Roma jeb kā es pārsteidzu savu draugu nesagatavotu :)

Centīšos uzrakstīt savā aprakstā svarīgākās lietas, kas man likās būtiskas, meklējot informāciju pirms un gūtās atziņas jau esot Romā. Fotogalerija taps brīvdienās. Ceļojuma laiks: 22.01.-25.01. Nokļūšana: Airbaltic tiešais reiss Turp: izlidošana 11:00 no Rīgas, ielidošana 13:00 Romā (3h jālido) Atpakaļ: izlidošana 13:45 no Romas, ielidošana 17:50 Rīgā (2:40 jālido) Ceļotāji: 3 pieaugušie Viss iesākās pavisam jauki, ka dienu pirms izlidošanas savam draugam paziņoju, ka mana dāvana dzimšanas dienā ir lidojums uz Romu. Protams, draugs bija apmulsis, bet drīz saprata, ka nav izvēles un jāsāk krāmēt čemodāns. No rīta laimīgi nokļuvām lidostā, pacēlāmies un nolaidāmies paredzētajā laikā Romā. Jau iepriekš atradu informāciju, ka lētāk braukt no Fiumicino lidostas uz centru ir ar reģionālo vilcienu FR1 līdz Roma Tiburtina stacijai. Biļete maksā 5.50eiro. Roma Tiburtina stacija atrodas 2 metro pieturu attālumā no galvenās Romas stacijas, kas saucās Termini. Ar ekspresi nokļūšana centrā uz Ternini staciju ir 2x dārgāka. Viesnīcu tā kā bija nesezona, tad atļāvos rezervēt iepriekšējā dienā pirms izlidošanas. Dzīvojām '3min attālumā no Termini stacijas Best Western Hotel Villafranca 3* viesnīcā un par 3 naktīm triple room mums izmaksāja 240eiro (brokastis iekļautas). Pirmā dienā pēc iečekošanas viesnīcā bijām ieplānojuši vakaru Romā ar dažu objektu apstaigāšanu, lai redzētu kā tie izgaismoti- Republikas laukums -blakus strūklaka un un baznīca, Kolizejs, Trevī strūklaka un Spāņu kāpnes, kur vakaros tikai sākas dzīve :). Visu paspējām lēnā garā pastaigājoties ar kājām un izbaudot pirmo Romas garšu. Otrā diena mums bija paredzēta Vatikāna apmeklējumam (14eiro). Līdz Vatikānam jau biju izpētījusi, ka no Termini var nokļūt ar 64 vai 40 autobusu- biļete jāpērk iepriekš, mēs atradām netālu no pieturas kiosku, un tā jākompostrē aparātā autobusā pie iekāpšanas. Vienreizējā biļete derīga 75 min. no kompostrēšanas brīža, tāpēc ja spēj iekļauties, tad var pārsēsties kaut 10 reizes citos autobusos vai tramvajos, bet galvenais sekot līdzi laikam, svarīgi- metro tā tiešām darbojās kā vienreizēja brauciena biļete, ja esi iegājis metro un izgājis virszemē, tad vairs ieiet metro ar šo biļeti nevarēs, zem zemes gan ir iespējas mainīt metro līnijas vai vizināties kaut visu dienu. Mums ceļojuma laikā atmaksājās pirkt vienreizējās biļetes nevis piemēram dienas (4eiro) vai 3 dienu (11eiro) biļetes, turklāt visi objekti centrā ir salīdzinoši netālu un izstaigājami kājām. Uz Vatikānu var braukt arī ar metro līdz pieturai Ottaviano. Uz Vatikānu apzināti braucām salīdzinoši agri un tur bijā plkst. 10, bijām domājuši, ka būs rindas, taču laikam pateicoties nesezonai rindu nebija un tas mūs priecēja, jo varējām izbraudīt Vatikānu bez pūļa. Jāņem vērā, ka Vatikāna muzejā beidz laist 1.5h pirms tā aizvēršanas. Ekskursija aptuveni uz 3-4h jārēķina. Mums ļoti patika Sv. Pētera baznīca, Siksta kapela un noteikti uzkāpiet kupolā, skats no augšas skaists. Kupola kāpšana, ja vēlies izmantot liftu, kas nozīmē-tevi uzvizina līdz 1.līmenim ~200 pakāpieni kājām, maksā 7eiro, ja visu kāp kājām + vēl 320 pakāpieni (kopā ~520 pakāpieni), maksā 5 eiro. Mēs kāpām visu kājām, arī mamma (65gadi) to paveica :), turklāt nesezonā nav tas karstums un milzīgās drūzmas, kas to visu bremzē. Bija forši izkustēties. Augšā- skaisti, tas ir jāredz. Pārēja ekskursija pa Vatikānu bija interesanta, protams, nav aptverams, kā to visu tur var dabūt iekšā un tie izmēri statujām, ēkām, sienu zīmējumi, bet katram savs redzējums un interese, bet vienreiz dzīvē tas ir jāredz. Neaizmirstiet noglaudīt Sv. Pētera baznīcā svētā kāju, tādā veidā saņemot svētību :), tā jau ir spīdīga no glaudīšanas. Arī laukums pie Vatikāna ir jāredz, liels, skaists, vidū mums vēl bija