbrīvojam krustojumu, taurētāji aizbrauc, uzrodās liecinieks, lai es ātri iedodot savu OCTA, viņš nofotografēšot un aizsūtīšot..., neko nesaprotu, kāpēc kādam no malas vajag manu polisi, paskaidroju, ka es neko nedošu un saukšu policiju. Atbrauc 2 ātrie ar 5 minūšu intervālu, un cietušo aizved, pēc laika ir arī policija, 2 dāmas, kuras runā arī angliski.

Vispirms savu liecību sniedz Itālis, skūtera vadītājs, pa vidu jaucas ,,liecinieks", kurš nemaz nebija klāt sadursmes brīdī, bet es nepārprotami saprotu, viņš skaidro policistēm, ka es nabaga skuteristam uzbraucu, kad viņš godīgi stāvēja pie stop zīmes, ko faktiski, nenojaucot 2 metri augsto sētu, ielas malā, nav iespējam izdarīt. Es mēģinu iejaukties, bet policistes saka, ka nav vērts, jo man būs jāsniedz savs paskaidrojums, bet viņas arī nevar nomierināt uzbāzīgo liecinieku. Man nav līdzi izdrukātas OCTAS, pienākas, ,,pa lēto", pus stunda, 2 e-pasti, tikai 10 euro, izmantoju vietējo internetu, lai pārsūtītu no e-pasta polisi. Policistes, jaukas, varam normāli parunāties un ne tikai par negadījumu, viņas piekrīt, ka satiksme Itālijā ir ārprātīga, sarakstu liecību, lika rakstīt latviešu valodā. Servisā trāpam, pirms darba laika beigām, tur runā tikai Itāliski, bet telefonā ir google tulkotājs, visu sarunājam, stiklu var dabūt tikai nākamā dienā, es neesu ar mieru gaidīt, švilpodami, laižam virzienā uz Rimini. Nakšnošana paredzēta pie Adrijas jūras.

28.07.

Rīts, brokastis, pelde Adrijas jūrā, brauciens uz San Marino, tur daudz krievu, pat atlaižu reklāmas speciāli krievu valodā, dzirdam arī latviešu balsis. Kaut kādi, vietējos apģērbos tērpti vīri vada, vai trenējas, kaut kādai parādei, interesanti paskatīties.

Man, kā medniekam ieroču veikali, vou, tur ir ko redzēt un cenas, ļoti pieņemamas, ieroči, optikas, dažādi tēmekļi ļoti plašā izvēlē. Toties mobilie pakalpojumi, ārprātīgā cenā, saņemu īsziņu ar pakalpojumu cenām, kad esu beizis runāties ....

Nākošā pieturas vieta Rimini un Mini Itālija. Daudzi apskates objekti miniatūrā un ne tikai no Itālijas, ieejas biļete, pret redzēto, neadekvāti augsta.

Vakars pie Adrijas jūras.

29.07.

Brokastis, pelde jūrā un brauciens caur Gardu, jāpaņem atrakciju parkā pazaudētais un atrastais dēla telefons un uz Venēciju. Pa ceļam gadās, daži veikali ar ļoti pieņemamām cenām, Venēcijā tiekam vakarā un applūdušajā Marka laukumā pilnīgā tumsā, Venēcija savā vietā, pārpildīta ar tūristiem, reizi mūžā apskatīt nenāk par sliktu..

Nakšņojam, jau Austrijā, ceļmalas stāvvietā, skaistā kalnu nogāzē.

30.07

Mājupceļs caur Grazu, apciemojot radus un iepērkoties, Vīne ar Mocartu,tikai vakarā, bet skaisti.

Nakts jau Čehijā

31.07.

Čehija - Varšava, veikali, bet cenas apģērbiem un apaviem lielākas, kā bagātajā Itālija. Nakts pie Varšavas

1.08.

Mājupceļs. Veikali un Belastokas tirgus, nekā ievērības cienīga, vakars siltā jaukā gultiņā.

Secinājums: Austrijas kalni, skaisti, jauki, vareni ar kontrastaino dabu.....

Itālija kopumā ļoti dārga, pat reti kur varēja tikt pie jūras par to nemaksājot, pret tūristiem nelabvēlīgi noskaņoti vietējie, uzbāzīgie melnīgsnējie Itāļi ar savām lētajām precītēm. Braukšanas kultūra, šausmas,