Filadelfija- Niagāras ūdenskritums - beisbols - Ņujorka

Sanācis nogrēkoties un izlaist veselu mēnesi bez ceļojumu piedzīvojumu ierakstiem. Nedēļas laikā viss laiks paiet mācībās un nedēļas nogales ceļojot, tā ka brīvbrīžu praktiski nav.

Jūnija sākumā tika organizēts pēdējais lielais Internacionālā ofisa brauciens šajā sezonā un tā bija Filadelfija. man Fillij ļoti patīk, jo esmu bijusi arī iepriekš un zināju, kas jāredz.Ofiss kā vienmēr mūs izvadāja pa vēsturiskajām vietām un muzejiem, kas patiesībā šajā pilsētā ir liela lieta. Galu galā Filadelfija bija viena no bijušajām ASV galvaspilsētām un neatkarības deklarācija tika parakstīta tieši šajā vietā. Independence hall ir vieta, ēka, komplekss, kur tika veiktas sapulces un apspriešanas. Tāpat turpat blakus apskatāms Liberty bell jeb brīvības zvans, kas simbolizē ASV neatkarību.Interesanti, ka par šo ekskursiju rakstu pāris dienas pirms ASV neatkar;ibas dienas jeb 4.jūlija, kad priekšā ir 4 brivas svētku dienas Tātad, turpat pie independence hall un liberty bell, kas viss atrofas vēsturiskajā pilsētas daļā ir iespēja apskatīt arī pirmās ASV bankas un meisonu klasa ēku, kura starp citu ir aktīva arī šodien. Tāpat arī Tomasa Edisona mājvietas izvietojums ir apstakāms tajā pašā rajonā un stāstnieki, kas izved bezmaksas tūres var izstāstīt daudz interesantus stāstur par šīm personībām. Vēl viena vietiņas, kas būtu "must see", ja sanāk būt Filadelfijas vēsturiskajā daļā ir baznīca, uz kuru katru nedēļu devās pirmais ASV prezidents Džordžs Vašingtons, Tomas Edisons, Tomas Džefersons un daudzi citi lieli cilvēki ASV vēsturē. Ir pat iespēja pasēdēt Vašingtona žodziņā un baudīt mesi.

Pēc vēsturiskās daļas, kad tika dotas pāris stundas brīvā laika, pārējie internacionāļi runāja, ka esot jāredz Rokija kāpnes, par kurām man patiesībā nebija ne jausmas, bet kāpēc ne, izklausas jautri. Ceļš veda cauri visai pilsētai no vēsturīskās uz mūsdienu daļu, kur atrodami visi muzeji, izstādes un kas man pamatīgi krita acīs ir cilvēku daudzveidība - mākslinieki, studenti, hipiji, sieviešvīrieši un vīriešsievietes, nespējām saprast, kas notiek un vienīgā informācija, ko avrēja atrasti ir, ka nedēļu vēlāk būs homoseksuālo praids, laikam dalībnieki ieradušāe ātrāk, lai gatavotos. Nu neko, laimīgi tikām līdz Rokija statujai un kāpnēm, kas ved uz mākslas muzeju, neslinkojuiet un uzkāpjiet, skats no augšas ir brīnišķīgs. pa ceļam kā reiz atrodas arī karogu rindas, kurā var atrast visu valstu karogus un nsaukumus. Pēc bildēšanās ar Latvijas karogu svelmains ceļš uz viensīcu, vakariņas un nogurums visu paveica, ka netikām tālāk par jumta baseinu.. Nākamā diena atkal vēsture un 6 stundu brauciens atpakaļ uz māju.

Kārtējā mācību nedēļa, kārtējās ieskaitees un uzdevumi. Pēc Fillij nākamais mērķis bija viens no maniem lielākajiem, kamēr esmu ASV- Niagāras ūdenskritums. 9 stundu brauciens vienā virzienā ir zobu sāpes, bet ticiet man, kad nonāk galamērķī – tas ir neaprakstāmi. Patiesībā arī pats ceļš pa kalnainajiem ceļiem cauri mazajiem ciematiņiem irk kā skaists piedzīvojums, bet garš un nogurdinošs. Tātad Niagāras ūdenskritums, ja reiz kādreiz dodieties uz turieni, tad noteikti jāizbauda kuģītis, kas ievedīs pašā ūdenskritumā. Tajā brīdī pasaule apstājas un tādu dabas brīnumu vienkārši jāizbauda. Interesanti, ka ASV puses pilsēta ir necila un ne ark o īpaši neizceļas, bet Kanāda nekautrējas un izvito kazino, atrakciju parku un citus tūristu piesaistīšanas punktus savā pusē. Tauta runā, ka ūdenskritums izskatās daudz iespeidīgāk no Kanādas puses, tāpēc mēģinājām šķērsot robežu, man sanāca, citiem nē – vajadzīgas vīzas. Nu nekas, tā bija mana īsākā vizīte Kanādā, veselas 30 minūtes . Ceļš uz Buffalo, kur sarunāta tikšanās ar tur dzīvojošu meiteni, kas beidza skolu pāris nedēļas iepriekš. First Niagfa falls arēna uz kuras plakātiem daiļojas Girgensons, upes krasta bāri un kafejnīcas un liekas, tas ir arī viss, ko apskatīt Buffalo. Kas pats galvenas fakts – buffalo cāļu spārniņu recepte radusies šajā pilsētā kādā mazā restorāniņā. Pēc labām vakariņām ar Buffalo chiken wings, nevarēja laist garām iespēju braukt atpaaļ uz Niagāras ūdenskritumu, lai redzētu to izgaismotu. Kārtējā reize, kad laiks un realitāte apstājas, tas vienkārši ir jāredz. Spēks, ar kādu tā nenormālā masa ūdens masa gāžas ir iespaidīga. Viss, pēdējie skati, bildes un baudas mirkļi un sākas ceļš atpakaļ uz bāzi.

