Horvātijas ekskursija - ķīniešu metafizikas rakursā

Noteikti arī Jūsu dzīvē ir cilvēki, kuri spēlē noteiktu lomu.Jau agrā jaunībā draudzenes ,dzimušas Jan Uguns dienā

( BING) priekšlikums -ejam uz alpīnistiem, jeb -klau,te Impro ir jauks piedāvājums ,lika mums kopā izbraukāt gan Kaukāzu, gan Alpus,gan Dolomītus- tāpēc arī šoreiz, kad atskanēja zvans no citas BING - ej fiksi piesakies ceļojumam-sapratu, ka ir vērts.

(Likums BING +XIN=Ūdens- kustība,ceļojumi,komunikācija)

2015.gada 23.maijs, jeb Koka Kazas gada Metāla Čūskas mēneša Zemes Cūkas (JI HAI) diena.

Kaujas divi Pasta zirgi- Cūka un Čūska, kas rosina kustību. Čūska uzvar -dodamies uz dienvidiem,uz Horvātiju.Cūkas diena satur Jan ūdeni, jeb varenu kustību. Tā arī ir -autobuss sparīgi dodas uz priekšu.Zeme JI kontrolē Ūdens kustību- ceļotāji paši nekur nekustas,sēž vietās,ēd mājās gatavotās sviestmaizītes un skatās jaukos skatus pa logu. Latvija,Lietuva, ak Polija..... Vakarā iekārtojamies Čehijā hotelī.

24.maijs, jeb Jan Metāla Žurkas (GENG ZI) diena.

Mātišķo mierīgo Zemi Ji debesīs nomainījis Metāls GENG- sakoncentrēšanās- vēl drusku,drusku un tūlīt cauri 5 km garajam tunelim Dināru kalnos, cauri, kā žurkas pa aliņu izlīdīsim un .... un te jau klāt Adrijas jūras piekraste, dievīgā Makarskas rivjēra!

Žurka- viens no persika ziediem- vai nu var nosēdēt mājās- kaut arī vakars, dodamies uz piekrasti,kur uguns virtenes kuģu mastos ,mūzika un romantika.

25.maijs Metāla Vērša ( XIN CHOU) diena.

Smalkas metāla spalvas XIN aprakstīts varens cietoksnis CHOU jūras krastā. Skaistie Dubrovniki- Horvātijas pērle, iekļauta UNESCO vēstures mantojumā. Vairākas stundas kāpelējam pa mazajām vēsturiskajām ieliņām.Vēl no smalkām lietām- staigājot ārpus cietokšņa ar vīru atklājam arī slavenā šampānieša Pommery bāru Hilton viesnīcā. Šoreiz gan nav laika to apmeklēt- laiks atgriezties savos apartamentos. Vērsis ir tāds, mazliet pedants, attiecībā uz veselību. Jau mājās kakls tā kā mazliet skrāpējas, un vakarā jūtu, ka derētu gan karsta tēja ,gan silta gulta.

26.maijs Jan Ūdens Tīģera (REN YIN) diena.

Grupa dodas uz Mostaru un Kravices ūdenskritumu,es nolemju mazliet paslimot . Vietējā tirgū iepērkam svaigus ķiplociņus. Kārtīgas tējas krūzes, ķiplokmaizes..... dod savu. Ap divpadsmitiem nolemju, ka esmu gluži vesela. Nopērku ežu čības un dodos uz pludmali. Interesanti pēc Rīgas jūrmalas smiltiņām gulēt uz maziem akmentiņiem un ar čībiņām iet peldēties. Bet tā jau ir Tīģera diena, kad jāizmēģina viss jaunais un negaidītais. Piekrastē saule, mākoņi ķeras varenajos Dināru kalnos. Liekas, ka Dināri ir kā face kontroles vīrs, kam patīk skatīties uz meitenēm, kas sauļojas,tāpēc mākoņus šai paradīzē nelaiž.

27.maijs Ūdens Truša (GUI MAO) diena.

