Daugavpils

Aprīlī sanāca viesoties Daugavpilī. Iepriekš Daugavpili apmeklēju pirms 6 gadiem. Toreiz gan pašu pilsētu apskatīju pamaz, jo mērķis bija Latgales zoo. Šoreiz sanāca vairāk apskatīt arī pašu pilsētu. Un tā mani patīkami pārsteidza.

Daugavpils ir daudz sakoptāka un modernāka nekā man sākumā likās. Un tūrists šeit var izvēlēties sev tīkamākos apskates objektus.

Dagavpils cietoksnis un Marka Rotko mākslas centrs

Cietoksnis Daugavpilī tikai tagad sāk atgūt savu iepriekšējo varenību. Šeit gan vēl ir ļoti daudz darāmā, bet arī šobrīd šeit ir pietiekoši saistoši un interesanti, lai veltītu cietokšņa apskatei vismaz vienu stundu. Protams vislabāk cietoksni apmekēt zinoša gida pavadībā.

Cietokšņa teritorijā izvietots arī Marka Rotko mākslas centrs. Šī savukārt ir paradīze mākslas baudītājiem. Ekspozīcija veltīta Marka Rotko dzīves un daiļrades izzināšanai. Ekspozīcijas zāles bija interesantas un patīkami, ka tās iekārtošanā izmantotas mūsdienu tehnoloģiskās iespējas, lai būtu interesanti arī jaunajai paaudzei.

Vēl šeit var apskatīt dažādas mākslinieku izstādes. Arī Rotko centrs pelnījis, lai tam veltītu vismaz stundu laika.

Skrošu rūpnīca

Šī nu ir tā vieta, kuras dēļ vien ir vērts doties uz Daugavpili. Tājā ir vecākais skrošu liešanas tornis Eiropā, kurš darbojās vēl joprojām.

Skrošu rūpnīcā vispirms varēs iepazīties ar tās vēsturi, bet pēc tam iepazīties ar tehniku, kas darbojās joprojām.

Ekskursijas noslēgumā var uzkāpt pašā tornī un palūkoties uz Daugavpili no augšas. Savukārt drosmīgākie var iemēģināt roku šautuvē, šaujot ar skrotīm, kas izgatavotas turpat rūpnīcā.

Tā kā nevienā skrošu rūpnīcā nebiju viesojusies, tad viss likās jauns un interesants. Ja viesojaties Daugavpilī, noteikti apmeklējat arī šo rūpnīcu.

Daugavpils teātris

Ja viesojaties Daugavpilī vairākas dienas, ir vērts apmeklēt arī kādu no Daugavpils teātra izrādēm un apskatīt arī pašu teātra ēku.

Pilsēta

Kopumā par pilsētu radās labs iespaids. Laiks bija ierobežots, tāpēc sanāca maz apskatīt, bet varu teikt, ka Daugavpili noteikti apmeklēšu vēlreiz.