Darba nedēļa, ieskaites, uzdevumi un ilgi gaidītā nedēļas nogale. Šī tika “aizsista” jau sen, jo internacionālais offiss plānojis piedalīties militārās novērtēšanas dienas augstākās līgas Flying Squirels beisbola spēlē ar tiesībām piešķirt kādam no studentiem veikt “pirmo metienu”, un tas gods tika uzticēts man. Diemžēl brīdī, kad man bija jāiziet laukumā sākās vētra un spēle tika atcelta NU ko lai saka, shit happens. 7dienā brauciens uz kalnainajiem rajoniem, lai vērotu polo spēli kādā no vīna darītavām, diemžēl arī tas plāns izgāzās jo zāle pārāk slapja, lai spēle notiktos L Salīdzinoši mierīga nedēļas nogale un kārtējā darba nedēļa ar uzdevumiem. Esam fāzē, kad vairs nenotiek lkcijas, bet tiek doti uzdevumi un sniegtas pezentācijas. Teikšu kā ir, sagurums un apnikums nenormāls, bet vairs nav ilgi- finiša taisne sasniegta. Tik saprotu,ka laika paliek arvien mazāk un gribas redzēt vēl tik daudz vietas.

Pēdējā nedēļas nogalē atkal devos uz savu iecienītāko pilsētu ASV Austrumu krastā – Ņujorku. Tā pilsēta ir mans favorīts, katru reizi dodoties uz turieni apceļoju citas vietas un ticiet man, tur būtu ko darīt vēl un vēl… Tātad, 6 stundu vietā brauciens dēļ sastrēgumiem izvērtās uz 8 stundām, bet pateicoties tādai aplikācijai kā Hoteltonight.com, kas piedāvā labākos pēdējā brīža piedāvājumus piedāvājumus viesnīcām, sanāca atrast pieklājīgu viesnīcu Manhetenā, un 8 garās stundas deva iespēju ierasties tad, kad visi pilsētas sastrēgumi jau noskrējuši. Nav sliktuma bez labumiem… Starp ciu, tā ir slavenā piektdiena,kad ASV tika pasludinātas legājas viendzimuma laulības, kas nozīmēja lielos svētkus visiem homoseksuālajiem. Nākamajā rītā padomos ar informāciju, ka nedēļas nogalē plānots Praids un uz ielas tiek rīkotas lielās svinības. Manā plānā Centrālparks un viss, kas pa ceļam. Diemžēl visu dienu lija, bet tas ļāva izbaudīt restorānus un bārus. Vienā no bāriem, sakarā ar sabojājušos karšu lasītāju, bārmenis “uzsauca”pirkumus. Vakarā vietējais klubiņš un miegs. 7dien, kad beidzot lietus pierimies, plānā Brīvības statuja. Diemžēl nezināju,ka, lai tiktu piemineklī ir jāpiesākās laicīgi, tāpēc nevarēja tikt tālāk par pastaigu gar to. Dodoties uz auto Manhetenas centrā, dzirdējām troksni,kas nāca no nākamās ielas un izrādās, ka Praids iet pilnās burās. Politiķi, kongresmeni un visi citi priecīgi un laimīgi, sakrāsojušies varavīksnes krāsās un tie mazie bērni, kas ietērpti varavīksnes taureņu kostīmos un satŗptie suņi un….nu vispār aj, apgriezos un devos prom.

Tātad Brīvības statuja un Elis sala. Ja ir auto,tad ļoti parocīgi ir doties uz Brīvības parku Ņūdžersijā (Liberty state part), no kuries kursē kuģīši uz Elis imigrācijas centra salu un Brīvības statuju, piebraukšanas ceļi un parkošanās vienkārša un salīdzinoši lētāka kā no Ņujorkas puses.

Pirmā kuģīša apstāsānās vieta ir Elis sala, kur vēsturiski izlikts imigrācijas centrs. Skaista, sena ēka ar vēsturi. Piemineklis pats par sevi izsaka visu, “must see”! Ceļš uz māju un kārtējā nedēļa, liela laime, ka šajā nedēļa uz kolu jāiet 4 dienas, jo priekšā 4.jūlijs jeb neatkarības diena. Pie veikaliem saceltas teltis un tiek tirgota pirotehnika. Būs interesanti. Pati šo garo nedēļas nogali plānoju pavadīt čarlstonā (jā, jā, tā ati vieta, kur pāris nedēļas atpakaļ baznīcā tika nošauti cilvēki) un tad Orlando Disnejlenda. Par to jau sekos kāds cits stāsts…