Taizemes kaleidoskops...

Uz Taizemi devāmies oktobra beigās, novembra sākumā, lai savām acīm redzētu visu dzirdēto un lasīto... Lidojām ar KLM aviokompāniju, kam lidojumi nav paši lētākie, toties 6 stundas Amsterdamā ļauj ar vienu aci ielūkoties pilsētas sarkano lukturu ielās, kā arī izmēģināt visus pilsētas legālos labumus! :) Jāsaka, ka pašu lidojumu līdz Bangkokai ir vieglāk pārnest, nekā pirms tam var likties. Ielidojot Bangkokā, problēmu ar vīzu saņemšanu nav- līdzi jābūt 1 foto, jāuzrāda biļete un pase, jāaizpilda anketa, jāsamaksā 1000 BTH (~16 LVL) un vīza līdz 14 dienām kabatā. Ja plānojat Taizemē uzturēties ilgāk, tad gan vīzu ir nepieciešams nokārtot iepriekš. Bangkoka pārsteidz, un pamatīgi- ceļš no lidostas līdz viesnīcai pilsētas centrā ved pa lielām maģistrālēm, tiltu tiltiem, garām graustiem un debeskrāpjiem. Kolorīts pārsteidzošs. Viesnīcas Bangkokā un vispār Taizemē tiešām ir tās vietas, kur sajūties laimīgs nonācis- viss ir augstā līmenī- plaši numuri, laba ēdināšana, serviss un interjers, un tas viss- par patiešām smieklīgu naudu. Sākumā gan, pirms doties ceļā, visiem iesaku kārtīgi papētīt viesnīcu atsauksmes www.tripadvisor.com. Bangkokā pavisam noteikti ir jāapmeklē Karaļa pils, jādodas izbraucienā pa kanālu, jāiepērkas peldošajā tirgū. Kad satumst, ir jādodas uz nakts tirgu- slavenākais- Khaosan road. Un pavisam noteikti- vienreiz ir jāredz nelegālais Ping- Pong šovs. Par to neviens skaļi nerunā, bet uzjautājot ikvienam Tuk- tuk šoferim, viņi pavisam noteikti Jūs uz tādu aizvedīs. Pa Bangkokas ielām iesaku pārvietoties tikai un vienīgi ar tuk-tuk takšiem. Teorētiski paredzēts priekš diviem pasažieriem, reāli ielien vairāk- tas ir labs veids, kā open-air izbaudīt Bangkokas milzīgo satiksmi un uzdzīt adrenalīnu. Pēc special request- pat tuk- tuku var pacelt gaisā uz pakaļējām. :))) Bangkokā uzturamies divas dienas- tieši tik arī ir nepieciešams, lai izdarītu un redzētu visu, kas ir nepieciešams iespaidu gūšanai. Obligāts ieteikums- pie Bangkokas ir jāpierēķina klāt vēl divas dienas un jādodas 2 dienu ekskursijā uz Kwai upi- eksotiski, aizraujoši, daudzsološi. Garantēts- nenožēlosiet. Par cik Taizemē visa lielā rosība notiek ielās, arī dažnedažādo ēdienu gatavošana, gaisā nepārtraukti ir saldena smaka, kas kopā ar pilsētas smogu un gaisa mitrumu nepārtraukti kaklā tur kamolu un nepamet sajūta, ka ik brīdi varētu skriet aiz stūra. Bet ziniet- tas viss Bangkokai piedod īpašu knifu... Pēc divām Bangkokā pavadītām dienām dodamies uz Pataiju. Jāteic, ka šokē arī tā- savos prātos iztēlojušies to kā baigo paradīzi, sev par vilšanos ieraugam Bangkoku, bet miniatūrā. Varbūt nedaudz pārspīlēts, bet arī šeit ir spiedīgs gaiss, diezgan liela netīrība un nobružātība. Viesnīca Pataijā noteikti ir jāņem ārpus centra, jo uz centru var nokļūt ar tuk-tuk par lētām naudām, savukārt jums ir viesnīca ārpusē, kur atgriezties no visas burzmas, trakās naktsdzīves, netīrības. Pataija, jāteic, dienā nemaz nav Pataija. Slavenā promenāde- Walking street ir iztukšota, un tā mostas tikai vakarā- darbu sāk visi klubi, bāri, go- go šovi, erotiskie klubi, arī ladyboy un taju sievietes. Grūti gan atšķirt un procentuāli noteikt, cik daudz vīriešu kārtas pārstāvjus cenšas apkalpot sievietes un cik transvestīti. Ar trasvestītiem ir atsevišķs stāsts- Taizemē vienkārši visās malās var vērot procesus, kā vīrieši pamazām pārtop par ladyboy- sāk atlaist matus, staigājot grozīt gurnus un koķetēt. Tiem, kam naudiņa sapelnīta tā pavairāk, ir iespēja uztaisīt operāciju tik tālu, ka nekas vairs īpaši neliecina par vīrišķās dzimtas