Ziemassvētku egle. Pēcpusdienā mūsu ceļš veda uz St. Angelo pili, kas ir blakus vatikānam, tālāk pāri tiltam uz Popolo laukumu, tad gar Tibras upi bijām izdomājuši pāriet atpakaļ tilta otrā pusē un rajonu, ko sauc par Trastavere. Tur skaitās, ka ir daudz krodziņi ar vietējo virtuvi, dzīvo mūziku. Mēs to izstaigājām, taču gaidīto sajūtu nedabūjām, bet nu atšķirīgs no centra tas noteikti ir un varbūt ir vērts to redzēt. Starp citu, noteikti neaizmirstiet, ka Roma ir zagļu pilsēta un tur ir ļoti jāuzmana visas somas, naudas, vislabāk nerunāt ar svešiem, jo tie var būt organizēti grupējumi, kas novērš uzmanību un tu gadies viņu upuris. Otrā diena noslēgusies, esam paspējuši ieiet supermarcato un iepirkuši ēdienu, ar ko pamieloties vakarā. Trešā diena- sestdiena- sākam ar Kolizeja apskati no iekšpuses (12erio, virs 65gadi- uzrādot dokumentu bez maksas). Biļete ietver Kolizeju, Romas forumu, un visu to drupu teritorijas apmeklējumu Palatīnu. Kolizejs no iekšas ir vērts apskatīt, manī tas raisīja interesi noskatīties filmu Gladiators vēlāk. Starp citu, mūs pārsteidza lietus, protams, tumšo cilvēku uzmācība ar lietussargiem, rozēm un visu pārējo šo dienu laikā bija liela, bet mēs no visa kratījāmies nost. Izstaigājot drupas no Kolizeja puses, aizvirzījāmies līdz milzīgai ēkai, kurā var uzkāpt pa trepēm augšā, pavērot vēlreiz drupas no malas. Tieši blakus šai ēkai ir arī Kapitolija pakalns ar ēku un ēkai no sāna ir tāda maza kolonna, kurā ir redzama barojošā vilcene (objekts, no kurienes ir radies Romas vārds). Noteikti izbaudiet itāļu saldējumu. Tālāk mēs gājām uz Venēcijas, laukumu, Navona laukumu, Panteonu, aizbraucām arī uz S. Magore (īsti neatceros) baznīca un Laterno baznīca- ja skatās kartē no Terminī uz leju pa labi. Starp citu skaistu objektu karti var dabūt viesnīcā un pēc tās vadīties staigājot pa Romu. Svētdiena- diena, kad 13:45 atiet lidmašīna. Apskatījos Airbaltic lapā, ka lidostā jābūt vēlākais 45min pirms izlidošans, jo tad slēdz check-in. Mums šis posms ar nokļūšanu uz lidostu bija visnepatīkamākais un stresa pilns. Protams, braucāma ar to pašu reģionālo vilcienu no Tiburtinas stacijas, uz perona iekāpām vilcienā, kura atiešana bija tikai pēc 20min., apsēdāmies un kad likās, ka beidzot miers- mūs apzaga. Shēma ļoti vienkārša: kamēr sēdējām somas salikuši sev pie kājām, uz krēsliem, vīrietis no perona sāka klauvēt pie loga, tādā veidā novērsa mūsu uzmanību un mums tika nozagta viena soma. Par laimi tur bija tikai lietotais apgērbs, sapirktie našķi, bet nekā no naudas, dokumentiem. Bet protams sajūtas nebija labas. Visu ceļu pārdzīvojām. Piebraucot pie lidostas sapratām, ka nav daudz laika, maldījāmies pa termināļiem, līdz mūs apgaismoja, ka B terminālis ir International :). Mūs iečekoja, izskējām cauri pārbaudēm, skrienam uz lidmašīnu, bet mums pakaļ skrien itālis, kurš čekoja un bļauj lai apstājamies. Kad apstājāmies, viņš paziņoja, ka no mums var lidot tikai divi un trešajam jāpaliek. Iemesls- esam par vēlu ieradušies. Sviests. Protams panika, ko darīt. Mēģinām runāt, bet nelīdz. Izlemjam, ka viens paliek. Škrobīgi dodamies lidmašīnā, kur mūs iesēdina biznesa klāsē (pirkām gan ekonomisko) un vēl kā punktu uz i mums atnes šampanieti :) pilnai laimei. Vēl cenšamies stjuartiem iestāstīt, vai tiešām nav iespēju nekādu, bet nu jāpaliek gaidot.... Mums paveicās, itālis sarunā ar stjuartiem un kapteini, ka mūsu cilvēku iesēdina lidmašīnā biznesa klasē galdiņa vietā. Līdz Rīgai izbaudām visas biznesa klases priekšrocības: ēdieni, dzērieni, apkalpošana. Viss labi, kas labi beidzas. Esam Rīgā visi. Un jubilārs nav palicis Romā :). Mācība: Airbaltic tiešām pārdod vairāk biļešu kā ir vietu lidmašīnā un ir jāierodas ātrāk, lai tiktu iečekots un nebūtu tāda adrenalīna. Ceru, ka mana pieredze Jums palīdzēs organizēt savu braucienu uz burvīgo Romu.