Washington- George town- Alexandria- Charlotestville- Miami beach- Miami- Key West

Iespējams iepriekš biju minējusi, ka sakarā ar klasificētas nedēļas aktivitātēm, internacionālajiem tika dota brīva vaļa iepazīt šo valsti. International office parūpējās par vienas nedēļas aizpildīšanu ar akivitātēm Vašingtonā un pārējais laiks bija pašu brīva izvēle.

Sākšu ar Vašingtonu, 2dienas rītā ierašanās hotelī, pusdienas, brauciens uz muzejiem. Vakarā iepazīšanās ar citām grupām, prezentācija un grafiks nedēļas aktivitātēm. satieku citu latvieti, kas uzreiz padara nedēļu daudz labāku un nedēļas aktivitātes daudz cerīgākas. Tā kā mana grupa ir visi istabiņās dzērāji vai TV skatītāji, tad aizmirstu par viņiem un pievēršos grupai no Arkanzasas. Brauciens uz centru, bāriņš un diezgan ierasti ir tas, ka otrdienās ASV bāros tiek spēlēts Trivia crack, ja neziniet, kas tas ir- atrodiet applikāciju un brīvais laiks tiks aprīts nemanot.

Trešdienas rīts, kā izrādās ir mana dzimšanas diena, bet pati un citi to aizmirsuši vai izliekas nezinam Dienas plānā Pentagona apmeklējums, no kura biju gaidījusi ko iespaidīgāku. Telefoni visiem tika atņemti jau no rīta, tad neliela diskusija ar tur strādājošajiem un tipiska ekskursija pa koridoriem, uz jebkuru jautājumu tika atbildēta kāda standarta frāze. Vienīgā šermuļus uzdzenošā ekskursijas daļa bija pa koridoriem, kur 9/11 teroraktā ietriecās lidmašīna, teiksim tā - izpostītā teritorija iespaidīga.Pāris fakti, pirmkārt, ēkas forma izveidota dēļ tā, lai racionāli izmantotu tajā laikā piešķirto zemes gabalu un otrs fakts, viens no lidmašīnā esošajiem pasažieriem strādājis Pentagona daļā, kurā lidmašīna ietriecās, kas nozīmē, ka jebkurā gadījumā šis indivīds būtu cietis šajā teroraktā.

Pusdienas virsnieku klubā Fort Myers un ceļš uz Arlington Cemetry, kur 24/7 notiek nezināmo karavīru goda sardze. Mūsu grupai ekskluzīva uespēja nolikt vainagu pie nezināmo karavīru kapa, bildēšanās un ceļš uz viesnīcu. Jāsaka, ka visa diena formastērā, papēžos un +32 grādos nav viegla, bet beidzot viesnīca, laiks pārģērbties.

Viesnīcā klauvējiens pie durvīm un ierodas viens kolēģis ar dzērieniem, nepaiet ilgs laiks, kad ierodas latvietis ar dziesmu un puķēm- aiziet- dzimšanas dienas svinības var sākties!!! Tik diemžēl oficiālie pasākumi vēl nav beigušies...

Vakara daļa turpinās braucot atpakaļ uz Fort Myers uz saulrieta drila priekšnesumu. Ko tas nozīmē? Priekšnesums, kad karavīri tērpti dažādu laiku formastērpos sniedz drila paraugdemonstrējumus, kā arī tiek dziedātas patriotikās dziesmas. Vienreizējs priekšnesums.Amerikāņiem noteikti patriotismu ceļšs.

Pēc tam beidzot vakariņas un vakariņu beigās tieku pie kūkas. Ballīte var sākties. arābu daļa no kursa ir vienīgie, kas grib pēc vakariņām kaut kur doties un galu galā dzimšanas diena nosvinēta godam- ar nakts dzīvi Vašingtonā, nākamā diena diezgan smaga!

4dienas rīts, ietērps - bussines casual, atkal papēži un kleita..ceļš uz Holokausta muzeju, kas mani pārsteidza ar emocionālajām bildēm un aprakstiem, diezgan daudz var atrast arī pieminētu Latvijas vārdu, kas padara šo muzeju īpašāku..Pēcpusdienā brauciens uz kongresa birojiem, tikšanās ar kādu reprezentatoru un tad ekskursija uz paramenta ēku, bet atkal tik cik kautkāds muzejs ar gleznām un viss. Vakarā fiksā pārģērbšanās formastērpos un pieņemšana ar kādu ģenerāli. Uz to ieradies arī latvijas militārais atašejs, bildēšanās, oficiālas parunāšanas un kājas man beigtas.

