Barselonas garša, neiztērējot kaudzi naudas

Barselona kā viens no tūristiem draudzīgākajiem galamērķiem kultūras, apskates objektu un klimata ziņā, ir arī lieliska vieta, kur nodoties gastronimiskai ēdienu baudīšanai, taču galvenā problēma slēpjas neziņā kur meklēt, ko pasūtīt un kad to darīt. Pirmajā viesošanās reizē tas var nebūt nemaz tik vienkārši dzīvīgo ielu vai konkrētās vietas ārējā izskata dēļ.

Informācijas apkopošana prasīja savu laiku, atrast vietas bez garām rindām, rezervētiem galdiņiem vai smart casual ģērbšanās stila (jo kurš gan aktīvi pēta pilsētu žaketē?), tai pat laikā iegūstot teicamu pieredzi no garšīga ēdiena, un jāsaka - rezultāts bija pārsteidzošs.

Pāris lietas, ko paturēt prātā

Laiks. Ja būsi nodevies pilsētas izpētei pārāk ilgu laiku, tad pastāv iespēja, ka visas ēdināšanas vietas būs slēgtas. Ar "visas" es domāju vietējo īpašnieku. Gadījumā, ja vēlies papusdienot laika periodā no 16:00 līdz 19:30 (vai pat nedaudz vēlāk), tad lūkojies pēc starptautisko ķēžu ēstuvēm vai dodies nobaudīt nelielās uzkodas tapas kādā bārā. Tāpat ņem vērā, ka, neskatoties uz popularitāti, svētdienās vairākas vietas mēdz būt slēgtas. Menú del Día. Dienas piedāvājums ar trīs ēdieniem, vidēji maksā 9-14 EUR. Šī cena sastopama ne tikai mazajās kafejnīcās, bet arī prestižākos restorānos, taču tajos nepieciešams veikt rezervāciju. Ērts veids kā to paveikt ir apmeklējot Barcelona restaurants mājaslapu. Saprast. Labākās tapas iespējams nobaudīt mazos bāros. Pavisam vienkāršs veids kā noprast vai bārā ir labas tapas - tas visdrīzāk būs pilns cilvēku. Un ar pilns es domāju - tāds, kur jāspraucas cauri cilvēkiem. Savukārt papīra salvešu mētāšanās uz grīdas būs kā zīme labi balansētai cilvēku apkalpošanas satiksmei.

Tapas, burgeri un maizītes

Quimet & Quimet

Vieta, kuru ieteiks visi vietējie. Nav pašas lētākās tapas, kā arī cilvēki drūzmējas jebkurā dienas laikā, taču ir plašs tapu piedāvājums un izvēlētās tiks pasniegtas kā mazi mākslas darbi.

Cenu kategorija: €€

El Xampanyet

Vēl viena tūristu iecienīta vieta, kur pasniedz ne tikai tapas, bet arī jūras veltes un salātus. Kā jau ar jebkuru ceļvežos pieminētu vietu, ātri tiek aizņemti brīvie galdiņi, kā arī cenas ir nedaudz virs vidējām. Ja tomēr izdodas izcīnīt vietu pie galdiņa, tad baudīsiet skaisti pasniegtas maizītes kopā ar viņu pašu ražoto Cava (dzirkstošais vīns).

Sol Soler

Klasiska tipa tapu kafejnīca, kas atrodas jaukajā Placa del Sol laukumā. Vienkāršota ēdienkarte, pasniedzot parastas tapas vai kādu citu cepto uzkodu. Pieredzējuši viesmīļi, kas spēs piemeklēt ēdienu katra gaumei

Jai-Ca

Lieliska izvēle uzkodai pirms vai pēc Barceloneta pludmales apmeklējuma. Tapas, garneles, salāti, vermuts un sangrija ir šīs vietas atslēgvārdi.

La Burguesa

Lai arī atsauksmes par šo vietu mēdz būt dažādas, šī ir īstā vieta kur doties pēc Museu Blau/Forum apmeklēšanas. Svaigi burgeri, pasniegti ar ko vairāk kā klasiskiem frī.

Little Bacoa

Vieta, kur notestēt savas spēju robežas. Lielākie burgeri, kādus esmu redzējis. Cenas/izpildījuma kontekstā Jūs izbaudīsiet savu burgeri!

Patchwork Concept Bar

Nesteidzīgi nobaudi brokastis pirms došanās uz Montjuic. Nebūsi vīlies garšīgo sviestmaižu, baggels, krosānu un karstās kafijas sortimentā.

Restorāni

Can Majó

Dodies iepazīt paelju šeit. Te negadīsies saņemt piedegušu paelju (kā tas mēdz gadīties citās vietās), tāpēc nākamreiz zināsi kā jāgaršo labai spāņu paeljai. Izcilas jūras veltes un miers, blakus Barceloneta pludmalei.

