Kempings pie Mozeles - budžeta brīvdienas

Pēdējā laikā cik nepaskaties bildēs visi ir bijuši luksusa kūrortos, dārgās viesnīcās, braukuši ar pēc iespējas lielākām vai ātrākām mašīnām...

Es beidzot noguru no šīs dārdzības un izlēmu pavadīt citādas brīvdienas - vairāku cilvēku grupā devāmies ar riteņiem uz 20 km attālo kempingu mazā vācu ciematiņā pie Mozeles.

Laiks gan nebija no saulainākajiem un siltākajiem, bet pavadījām brīnišķīgu nedēļas nogali.

Brauciens ar riteni mums aizņēma 2 stundas, lai gan google maps saka, ka to var nobraukt vienas stundas laikā. Laikam mums nebija tie ātrākie riteņi, vai varbūt nebijām pietiekami atlētiski, bet mani tas nesatrauc. Mēs lēnām braucot varējām vairāk apskatīt dabu, jo tā šai reģionā ir burvīga - vīnogulāji, nelieli kalni, glīti mazi ciematiņi ar skaistām puķēm gandrīz katrā dārziņā un uz palodzēm.

Gandrīz visu ceļu mums bija iespējams nobraukt pa riteņbraucēju celiņu, kas vijas gar Mozeli ir pārsvarā kluss un tā izvietots, ka mašīnu satiksme tik pat kā nav dzirdama.

Nonākuši kempingā uzslējām savas teltis un nojumi galdam. Tas gāja diezgan ātri un viegli.

Kad nometne bija iekārtota ķērāmies pie grilēšanas, ēšanas un sarunām vēlāk arī uzspēlējām pāris spēles.

Otrajā dienā devāmies vēl vienā izbraucienā ar velosipēdu. Paceļam apstājāmies nelielā vīna darītavā, tādu pie Mozeles ir daudz, un nobaudījām vietējo vīnu un vīnogu sulu. Saimnieks bija ļoti laipns un gari un plaši stāstīja mums par vīna ražošanu šajā reģionā.

Protams, ne visu sapratām vācu valodā, bet šo to tomēr sapratām. Man likās interesanti, ka viņš pastāstīja, ka īstenība vīns, kas aizdarīts ar skrūvējamajiem korķiem labāk uzglabājoties nekā tas, kas ir aizdarīts ar tradicionālajiem korķiem. Es vienmēr biju domājusi, ka vīns ar skrūvējamajiem korķiem vienkārši ir lētāks un ne tik augstas kvalitātes.

Tāpat interesanti bija uzzināt, ka tas cik vīnogas ir nepieciešamas, lai pagatavotu pudeli vīna ir atkarīgs no vīnogas šķirnes. Piemēram no 1 kg kaut kādu vīnogu (nosaukumu neatceros) varot iegūt 0.75 l pudeli vīna. Man iepriekš par to, cik vīnogu nepieciešams, lai pagatavotu pudeli vīna, nebija pat ne mazākās nojausmas. Ja teiktu, ka nepieciešami 5 kg ticētu un ja teiktu, ka nepieciešami 100 grami arī ticētu.

Otrajā vakarā atgriezušies nometnē turpinājām sarunas, tā kā mūsu grupa bija internacionāla, tad sarunas bija pavisam savādākas nekā esot tikai savējo kompānijā. Mūsu draugs no Jordānas stāstīja par kaut kādiem Jordānas vilkiem, kurus aizbiedēt varot izģērbjoties plikam, tā arī nezinu vai tā ir taisnība vai vienkārši fantāzija... :-))) Paldies Dievam, pie Mozeles šīs sugas dzīvnieku nav un mums neradās vajadzība tos aizbiedēt izģērbjoties :-)))

Otrā nakts bija mazliet vēsāka, bet svaigā gaisā miegs tomēr nāca ļoti labi. Svētdienas rītā pabrokastojām. Brokastis gatavojām uz līdzpaņemtā gāzes grila, tā kā kempings bija tikai 20 km no mūsu dzīves vietas, tad lielās mantas - teltis, grilu atvedām ar mašīnu iepriekšējā vakarā.

Pēc brokastīm novācām mūsu nometni, sakrāvām visu mašīnā un ar riteņiem devāmies atpakaļ uz pilsētu. Pa ceļam atkal uzdūrāmies viena ciema vīna svētkiem, kur par ļoti saprātīgu cenu nobaudījām ciema iedzīvotāju ceptās kūkas un vīnu.

Tāda mums sanāca šī īsā nedārgā un savādākā atpūta draugu un paziņu lokā.

Paldies visiem - draugiem, paziņām, kempinga personālam un Mozeles vīndariem par jauko nedēļas nogali!