5diena, 6diena- muzeji, muzeji, pieminekļi un vēlreiz mueji, tikai šajā reizē gida pavadībā un iespēja uzzināt kādus interesantus faktus, kā piemēram- trešā prezidenta Džefersona piemineklis uzstādīts dēļ tā, ka tautai (iespējami) nepatika otrais prezidents; Vjetnamas piemiņas vietai mākslinieks gribējis izlikt 38 figūras, bet teritorijas ierobežojuma dēļ tika izvietotas 19 un spoguļa siena, kuras atspulgā var redzēt 38 karavīrus. Korejas kara piemiņas vietā ir iekalti visu kritušo vārdi un šinī piemineklī vēljoprojām tiek apildinātas rindas. Starp citu, aiz Korejas piemiņas sienas pāri ielai sēž Alberta Einšteina piemineklis un blakus atrodas centrs, kurā Einšteins strādājis.....Vispār jūtu, ka Vašingtona ir apgūta pietiekami.

7dienā plāns apskatīt Vašingtons piepilsētas Džordžatunu un Aleksandriju, kas izceļas ar upes krasta pastaigām, relaksēto atmosfēru un mazajiem veikaliņiem/restorāniņiem. Brīnišķīgas pilsētas- noteikti iesaku apskatīt. Ceļš uz Čarlotesvillu, lai izbaudītu 1dienu kalnos un apskatītu Džefersona mājas vietu (Montecello), Virdžīnijas universitāti un iepazītu Čarlotvillu. Pilsēta brīnišķīga, īsta studentu paradīze, prezidents Džefersons parūpējies par skaistām universitātes ēkām un pilsēta pati par sevi skaista. Montečello atrodas kalna galā, tur joprojām tiek kopti dārzi un uzturētas Džefersonu ģimenes kapu vietas. Must see!!!

Brauciens cauri kalniem, šodreiz Blue ridge parks, kas ir uz otru pusi no Shennandoah. Es teiktu,ka šis brauciens bija gleznaināks un vīna darītavas, jā. Kings family vīna darītava ir īpaša vieta. gleznains skats, brīnišķīga atmosfēra, labs vīns, zirgi un jauki cilvēki. ja laikapstākļi atļauj, tad katru svētdienu plkst. 13:00 šeit notiek Polo spēle uz kuru noteikti kādu reizi mēģināšu tikt. MUST DO!

Atakaļ Virdžīnija...un priekšā vēl nedēļa brīvības. Grēks sēdēt mājās un meklēju dzirdīgas ausis, lai darītu jebko!!! Atrodu ausis un uzmini nu? MIAMI!!!! avio biļete tiek iegādāta 2 stundas pirms lidojuma, lidojums riktīga elle, jo lidojums kavējas, kas nozīmē nākamā lidojuma nokavēšanu, kas nozīmē nakts Ņujorkas lidoostā un izlidošani 7:00 no citas lidoostas. Štrunts ar visu, beidzot ielidošana Fort Lauderdale, mašīnas īre un nākamais jautājums - nakts mītnes...palikt Miami vai Miami Beach, izvēle paliek uz pludmali un beidzot atpūta. Pirmie iespaidi..palmas, kas par milzīgām palmām!!! skaistas mašīnas un skaisti cilvēki. Tālāk skaidrs, ka bez naudas, te darīt nav ko, cenas kosmosā, bet ko lai dara- dzīvojam tač vienreiz. Atpūta pludmalē un bāra apmeklējums.

Nākamā diena nozīmēta ASV Dienvidu tālākā punkta apmeklējumam - Key West. 4 stundu brauciens vienā virzienā, bet ir vērta katra minūte, kad nonāk uz salām. Skati neaprakstāmi, ķirzakas, kas skraida un vietējie iedzīvotāji super laipni. Pats Key west tik ļoti neaizrauj, bet tālākais punkts redzēts, kā nekā Kuba nieka 90 mailu attālumā...Atpakaļceļā saulriets Key Largo kur noteikti gribētos palikt kādā no nākamajiem braucieniem, jo skaistāka vieta ASV nav redzēta! Atpakaļceļā pēc latviešu meitenes, kas dzīvo šeit, ieteikumiem, dodamies uz nakts braucienu pa Miami. 90 minūšu ballīte uz kuģa paver tādus skatus uz pilsētu, ka es beidzot mainu priekštatus par šo pilsētu un sajūsma nepārspējama!!! Dejas un skatu baudīšana šķiet ir viens no labākamiem pasākumiem šajā braucienā. Nākamā diena nozīmē došanos atpakaļ uz Virdžīniju, vēl pa dienu paķeram pludmali, pilsētu un tad jau lidoosta, un grozies kā gribi, atkal problēmas ar lidmašīnām!!! Atpakaļ isabiņā tieku ap 3:00 un pēkšņa ziņa, no rīta jābūt atpakaļ skolā, OK, nav problēmu!

Rakstīt jau par katru no šīm vietām varētu vēl un vēl, bet atmiņa īsa un mājasdarbi sakrājušies... lai jauka nedēļa.