Pastabar

Sakombinē dažādus svaigas pastas, desmitiem mērču un piedevu. Pasta ar garnelēm un gorgonzolas mērci bija lieliska! Nogaršo kādu vietējo alu un pārmin pāris vārdus ar foršajiem kafejnīcas darbiniekiem.

El Racó del Port

Veic rezervāciju un nozūdi no lielpilsētas trokšņiem tīrā un klusā atmosfērā ar skatu uz ostu no šī viesnīcas restorāna. A la carte menu ir saprātīgā cenā un piedāvā nobaudīt kalmārus, astoņkājus, kā arī ierastākus ēdienus un Crema Catalana.

Cera 23

Vieta, kur iepriecināt savu iekšējo gardēdi no uzkodām līdz pat desrtiem. Spāņu virtuve un jauks bārs. Nobaudi vietas atpazīšanas zīmi - Melno mohito!

La Fonda

Viens no vairākiem Andilana grupai piederošajiem restorāniem. Piedāvā klusu saliņu Barselonas sirdī - tieši blakus slavenajai La Rambla. Restorāns ir pievilcīgs, ēdiens ir labs, atrašanās vieta perfekta un cenas zemas, taču rezervāciju trūkums var likt palikt bez kādiem nerviem - rindas pie ieejas (15-30 min), un var gadīties, ka nāksies piesaistīt viesmīļa uzmanību. Izvēle vai apmeklēt, paliek katra paša ziņā.

Deserti

Churrería Manuel San Román

Svaigs un gards vietējais deserts - Churros. Pasniedz jauka, veca kundzīte. Paņem kādu paciņu un dodies apskatīt mājīgās ieliņas. Ja neesi ieradies pirms slēgšanas, tad nobaudi Churros ar šokolādes krēmu.

ArtiSa Barcelona

Draudzīga apkalpošana un jauka gaisotne. Mājas gelato, dažāda veida dabīgās un gluten free kūkas. Brokastotājiem patiks ar izdomu pasniegtās pankūkas.

Heladería Delacrem

Īstā izvēle citādai (lieliskai, nepieredzētai) saldējuma baudīšanai. Svaigi veidots mohito, mango vai jebkuras citas garšas saldējums būs lielisks sabiedrotais karstai dienai vai siltai vakara pastaigai.

Dzērieni

Bar Marsella

Pat ja alkoholiskie dzērieni Tevi nesaista, vecākā Barselonas bāra Marsella (1820. gads) apmeklējums ir jāiekļauj savā programmā. Atvērts kopš atklāšanas brīža, ticis slēgts tikai uz īsu laika posmu 2013. gadā. Antīks interjers un nosēdušies putekļi uz greznām lustrām ir šī bāra vizītkarte. Pasūti absintu pie viesmīļa un izbaudi pieredzi, kāda savulaik šajā bārā bijusi Hemingvejam, Pikaso un Dali.

Padoms: dodieties uz bāru uzmanīgi. Kvartālu ieskauj sarkano lukturu iela un kabatzagļi. Neizvēlaties taisnu maršrutu no La Rambla!

Can Paixano

Pārvari latvieša kūtrumu un iespraucies šajā pārpildītajā bārā! Šo vietu nevar neiemīlēt. Pasūti glāzi, divas vai pat vairāk viņu pašu taisītās Cava, rosato vai kāda cita dzirkstošā vīna, atrodi kādu vietu, kur piesēst (vai pastāvēt) un iepazīsties ar svešiniekiem sev apkārt, jo tur noteikti nav kur pastaigāt, taču tik ātri ir iespējams aprast ar šo atmosfēru. Dodoties mājup, nopērc kādu pudeli šo pašu dzirkstošo vīnu par 2,4-4 EUR/par pudeli.

Vēl kas?

Svaigus augļus pērc tirgū (ne tūristu pārpildītajā Boqueria) vai klīsti pa mazajiem augļu veikaliem, kas sastopami teju katrā mazajā ieliņā. Izbaudi mazo veikalu burvību klusajos Barselonas kvartālos. Neapmulsti, nespējot atrast norādīto cenu precēm, tās nebūs ļoti atšķirīgas no Latvijā sastaptajām. Pasveicini veikala īpašnieku/pārdevēju pie veikala apmeklējuma, esi laipns saziņā. Viņš Tevi atcerēsies, un jau nākamajā iepirkšanās reizē saņemsi labāku cenu. Alus cienītājiem iesaku vietējos Estrella Damm, Mahou un Moritz zīmolus.

Šis un citi piedzīvojumu apraksti lasāmi manā blogā.