ASV roadtrips

..Kalifornija man īpašus sajūsmas kliedzienus neizraisīja. Jā liels, ļoti apdzīvots štats, saule daudz mašīnas. Bet tas arī viss. Vienīgā lieta, ko patiešām gribēju apskatīt ASV ir lielas kanjons. Amerikas mērogā tas ir netālu – nieka 500 jūdzes Nosacīti pa ceļam ir Las Vegasa. Tad nu piektdienas vakarā izbraucu pavizināties. Kopā trijās dienās nobraucu ap 2000km. Nodedzināju ap 150$ degvielā.

Vegasa no LA ir apmēram tik pat tālu kā Tallina no Rīgas – pāris stundas un galā. Pārsteidza, tas, ka praktiski visa šoseja uz Vegasu drīzāk izskatijās pēc Brīvības ielas piektdienas pēcpusdienā, tikai pie ātruma ap 130km/h. Braucu kādas 4 stundas no 21:00 līdz vieniem naktī. Grūti braukt tādā ātrumā naktī, kad visi kam nav slinkums ir saslēguši visas lampiņas saviem auto, kas vien ir.

Vegasa – nu jā, pārsteidza. Izgaismojums, dekorācijas “šova” mērogs. Bet ļoti patīkami pārsteidza atmosfēra uz vietas. Liekas – kazino pilsēta būs pilns ar apsargiem policistiem utt. Bet tur pilns ar jauniešiem uz ielām. Daudzi iedzēruši, bet ne pārāk. Daudz smukas meitenes uz ielām īsās kleitiņās – lai gan naktī bija samērā vēss. Godīgi sakot nesapratu, kā Vegasā panāk tādu meiteņu koncentrāciju – iespējams baro par velti. Citās pilsētās tā nav.

Vegasā pavadīju kādu stundu vai pusotru – pastaigājos “apostīju gaisu”, skaidrs, izklaižu pilsētā bez šmigas nav ko darīt, un tā kā man priekšā bija garš ceļš – izklaides atkrīt.

Tālāk devos Kanjona virzienā. Biju galīgi aizmirsis, ka šajā ASV daļā iet cauri slavenais “Route66”, kad ievēroju ceļazīmes, ilgi nedomājot novirzijos no šosejas uz Route66. A vot tas bija forši. Braukt pa skaistu ainavu, pa fantastisku ceļu piestājot vairākos tankos, u.c. Visur uz šī ceļa ir saglabāts vecais “vinage” stils – veci degvielas pumpji, viss vecs. Kā filmās 60' gados. Pilns ar baikeriem. Patika.

Kanjons atrodas Arizonā. Un Arizona ir skaista. Tik ļoti skaista, ka pieķēru sevi vairāks reizes arī skaļi sakot “Nu jobt*....***” Kalni un ass reljefs man ir paticis vienmēr. Katrs kalns un krauja te ir citā krāsā, katrs pa savam ir smuks. Ainava mainās ik pa 10km, un viens kalns ir smukāks par otru.

Kanjons – nu jā lielas kanjons ir liels. Milzīgs. Vizuāli pat liekas, ka bezgalīgs. Tiešām iespaidīgi. Nu un pēc tam rīts, stundiņu pabraukājos par kanjona dabasparku – un devos mājās. 7 stundas uz šosejas lēnām čunčinot uz 140.

Brauciena mērķis bija kanjons, bet vairāk par to es izbaudīju braucienu cauri Arizonai. Līdz šim no visām vietām, kur esmu bijis tikai divas bija palikušas atmiņā kā vietas uz kurām gribas atgriezties. Tagad būs trešā...