350 metri zem zemes, jeb sāls iegūšanas ABC

Ir viegli spriest par lietām kuras neesi izjutis,vietām kuras neesi redzējis un laiku kuru neesi izbaudījis. Mums bieži vien liekās, tas ko daram mēs, ir vis atbildīgākais, vis vajadzīgākais un vissmagākais darbs, un lai saprastu kā strādā citi nolēmu nolaisties mazliet zemāk par zemi, aptuveni 350 metrus zem zemes un paskatīties, kā tad iegūs sāli kurš starpcitu vēl līdz šim brīdim ir redzams mūsu Latvijas veikalu plauktos Protams oficiāli šahtā nevienu nelaiž, jo tā darbojas, bet par naudiņu var arī paskatīties......... Ārēji šahta kā jau šahta augsts tornis ar lifta troses ratu, un pats lifts, kurā vieta 8 cilvēkiem, laižamies lejā šahtā un dzirdam tādu kā dunu, mūsu gids saka tas tāpēc ka šahtā strādā. Lejā mūs sagaida pagājušā gadsimta sākumā taisīti sāls vagoniņi pilni ar sāli. Padomju laikā esot iegūti 7 miljoni tonnu sāls, tagad tikai kādi 3 miljoni Šahtā protams iespaidīgs skats tunelis tuneļa galā, degunā mazliet sāk kost sāls, vēlāk arī kaklā mazliet kost sāk, strādnieki saka ka ar laiku pierod, kādreiz esot doti respiratori, bet tie tikai traucējot, tāpēc tie vairs netiek izmantoti. un strādā bez tiem.Sāls iegulas šeit esot trijos slāņos katrs slānis aptuveni 35 metrus biezs, sāls izstrādes tunelis ir ne platāks par 17 metriem, augstumā gan esot līdz pat 32 metriem, jo divi metri zem tuneļa un divi metri virs tuneļa esot jāatstāj, lai neiebrūk zeme šahtā. Beidzot esam nonākuši līdz pašam sāls kombainam, visā šahtā ir kodīgi sāls putekļi kombains grauž sāli, skats iespaidīgs............... Šahtā ir sava baznīca tajā līdz pat šai dienai notiek aizlūgumi, bet šahtas pirmssākumos te strādnieki lūguši, lai dzīvi atgrieztos virszemē. Cilvēki strādā 8 stundas maiņā, pensijā jau ejot 50 gadu vecumā, osteohondroze esot normāla parādība, ļoti daudzi slimo sirds un asinsvadu slimībām, saņem ap 2000 grivnām,~ 200 eiro, parasti šie cilvēki ilgāk par 50-60 gadiem nedzīvo.......................... P.S. Vienā no šahtām kurā vairs sāli neiegūst, atrodas sanatorija, cilvēki ārstē plaušu slimības, astmu, saka ka esot labi rezultāti..........