Viena no dzīvā persika zieda dienām. Gaidot autobusu tinamies jakās- tik auksts ir ziemeļvējš BORA. Sākuma dodamies uz Splitu apskatīt slaveno Romas imperatora Diokletiāna pili. Taču šī galīgi nav Zemes diena, kad lēni un pacietīgi tiek apskatīts UNESCO mantojuma cienīgais objekts. Iņ ūdeni raksturo nebēdnīgs strautiņš, arī mēs ,ekskursanti, kā nebēdnīgi pusaudži, fiksi ievelkam ķeksīti slavenajam objektam un dodamies uz Cetinas upi uz raftingu. Uh emocijas! Sākumā mūs ar vietējo autobusu uzved augstu kalnos pa serpentīnu, kur katrs līkums autobusam jāizbrauc ar vairākiem paņēmieniem. Instruktāža, hidrotērpi, vestes,ķiveres, airis. Instruktāža ir pamatīga, drošība pirmajā vietā- Tonijs to atgādina nevienu reizi vien . Šo kompāniju tiešām iesaku-

http://www.dalmatiarafting.com/en/index.… Laivās pa astoņi- dodamies pa upi lejā.Mācāmies airēt - forward, back, stop!

Un tad pa krācēm! Spiedzieni un šļakatas- beigās visi esam cauri slapji un emocijām bagāti.Finišā klabot zobiem nesmādējam rakiju tieši no kakliņa. Tā nu ir īsti vietā.

28.maijs Jan Koka Pūķa ( JIA CHEN) diena .

Jeb Koki,kalni, ūdens.Pūķis -varenais, vienīgais īsti nereālais zvērs, šai austrumu kalendāra kompānijā, saka- nu šodien gan es Jums parādīšu! Pūķis mīl izrādīties.Un šajā dienā apskatām patiešām varenu objektu, vienu no desmit , vietām, kas esot jāredz pirms nāves - Plitvices Nacionālo parku. Ezeri, neskaitāmi ūdenskritumi,klintis,daba....Ala klintīs, laipas, brauciens ar vilcieniņu un kuģi. Fantastiski skaisti un iespaidīgi. Vareni izstaigājušies dodamies uz autobusu un sākam ceļu mājup. Vakars- esam klāt Budapeštā. Un vēl viens Pūķa imperatora cienīgs mājiens- Budapešta naktī,skats uz ugunīs slīgstošo pilsētu no Gellērta kalna- fantastiski dienas noslēgumā.

29.maijs Iņ Koka Čūskas (YI SI) diena.

Koks sadeg Čūskas ugunīs. Karsta diena. Jau no rīta esam nopirkuši ugunīgo ungāru Pistu eros. Pietiek ar naža galu, lai sajustu - jā, ugunīga būs ungāru virtuve.Izstaigājam Egēru, iepērkamies marcipāna veikaliņā, dodamies uz termālā minerālūdens baseiniem. Laiski zvilnam saulītē. Karsti. Vakarā - slaveno ungāru vīna pagrabu apmeklējums.Ugunīga gulāšzupa, ugunīgā pista ..... vīni ir garšīgi,katrs pa mučelei stiepj uz autobusu.paldies dievam šoferīši ir skaidrā, rūpīgi saliek autobusā mūsu gardumus, pirms tam liekot katram uzrakstīt uz maisiņa savu vārdu.Zinoši šoferi. Sākas mājupceļš.

30.maijs Jan Uguns Zirga ( BING WU) diena.

Nakts autobusā,brokastis ,rīta kafijas milzīga krūze Polijas ceļmalas krodziņā ABRO.

Zirgs satur Iņ Uguni DING, Iņ Zemi Ji.

JI- zeme kā mājas,kā dzimtā Latvija- jā gribas jau mājās. Mājās.

DING- kā sveces liesma , kas nopūsta atstāj vēl šo pēcgaršu, pēcsmaržu- skaista bij Horvātija.

Tik daudz vēl neapskatīta, tik daudz vēl apskatāma. Atvadāmies no pārējiem Bauskā- noteikti uz tikšanos vēl ! Paldies !

P.S. Ceļojām ar tūrisma firmu Travel RSP. Gids Egils Straujums, patika,iesaku.