Bojārs Ķīnā: Pekinas gaismas pilis, kāju badmintons un dīvainā tenisa bumbiņa

Lielais Ķīnas mūris, komunisms un smogs – šādas lietas nāk prātā, domājot par visapdzīvotāko pasaules valsti. Taču Ķīna sevī slēpj daudz mazāk zināmu un interesantu lietu, ko ceļojumā uz šo austrumu zemi iepazina Latvijas Televīzijas žurnālists Guntis Bojārs. Rakstu sērijā sabiedrisko mediju portālā lsm.lv autors piedāvā savu skatījumu uz Ķīnu.

Šī aina mani aizrāva un sajūsmināja pat vairāk nekā visa Ķīnas garā mūra čūska, - satupuši kā zvirbulēni uz kāpnēm, pie plauktiem, mazie ķīnieši šķirsta un lasa grāmatas. Un tas viss notiek nevis lielā daudzmiljonu ēkas pēdējā stāvā speciālā bērnu istabā, kā pie mums, bet jebkurā Pekinas grāmatnīcā, kurā vien ir kas krāsains un dabūnams bērniem.

Tā dara arī pusaudži un pieaugušie, paņemot grāmatu turpat no plaukta un noliekot atpakaļ, kad tā ir palasīta.

Un neviens viņus nedzen ārā, neviens neaizrāda un nav pat nevienas brīdinošas zīmes ar sarkanu, ka sākt lasīt drīkst tikai tad, kad grāmata ir nopirkta.

Bloga turpinājumu lasi ziņu portālā LSM.lv.

Autors: Latvijas Televīzijas žurnālists Guntis Bojārs.