Belgija - atkritumu, sirsniigu cilveeku, daargu cenu un eertu vilcienu zeme

Daudz kam var piekrist paareejos aprakstos - belgji tieshaam paarsteidz ar savu laipniibu, sirsniibu un... netiiriibu. Pilseetu centros tas nav manaams, bet sanaaca pastaigaaties pa Sharleruaa nomali, un taas atkritumu kaudzes ko vinji sakrauj pie maaju sienaam, kaa arii visur izmeetaatie papiiri pat no Latvijas atbraukusham ir paarsteigums :) Nepiekritu par arhitekturas skaistumu - taas vienveidiigaas, nomaacoshi bruunaas dziivojamaas maajas aatri vien saak "seedeet aknaas". Protams, vecpilseetas gan ir uz goda, un tadu tur ir ljoti daudz, katraa mazpilseetaa. Kopumaa ainavas ir OK, sanaaca buut dienvidu daljaa, kur ir Ardeenu kalni - nav iipashi augstaaki par Gaizinju, tomeer izskataas pec kalniem, tadi kaa no pelniem uzbeerti un ar kokiem apaugushi. Lai iepirktos, ir jaameklee COLRUYT nolikttavas tipa lielveikali - paartikai Latvijas cenas, bet dzeerieni pat krietni leetaaki! Vilcieni sliid bez skanjas un paarsvaraa ir ljoti komfortabli, miikstiem seedekljiem un galdinjiem apriikoti. Uz visaam valsts stacijaam no visaam vismaz reizi stundaa iet kaads vilciena reiss - fantastiska sisteema. BRISELES iekshejaa transporta sisteemaa gan var "kaklu nolauzt" - divas reizes meeginaaju aizbraukt ar metro un tramvajiem uz Heizelu (MINI eiropu), bet rezultaataa pirmoreiz attapos kaut kur elle rataa pilseetas viduu, kur tramam galapunkts, izraadaas, biju braucis uz nepareizo pusi, tachu sekojot noraadijumiem un kaapjot iekshaa it kaa pareizajaa, peec briizha attapos atpakalj Midi stacijaa! Jaa, galvenaas stacijas Briselee ir 3 - Midi, Centraal un Noord, apmeram ar 2km intervaalu, un visas ir milziigas, vismaz 3 reiz lielaakas par Riigas centralo staciju, kaajas piekuust staigaajot. Transporta biljete visai dienai un visiem transportiem - 3, 80 eur. Cenas kopumaa kaa jau visur Eiropaa - leetaak par eiro gandriiz vispaar nekas nemaksaa, pat Snickers ir pa 90 centiem. Bet nobeigumaa velreiz par cilveekiem - tur tieshaam valda cita attieciibu kultuura. Nav iedomaajami nervozi uzbraucieni, kasiishanaas par siikumiem vai kas tamliidziigs, Latvijai absoluuti ikdieniskjs. Autoshoferi pirms paarejaam jau 20 metrus ieprieksh bremzee, ja veelies apseesties, solinjus cilveeki no paunaam atbriivo, pat ja tikai paskaties uz to pusi, ja prasi kaadu info, tad pat nesaprotot anglju valodu (ko tieshaam tur daudzi neprot, D daljaa visi runaa franciski), cilveeks centiisies paskaidrot, kaa maaceedams utt. Aaarkaartiigi augsts savstarpeejas cienjas, iejutibas un izpaliidziibas liimenis. (atgriezoties LV, atskiriibu noveerteeju uzreiz, kad man lidostaa apsargs kaartiigi uzbljaava pa to vien, ka paspeeru dazhus soljus uz nepareizo pusi). Pat nosaciitie "urlas" tur ir civilizeeti - satiku triis absoluuti nomaljaa vietaa kur nebija cilveeku, agri no riita, shamie prasiija cigaretes. Kad teicu, ka nav, shie gan neticeeja un drusku apvainojaas, bet taa arii skjiraamies un gaajaam katrs savu celju. Latvijaa stabili buutu gjiimii dabuujis, vai vismaz ticis "paarbaudiits". Aa, veel kas interesants - ljoti shaubos, vai tie visi, ko redzeeju taa daraam, bija geji, taapeec atliek secinaat, ka sabuchoshanaas pieaugushu virieshu starpaa tur ir absoluuti normals sasveicinaashanaas veids.