Irānas ekspedīcija. 2 stāsts. Persijas Nāves jūra (Irānas Azerbaidžāna)

Ja Irānas Kapadoķijā cilvēks un daba līdzdarbojušies, lai radītu ceļotājiem interesantu pieturas vietu, tad Tabrizas apkārtnē netrūkst arī skaistu dabas ainavu. Pilsētas apkārtnē ir daži kalnu rajoniņi, kur paveras dažādām nokrāsām bagāti pauguri atgādinot kaut ko no ASV Nāves Ielejas un Jūtas štata krāsu pasaules. Tos pelnīti sauc par Tabrizas Krāsainajiem kalniem jeb Varavīksnes kalniem, jo šeit viegli var sazīmēt dzeltenus, sārtus, baltus, oranžus un rozā toņus pauguru nogāzēs.

Par krāsu trūkumu nevarētu sūdzēties arī Urmijas sāls ezers, kas ar katru dekādi paliek arvien mazāks, atstājot aiz sevis arvien lielāku sāls līdzenumu. Vietām sāls līdzenums atklājas dzeltenos toņos, vietām ieguvis brūnu krāsu, bet tur kur ūdens atkāpies pēdējos gados, paveras sniegbaltas sāls ainavas. Arī ūdens toņi atšķiras atkarība no dziļuma un vietas, bet ainavu vēl vairāk iekrāso smilškrāsas klintis ezera krastos, pelēkās smilšu pludmales un zaļās pļavas, kas tagad pavasarī slīkst dzeltenos ziedos...gluži kā Irānas versija par Nāves jūru, spēj tik knipsēt uz visām pusēm.