Brīvdienas fotogrāfijās (09.05.15.). Landshuta (Landshut).

Landshuta (Landshut), 84001-84036, Bavaria, Deutschland. http://www.landshut.de/

Landshut - Lejas Bavārijas pilsēta uz ziemeļaustrumiem no Minhenes, 65km attālumā no tās. Pilsētas vēsture aizsākas 1204. gadā, kad toreizējais Bavārijas hercogs Ludvigs uzcēla cietoksni Trausnitz 505 metrus augstā Hofberg kalna virsotnē pie Isar upes. Viņa mērķis bija no austrumiem aizsargāt tēva iegūtos īpašumus. Lands hut - tulkojums to arī nozīmē. 1255. gadā Landshut kļuva par Lejas Bavārijas galvaspilsētu.

1475. gadā 14. novembrī pilsētas Martinbaznīcā (Martinskirche) notika vēsturiskās "Landshuter Hochzeit" (Landshutas hercoga kāzas), kad hercogs Georgs apprecēja Polijas karaļa Kazimira IV meitu Jadvigu (pol. - Jadviga, vāc. - Hedviga). Kāzās bija vairāk nekā desmit tūkstošu viesu, kuri apēda un izdzēra vairāk nekā visa Bavārija gada laikā. Simtiem nokautu cūku, teļu, vairāk kā tūkstots aitu, desmit tūkstoši vistu, zosu, centneriem speķa, rīsu un mandeļu, nemaz nerunājot par izdzerto vīnu un alu. Šīs kāzas pēc viesu skaita, izdzertā un apēstā pārspēja visus XV gadsimta Eiropas karnevālus. No 1903. gada "Landshuter Hochzeit" ik gadu notiek teatralizēts svētku pasākums. Mūsdienām, šie svētki tiek rīkoti ik pēc četriem gadiem jūnija jūlija mēnesī. Pēdējie notika 2013. gadā.

Līdz pat mūsdienām pilsēta saglabājusi viduslaiku atmosfēru un plānojumu, par ko liecina divas galvenās vecpilsētas paralelās ielas Altstadt un Neustadt, ar neskaitāmām XV-XVI gadsimta ēkām. Pilsētas lepnums viennozīmīgi ir Martinbaznīca (Martinskirche). Tā ir visaugstākā baznīca Bavārijā (130.6m), visaugstākā no ķieģeļiem celtā baznīca pasaulē. Tās celtniecība ilga vairāk kā 110 gadus, fundamentā tika izmantoti vairāk kā 5000 priedes baļķu.

Ne mazāk iespaidīga ir Burg Trausnitz. Savu nosaukumu tā ieguva tikai XVI gadsimtā. "Trau dich nicht“ - neticu tev. Pils iekšpuses apskate tikai organizētām ekskursijām gidu pavadībā.

Pilsētiņai caurbraukt nācies vairākkārt, un vienmēr "siekalām acīs" esmu noskatījies uz pili kalna virsotmē. Šoreiz apstākļi un iespējas guva virsroku, un varu būt viens no vecpilsētas potenciālajiem viesiem.

Dienas plāns pavisam vienkāršs - pabūt iespējami vairākās ievērojamākās vietās. Taču! Diena iesākas ne tā kā plānots - lietus gandrīz vai pārvelk svītru labajai iecerei. Bet jau pēc nelielu brokastu ieturēšanas "visaugstākais" apžēlojas, un mani iepriecina ar patīkamiem saules stariem. Saulītē jauki, bet nelielais vējš liek aizdomāties par piemērotu apģērbu, kā nekā pastaiga pa vecpilsētu ir viena lietas, bet kalnā kāpšana, pavisam cita. Vidusceļš atrasts, arī visas trīs fotografēšanai paredzētās ierīces līdzpaņemtas, maršruts ielāgots, un ekskursija "bez gida" un fotogrāfēšana var sākties.