atšķirībām, savukārt tie/tās, kam naudas operācijām nepietiek, līdz viesnīcai tiekot ar saviem klientiem, nākas tos aizmidzināt, lai neatklātu acīmredzamo. Tādos gadījumos peļņa no klienta tiek dabūta, vienkārši tos aptīrot. No Pataijas noteikti ir vērts doties ekskursijās uz slaveno trasnvestītu šovu- Alkazar (labāks par Tifany), uz Nong Nooch orhideju dārzu, Tiger Zoo, izbraucienos ar ziloņiem, vakaros doties pastaigā pa Walking street, izbaudīt trakulīgo naktsdzīvi, nogaršot kustoņus un rāpuļus un, protams, THAI masāžas, masāžas un vēlreiz masāžas- roku, kāju, pēdu, muguras, vispārējo, Thai utt. Masāžu saloni ir uz katra stūra un atliek vien izvēlēties sev tīkamāko. Un tas viss latviešu izpratnē- par baltu velti! Ziniet, esot uz vietas, ir lietas, kas tiešām mulsina un liek škobīties attiecībā uz Bangkoku un Pataiju, bet patiesībā, tikai dodoties prom sāc aptvert, ka tas viss ir piedevis savu garšvielu visā Taizemes ceļojumā un atmiņas, iespaidi ir tikai paši pozitīvākie! Nākošais pārbrauciens mums seko uz Koh Chang salu un jāteic, ka savā ceļojumā pamazām pārejam no sliktākā un labāko. Koh Chang sala ir paradīze zemes virsū- džungļi, baltas smilšu pludmales, palmas, mērkaķīši brīvā dabā un atliek tik nožēlot, kāpēc šai salai esam atstājuši tikai nepilnu nedēļu. Uz salas praktiski vienīgais pārvietošanās līdzeklis ir motorolleris, un ar to brauc visi- sākot no maziem thai bērniem un beidzot ar thai sievietēm, kas uz viena motorollera ir pamanījušās uzsēdināt visu savu famīliju. Salai pavisam noteikti ir jāapbrauc apkārt, piestājot pie dažādām pludmalēm, ūdenskritumiem un brīnišķīgām ainavām. Uz salas dzīvojam Bungalow mājiņās ļoti labā viesnīcā- Koh Chang paradise resort & SPA. Rezervējiet droši. No salas var doties dažādās salu ekskursijās, uz daivingu, snorkelingu, fišingu utt. Relax nodrošināts! Īpašais THAI: -Esot Taizemē, vienkārši ir jāsamierinās ar visādiem rāpuļiem, īpaši dažādām ķirzakām, kā arī vabolēm, prusakiem, kas ir krietni lielāki nekā tie, ko mēs zinām. Tātad- uzmaniet kājas! -Vīrieši- sievietes viennozīmīgi ir skaistāki par sievietēm- sievietēm; -Pārsteidzoši, ko sievietes prot darīt ar saviem dzimumumorgāniem. Īpašie paraugdemonstrējumi- Ping Pong šovi! -Jāpamēģina, kā garšo kāpuriņi, tārpiņi, vaboles, skorpioni un kukaiņi. Īpaši izturīgajiem- vardes un žurkas! -Auglis Durian vienkārši tāaa smird, ka to mutē dabūt iekšā, lai nogaršotu, praktiski nav iespējams. Lieki piebilst, ka pēctam smirdi arī tu pats. Aizliegts ienest viesnīcās, sabiedriskās telpās, izvest no valsts. Stāsta, ka reiz viena sieviete vedusi, un auglis sašķīdis. Lidmašīna tikusi nocelta no reisiem uz paprāvu laiku, lai dabūtu ārā neciešamo smaku; -Tuk- tuk! Un nekādies savādāk pārvietoties pa Bangkoku nav ieteicams! Mans ieteikums Taizemes apmeklējumam- noteikti neaprobežojieties ar Bangkokas un Pataijas apmeklējumu- tad Jūsu priekšstats par Taizemi būs maldinošs un nepietiekams. Noteikti ir jādodas uz kādu no salām- uz Phuketu (lielākā un zināmi atšķiras no Pataijas), Koh Chang, Koh Samui vai kādu citu. No tām, savukārt, var izbraukt eksursijās uz paradīzes salām- Phi- Phi, Krabi utt. Bet pavisam noteikti ir jāredz arī Bangkoka un Pataija. Tas viss kopā veido neaizmirstamu un eksotisku Taizemes kaleidoskopu. Vietējie atsaucīgi, smaidīgi, tikai ne velna necenšas iemācīties pareizu angļu valodas izrunu! Cenas draudzīgas un kļūst vēl draudzīgākas, ja esiet pacietīgi pēc dabas un kaulēšanās procesu uztveriet ar smaidu! Taizeme- vieta, kur noteikti ir vērts aizbraukt, un pavisam noteikti ir vērts atgriezties! Enjoy it!!!