Zaķumuižas dabas taka

Viss mans priekšstats par Zaķumuižu ir veidojies pēc ūdens, kas sapildīts mazajās zilajās pudelītēs. Ja godīgi, tad līdz galam nebiju pārliecināta vai tāda vieta vispār eksistē. Un ja jā, tad man nebija ne jausmas kur Latvijas platuma grādos tā atrodas. Tagad zinu: 56°58′10″N 24°29′00″E. Mazs, brīnišķīgs ciemats tepat netālu no Rīgas, 25 km attālumā. Zaķumuižu (vietējie sauc arī par Zaķiem) atradīsiet Ropažu novadā, Lielās Juglas kreisajā krastā. Turp devāmies, lai ievērtētu nepilnus 2 kilometrus garo Zaķumuižas dabas taku.

Tad nu vispirms par pašu taku. Viegla, īsa un patīkama nelielām pastaigām. Smilšu taciņas, mazi koka tiltiņi, dīķis un Latvijas daba. Taka vijās cauri mežam, garām Zaķumuižas pamatskolas stadionam un Lielai Juglas upei. Ik pa brīdim ir apraksti ar Latvijas dabā sastopamiem "labumi". Forši ir tas, ka taka ir astotnieka formā - kur iegājām, tur izgājām bez griešanās atpakaļ pa to pašu ceļu. Skaisti ir lielie ozoli. Būtu izveidojuši pikniku zem viena no tiem, ja nebūtu uzbrukuši odi. Izejot taku, iesaku neskriet uzreiz prom, bet aizstaigāt līdz trošu tiltam pāri Lielai Juglas upei.

Izrādās Zaķumuižai ir arī sava vēsture. Tur atradās barona Frīdriha fon Volfa Zaķumuižas Valdenrodes pils. Tā diemžēl nodega Pirmā Pasaules kara laikā. Bet tas, kas no tās bija palicis, pilnībā izdega 2002.gadā. Tagad tur palikušas tik vēsturiskas atmiņas. Tās un vēl Moderu māja, Muižas dīķis, pussabrukuši Zirgu staļļi un Kalpu māja.

Maršruts ideāli piemērots vecākiem ar maziem bērniem, jo daudz nav jāstaigā, ir ko redzēt un aizņem maz laika. Stundā iekļausieties. Bez tam - par brīvu!

Ejot taku, iesaku foršu mūziku austiņās:

Wild World - Mr Big (Acoustic Version)