Ziemassvētku galvaspilsēta

Dienas laikā Strasbūra var likties vienkārša, sakopta pilsēta, īpaši ziemā, bet kad sāk krēslot, ikvienam kļūst skaidrs, kāpēc šo Eiropas Parlamenta izmitinātāju pilsētu mēdz dēvēt par Ziemassvētku galvaspilsētu. Pirmoreiz Strasbūru apskatu ap desmitiem vakarā. Visi strasbūrieši laikam nobijušies no aukstuma, viss šķiet kā izmiris, tāpēc liels pārsteigums mani sagaida nākamajā dienā, kad pilsēta ir ļaužu pilna. Pat ziemā netrūkst riteņbraucēju. Šķiet, ka tūristu ir diezgan daudz, bet, man par brīnumu, pat suvenīru veikalos retais pārdevējs runā angļu valodā. Man paveicās, ka mazliet saprotu franču valodu. Nevar nepieminēt, manuprāt, Strasbūras lielāko brīnumu – 142 metrus augsto Dievmātes katedrāli, ko nepārspīlējot var dēvēt par akmens mežģīni. Tā atrodas pašā vecpilsētas sirdī un vismaz mani pievelk kā magnēts. Protams, nedrīkst aizmirst Strasbūrai tik raksturīgos Ziemassvētku tirdziņus. Tie gan ir ļoti silti un jauki, bet tajos piedāvātās preces mani īpaši neuzrunāja, bez tam mūsu tirdziņš Doma laukumā strādā līdz desmitiem, kamēr Strasbūras tirgotāji uz mājām dodas daudz agrāk. Atgriežoties Rīgā, mazliet skumji bija secināt, ka Ziemassvētku noskaņa jāmeklē nedaudzajos izgreznotajos skatlogos vai paša sirdī. Tomēr mājās ir vislabāk. Galu galā paši varam burvīgi izgreznot savas mītnes un cerēt uz brīnumu Rīgas ielās nākamgad.